S.O.S Boek voor NL!!

Weet er iemand een boek voor nederlands dat niet te dik is, het liefst niet van simone van der vlugt of carrie slee, een beetje leuk is en bij Nederlandse LITERATUUR hoort? Ik moet het namelijk in een dag uit krijgen, want, zoals gewoonlijk, heb ik het weer eindeloos uitgesteld, en dinsdag moet er een boek op mijn lijst staan.

Als je een goeie weet, dan ben ik je echt heel dankbaar!

De Passievrucht van Karel Glastra van Loon is niet dik, hoort bij de makkelijke Nederlandse literatuur en is zelfs nog een mooi verhaal.

Die 2 zijn niet literair…

Wat je kan doen is Het Gouden ei, van Tim Krabbe - leest super snel!
Of Het Rookoffer van Tesse de Loo.

Alle twee minder dan 100 pagina’s en er is veel over te vinden.
Plus dat het een leuk verhaal is.

Dankje voor je reactie! Iemand nog meer suggesties?

Echte mannen eten geen kaas van Maria Mosterd.
Isabelle van Tessa de Loo.
Joe Speedboot van Tommy Wieringa.

Ik denk dat ik het Gouden Ei doe, of hersenschimmen (tip van mijn moeder :wink:. Dankjewel voor de tips!

De Passievrucht zou ik inderdaad doen. Niet het dunste boek (het Gouden Ei is dunner) maar het is een supermakkelijk en mooi boek. Je leest hem zo weg.
Hersenschimmen is een stuk moeilijker en leest langzamer, ook minder leuk vind ik zelf en het Gouden Ei is gewoon vreemd, geen aanrader.

Voor mijn 6 Gymnasium lijst vond mijn docent De Passievrucht prima. Maar dat hangt misschien van de docent af. Iig is daar op af te dingen, want het boek heeft wel diverse nederlandse literaire prijzen gewonnen.

Het verrotte leven van Floortje Bloem - Yvonne Keuls
Supergoed boek en leest snel, je wilt weten wat er gebeurd.
Echt een aanrader, ik vond het jammer dat ik had uit had :stuck_out_tongue:

Ik heb de film het gouden ei gezien maar ik vond hem echt saai. Maar het kan zijn dat jij het wel leuk vindt.

Blind van Thomas Verbogt en Tamar nog wat. Honderd pagina’s en leest heel makkelijk. Zelfs mijn zusje, die nooit leest, heeft 'm in twee uur uitgelezen.

Turks Fruit van Jan Wolkers, leest best makkelijk weg en het is een goed boek!

Die zou ik ook aanraden, vond het een goed boek!