[SA] Weet je het nog?

[i]Weet je het nog?
Die avond dat we bij de Mac Donalds waren en we alle drie een happy meal hadden? Jij, Frederique en ik. Als verrassing zat er een starwars zwaardje in wat licht kon geven. Frederique en ik hadden een rode, jij had een groene. De dag daarna gingen we naar het uitgaanscentrum. Party Animals trad op en zagen onze rood en groene zwaardjes. Frederique moest het podium opkomen, en vervolgens jij. Want jij was haar vriend.
Wat een geweldige twee dagen waren dat.

Weet je het nog?
Ach, je zal het vast wel niet meer weten. Die zaterdagnacht toen we uit de discotheek liepen. Dronken dat je was. Je geloofde dat we in de trein naar Amsterdam zaten. En dat jij de kaartjes kwijt was geraakt. Maar we zaten nog steeds in de buitenlucht, aan de andere kant van het land. Toen was je toch zo geweldig leuk. Oke, dat klopt niet. Dat was je normaal ook altijd. Altijd kon je iemand aan het lachen maken, maar toen was het echt mooi.

Of weet je het nog?
Al die geweldige momenten? Met feesten? Altijd wist jij het gezellig te maken. Die keer dat je bij mij thuis in de vogelkooi wou, of die keer dat je in de hondenmand in slaap was gevallen.
Met een bierparty hoor je bier te drinken. Maar jij dronk passoa. Dat was een van de weinige drankjes die jij lekker vond. Want bier vond je maar vies. Nooit meer kan ik naar een fles passoa kijken zonder dat jou naam in me opkomt.

Weet je het nog?
Al die andere mooie momenten? Tot ’s avonds laat met z’n allen buiten hangen. Of die keer dat Frederique bij mij sliep, en we besloten om met z’n allen een zwervernacht te houden. Dat we het huis uit kropen, zachtjes… want als me vader me doorhad had ik een probleem. Wat een geweldige avond was dat. Herinner je die avond nog bij jou thuis? Toen we film gingen kijken? Wat een vreselijk saaie film was dat. Maar uiteindelijk wisten we het op een bepaalde manier toch leuk te maken, wat was de film ineens hilarisch.

Weet je het nog?
Die avond in de keet, met die grote ruzie? Toen ik jou het grootste geheim van je ‘ex’ verteld had? Wat een ruzie er was ontstaan? Hoe jullie het uit hebben gepraat, en hoe jullie het goed hebben gemaakt. Hoe je op me af kwam stappen en me kwam knuffelen. Vertelde je me dat ik zo’n lieve en leuke vriendin was. Weet je het nog? Dat waren de laatste woorden die je tegen me zij.

Heb je het gezien?
Een week later was het fatale ongeluk. Heb je het gezien? Het verdriet wat het mee bracht? Niet alleen was je familie kapot. Gebroken van verdriet. Maar ook je vrienden. Zag je die grote groep op de plek van het ongeluk staan? Allemaal speciaal voor jou. Zag je die driehonderd mensen die op je begrafenis waren? Allemaal speciaal voor jou.
Je weet het niet. Je weet niet eens hoe erg ik je mis. Dat ik de vrolijke dagen met jou mis. De altijd vrolijke, altijd dienstverlenende jongen. [/i]
20-02-2009. Het gemis is groot.

Heel erg mooi!
Sterkte, heb zelf laatst ook zoiets meegemaakt, 2x zelfs, en weet dus hoe moeilijk het is!

Wauw, heel mooi geschreven.
Sterkte!

Erg mooi, heeft me gegrepen!
Mijn condoleances!

Bedankt voor de reacties. :slightly_smiling_face:

http://forum.girlscene.nl…_you/list_messages/146096

Dit is nog weer een ander verhaal, wat ik kort na 't ongeluk had geschreven!