S ochtends hardlopen

Hoi meiden!
Sinds een tijdje loop ik in de ochtenden hard. Om 05:15 gaat mn wekker en om 05:30 stap ik mijn deur uit, meestal ren ik een rondje van 5.5km. Als ik uit mn bed stap kleed ik me aan en loop ik naar de woonkamer om iets te gaan eten, meestal een mandarijn. Ik vroeg me dus af of er meer meiden zijn die in de ochtend rennen en dan ook zo’n klein ‘ontbijtje’ naar binnen werken. Ik krijg namelijk niks anders door mn keel omdat het zo vroeg is. Na het hardlopen ga ik douchen en eet ik havermout ontbijtje. Ik vroeg me af of je de havermout beter voor het rennen kan eten of na het rennen, en wat eet je dan na het rennen?

Het is niet fijn om te rennen op een volle maag, maar een lege maag is ook niet zo best…
Ik zou dan proberen om eerst de havermout te eten, dan -na een tijdje wachten- te gaan rennen en dan na het douchen fruit te eten, maar dat mag dan best wat meer zijn dan 1 mandarijn.

Wauwww, respect dat je zo vroeg uit bed gaat! Ik denk dat havermout zo 's ochtends vroeg best zwaar op je maag ligt. Misschien kan je een stuk ontbijtkoek doen, of een (halve) banaan? Dat geeft meer energie dan een mandarijn maar is - vind ik - niet zo super vullend. Toen ik jong was deed ik 's ochtends vroeg 1.5uur een krantenwijk en dan at ik ook alleen maar een stuk ontbijtkoek.

Thanks voor de reacties guys, zouden rijstewafels of crackers voor het sporten een idee zijn?

Lijkt mij ook wel prima, als het maar niet te zwaar is en wat energie geeft.

Ik at altijd 2 wasa lekkerluchtig crackers met kipfilet! Kreeg ikgenoeg energie uit om het vol te houden.

Als je niet (veel) verder loopt dan 5,5 km, kan dat volgens mij prima op een lege maag. Zelf eet ik vaak 1/2 knäckebröd met kipfilet en kleed mij daarna pas aan en ga ik mijn rondje rennen en werkt voor mij.

Ontbijtkoek schijnt de perfecte bodem te zijn om op hard te lopen (ooit gelezen, haha), maar na het hardlopen is het verstandig om echt iets meer te eten dan alleen een mandarijn, want je moet niet alleen je energie aanvullen van het hardlopen, ook van de hele nacht ervoor.

Als jij je goed voelt dan maakt het toch niet uit? Als je duizelig wordt ofzo dan moet je wel meer eten maar als je nergens last van hebt maakt het niet uit toch.