'S nachts wakker door kamp in mn kuiten

Hoi allemaal,

Soms word ik s’nachts wakker met een enorme kramp in mn kuiten, het lijkt dan net alsof er een mes in word gestoken en mn been uit elkaar word getrokken. Dit is zo vervelend en het doet ook heel erg veel pijn. Hebben meer meiden dit, zoja wat doen jullie eraan?

Ik heb dit ook wel eens. Maar meestal is het 's ochtends als ik dat heb… Ik ben toen naar de dokter geweest omdat ik 's ochtends kramp had en dan random op de dag ook weer. Het bleek niks ernstig te zijn! Sport je veel?

Ik heb het wel gehad. Wat bij mij heel erg helpt is mijn tenen naar mijn lichaam toedrukken tijdens een kramp.
Weet verder niet wat kan helpen…

Dit heb ik ook soms. Vaak in periodes. Het doet inderdaad verschrikkelijk veel pijn, maar voor zover ik weet is het niet ernstig.

Ik had het vroeger altijd, maar de laatste tijd alleen nog als ik veel heb gesport. Een warme kruik ertegenaan helpt bij mij altijd goed.

Ik heb dit ook een tijd heel hevig gehad.
Het heeft bij mij geholpen om met warme sokken aan te slapen.
Sindsdien geen één keer meer last van gehad!

Ik sport zo’n 5 keer per week

Bedankt voor alle reacties meiden!!

Had/heb het ook wel eens. Ik heb ergens gelezen dat je dan hetgeen wat kramp heeft moet aanspannen, en dat heb ik wel eens met mijn been geprobeerd en dat werkte, dus dat kan je proberen!

Het schijnt dat het helpt om je tenen dan naar je toe te buigen, dus door je voet te flexen, bij mij helpt het :slightly_smiling_face:

Toen ik dat ooit had, heb ik heel Brabant bij elkaar gegild.
Jullie doen net alsof het ‘effe’ gebeurd :").

Echt ik heb geschreeuwd en gehuild toen ik die kramp had. Mijn moeder rende naar boven omdat die serieus dacht dat ik iets ernstigs had.
Kun je na gaan dat ik het pas één keer in mijn leven heb gehad. Ik kon daarna ook een week niet fatsoenlijk lopen omdat ik elke keer bang was dat het weer erin zou schieten.

Ik sport ook ong 5x. De dokter zei dat het daar ook van zou kunnen komen. Bij mij helpt voor de training of hardlopen tijgerbalsem op de kuiten te smeren heel erg… Miss handige tip. Ik heb nu amper last van krampen meer, maar tijgerbalsem stinkt wel…

Magnesiumtekort veroorzaakt dit! Dus magnesium slikken kan helpen, kun je gewoon bij het kruidvat kopen :slightly_smiling_face:

Dit klinkt stom, maar ik eet veel bananen en als ik dat niet doe krijg ik inderdaad kramp :’) Dus misschien kan je beter letten op wat je eet, zodat je in ieder geval genoeg vitamines en mineralen binnen krijgt.

Ja daar zit dus veel magnesium in haha :stuck_out_tongue:

Oh dat klinkt best logisch haha, is mijn bananen-obsessie tenminste ergens goed voor :’)

heb het ook gehad, schijnt ook met vocht te kort te maken te hebben. dus even een flink glas water voor je te bed gaat kan ook helpen!

Inderdaad magnesiumtekort kan een oorzaak zijn.
Als je last hebt van kramp moet je volgens mij de antagonist aanspannen. In het geval van je kuit kun je dat dus doen door je tenen naar je toe te trekken/je voet te flexen!

Ohh kramp in je kuiten is zo pijnlijk! Ik probeer ook altijd mn tenen richting mn knieen te buigen.
Heb 1x kramp in beide kuiten tegelijk gehad, duurde echt even voor ik weer fatsoenlijk kon lopen, het duurt dan echt 15-30 minuten voor het is weggetrokken

Hmm misschien eens naar de huisarts gaan? of een beetje googlen? ooh als je op kanker uitkomt, ik kan je gerust stellen dat is het niet :slightly_smiling_face: :upside_down_face: