S.O.S Schilderij maken voor intake gesprek!

Ik wil volgend jaar MBO Styling & Design doen,
en 22 April heb ik mijn intake gesprek!

Daarvoor moet ik een zelfportret maken, maar het mag
in allerlij soorten stijlen.

Ik wil daarom iets fris erbij! Iets wat niemand anders heeft,
zelf zat ik te denken aan dingen er op plakken.

Zoals, veertjes, beschilderde bierdopjes etc!

Ik hoop dat jullie nog meer leuke ideeën hebben!

Liefs,
Bo.

Beschilderde bierdopjes klinkt echt heel leuk!
Maar ik heb zelf geen idee, upje dus.

Dankjewel! =)

Ik zou het doen met iets wat met jou stijl te maken heeft. Want het is ene zelf portet dus gaat om jou. (Als je bijv van vintage houd kan je pinnetjes erop doen?) Of bijv kanten randjes met stof maken enzo. Of jouw lievelingskleuren gebruiken.

Ik heb altijd een klein beetje een hekel aan dit soort posts, sorry! Ik bedoel jij wilt graag die opleiding doen, toch? dan is het ook de bedoeling dat jij die intake opdracht maakt! Met een intakeopdracht kijken ze of jij geschikt bent om de rest vd jaren met vele opdrachten af kunt maken, dan moet je toch ook wel een zelfportret kunnen verzinnen? het moet iets zijn wat jij bent, dat kunnen wij toch ook niet voor jou bedenken?

Ik zal eerst eens kijken waar jij voor staat, waar hou je van enz enz enz?

Ja sorry hoor,
Je kan wel zo negatief gaan denken maar overal doe je wel inspiratie op.
En door die inspiratie krijgt men ideeën, En ik weet al dat ik aangenomen ga
worden want mijn school waar ik nu al zit heeft me aanbevolen.
Voor leuke ideetjes kijken mensen soms ook op het internet,
En ik was benieuwt of 1 van jullie misschien leuke ideetjes heeft.

Uiteindelijk ben ik degene die het maakt.
En misschien gebruik ik de ideeën geen eens.

Ik weet zelf wat ik leuk vind dus dat soort ideetjes zoek ik niet,
meer met wat ik erop kan plakken, of in welke stylen ik
het zou kunnen schilderen.

Dankje erg leuk idee! =D

Meer ideetjes =) ?

Als je die opleiding wilt doen moet je creatief genoeg zijn om zelf iets te bedenken, vind ik.

Je kan wat iemand anders al zei, kijken naar hoe jij zelf bent.
Ben jij erg chaotisch? Dan kan je iets expressionistisch/dadaïstisch doen of iets met verspatters?
Ben je vrolijk? Gebruik veel kleur!
Dierenliefhebber? Dierenprintjes, ik weet niet of je zulke stofjes hebt. Of geef jezelf een kattenneusje o.i.d.

Misschien kan je inspiratie halen uit de pop-art? Die gebruiken ook meerdere materialen enzo.
Oja: www.weheartit.com Heeeel handige site :grinning:

Nog een keer voor de mensen die het niet snappen :

Ik ben creatief genoeg,
Maar nieuwe ideeën opdoen is tog niet erg?

Ben gewoon benieuwt wat jullie ideeën zijn.

En Mirjamm ik ga even op die site kijken, =D !

sorry hoor,
maar als je al weet dat je aangenomen word, vind ik het heel raar dat je dan een intake moet doen. en vind het ook raar van een school dat ze je aannemen omdat je ‘aanbevolen’ bent.
maar zal wel aan mij liggen

succes in iedergeval

maak een film

ik heb aan het begin van mijn afstudeer jaar (dit jaar) ook zohn opdracht gemaakt.
Je mocht alles doen.
Ik heb toen een schatkaart gemaakt die leiden naar mezelf met allemaal dingen der tussen die te maken hadden met mn leven.
Bij mij waren dat bv: de scholen, paarden, mijn liefde voor kunst/grafisch vormgeven, muziek, vrienden/vriendinnen ect… en ik had het heel druk gemaakt omdat ik een heel druk persoon ben en adhd heb, en dat is toch de grootste invloed op mn leven.

@Romeh: Klinkt heel gaaf!

Je zou zegmaar ook je hoofd kunnen maken dat je je hersens ziet en daar dingen in tekenen/plakken/schilderen die met jou te maken hebben :slightly_smiling_face:

Oh, ik heb net een zelfportret gemaakt waarin ik gewikkeld ben in verband, een blauw oog heb en een rode kruis op mijn gezicht. Misschien ook een optie voor jou?

De opleiding is het Mbo van mijn school waar ik nu Vmbo doe.
Daarom wordt ik eerder toegelaten dan mensen die ergends
anders Vmbo hebben gedaan.

Mensen denken echt dat ik dit topic heb gestrat omdat ik zelf
niet creatief genoeg ben.

De reden is dat ik gewoon benieuwt ben naar jullie ideeën.
Waarom altijd zo negatief!

Heel leuk dat er ook mensen zijn die meedenken =D.
En ideeën en ervaringen vertellen.

Daar krijg ik inspiratie van!

ga naar een knutsel winkel vb. pipoo (ofso) daar hebben ze veel gerief en papier misschien doe je daar inspiratie op met wat je het kunt maken :wink: of je kunt misschien i.p.v op papier tekenen op glas. eerst teken jezelf op papier je plakt het achter het glas (dat papier) en je verft het ( met verf die op glas gaat ^^) zo heb je eens anders materiaal :slightly_smiling_face:
véél succes!!!

Nou op zich kan iemand heel creatief zijn maar niet goed zijn in concepten verzinnen.
Ik ben niet goed in concepten maar weer beter in de uitwerking.
Bij een opdracht kan ik dagen na denken over een concept en komt der dan pas wat uit. Is maar net waar je goed in bent.