's ochtends of 's avonds sporten?

Zelf sport ik altijd 's avonds, maar misschien wil ik mijn schema om gaan gooien en 's ochtends gaan sporten. Weet iemand of het een fabel is dat sporten in de ochtend beter is en je daarmee sneller afvalt?
Wat doen jullie?

Als je 's ochtens sport voor het eten, dan heb je zegmaar nog geen calorieen in je maag die je kunt verbranden, dus verbrandt je vet. Maar als jij daarna gewoon weer je ontbijt + de rest van je voeding eet, dan komt je balans van calorieën erin en verbrandt (om zo maar even te zeggen) op hetzelfde aantal uit, op welk moment van de dag je ook sport. Hopelijk is het zo duidelijk

'S ochtends sporten zorgt er wel voor dat je metabolisme goed opgang komt zodat calorieën de rest van de dag goed verbranden. Is mij ooit eens uitgelegd. Het is niet zozeer dat het beter is uiteindelijk. 'S avonds sporten maakt dat je beter presteert geloof ik (iets met je lichaamstemperatuur). Persoonlijk zou ik zeggen: kies voor wat jij het fijnste vindt. Uiteindelijk maakt dat het sporten ook het leukst :wink:
Ik ben namelijk niet vooruit te branden in de ochtend en ik kan wel gaan trainen maar dan heb ik de rest van de dag een rot humeur haha

Maar sporten op een lege maag is ook niet goed

Als je op een lege maag sport, haalt je lichaam vooral de energie uit spieren i.p.v. uit vet. Niet zo verstandig dus wanneer je net als ik spieren aan het opbouwen bent :wink: Daarnaast kun je minder uit je work out halen doordat je een leeg maagje hebt.

Dit.
Altijd na het eten sporten.