's avonds douchen

hoi meiden,
ik zit best wel ver weg van huis op school, dus ik moet lang reizen en dus vroeg mijn bed uit. tot nu toe ga ik elke ochtend douchen, mijn haar wassen enz.
binnenkort krijg ik een nieuw rooster (het schoolbestuur heeft de tijden ook aangepast) en word het 1e uur ipv 9 uur, naar half 9 verschoven. het 1e uur begint dan zoals al op de meeste scholen om half 9.
dat zal ook betekenen dat ik dus nog een half uur eerder mijn bed uit zal moeten. om 5 uur dus… =.=
ik denk dat ik dit wel voor even vol hou, maar op langer termijn word het super vroeg je bed uit gaan, en pas laat thuis komen natuurlijk wel vermoeiender.
ik zat er dus over na te denken om 's avonds te douchen, haren te wassen, mezelf helemaal lekker in te smeren met bodylotion enz. zodat ik me 's ochtends alleen even met een washandje op hoef te frissen, hup zo mijn kleren in kan, make uppen, mijn brood uit de koelkast haal (wat ik natuurlijk dan de avond van te voren klaar ga maken) en zo de deur uit kan.
ik heb in mijn naaste omgeving niemand die 's avonds douched enzo. dus ik zit toch nog met een paar vragen die misschien voor een buitenstaander heel raar en vanzelfsprekend lijken maar ik zit er dus echt mee xD

• als je 's avonds douched, heb je dan 's ochtends dan nog wel een schoon gevoel?
  • als je 's avonds je haar wast. ga je dan ook wel eens met nat haar slapen of niet? en hoe zit het dan de volgende ochtend?
  • en ik was om de dag mijn haar. mijn haar is dus op dag 1 gewassen. in de middag van dag 2 is mijn haar echt al wel vet. als ik nu 's avonds mijn haar was, is dus mijn haar in de ochtend op dag 2 al vet. of valt dat reuze mee? (dus dat mijn haar in de ochtend al vet zal zijn)
  • hebben jullie nog meer tips voor mij om in de ochtend sneller klaar te zijn? of tips met 's avonds douchen :stuck_out_tongue: ?

de zoekfunctie werkt bij mij nog steeds niet… dus ik kon ook niet zien of hier al een topic over was. ik heb de meest recente blz. doorgebladerd maar ik kon niks vinden.

Ik douche altijd 's avonds joh, kan sochtends echt mn bed niet uitkomen hoor :stuck_out_tongue: Als ik dan ook nog moet douchen kom ik sowieso te laat…

1. Ik was me sochtends altijd met een washandje met koud water en zeep, ben je gelijk goed wakker en voel je je lekker fris!
  2. Ja ik slaap wel met nat haar, het kan wel wat wilder zitten, maar ik doe altijd een vlecht in en dan zit het gewoon goed 's ochtends… ik weet niet hoelang je haar is? Als het kort - halflang is valt het wel wat mee, bij lang haar zou ik het in een vlecht doen.
  3. Denk dat dat wel meevalt met de vetheid. Als je vrij snel vet haar hebt, kun je dan niet beter een shampoo gebruiken speciaal voor vet haar? Want mijn haar wordt pas op de 3e dag wat vet (maar meestal heb ik dan alweer gedoucht dus dat komt niet zo vaak voor :stuck_out_tongue: )

Ik zou je kleren voor de volgende dag vast klaarleggen, hoef je daar niet meer over na te denken. Boeken 's avonds alvast in de tas doen, make up spullen klaarzetten (maar dat heb je vast al)… Lijken kleine dingetjes maar scheelt je toch wel een paar minuutjes.
Succes!

ik douch wel S’morgens voor het werk
maar in weekend is toch lekker s’avond te douchen dan slaap je gelijk

Ik douche altijd in de avond, omdat ik daar in de ochtend echt chagerijnig en misselijk en duizelig van wordt, haha. Maar je hebt in de ochtend gewoon een schoon gevoel hoor! Als ik wakker wordt, dan ruikt m’n haar zelfs altijd nog helemaal lekker en m’n kussen ook. Haha.
En soms ga ik met nat haar slapen en dan moet ik het in de ochtend wel even goed in model doen, of ik fohn het gewoon voor het slapen gaan.
Mijn haar valt altijd gewoon normaal als ik wakker wordt.
Verder is mijn haar nooit zo heel vet… En ik heb niet echt tips. Zorg gewoon dat alles klaar staat, en dat je weet wat je aantrekt, boeken en eten gepakt etc.
Succes (:

Kan prima hoor, je bent nog helemaal schoon ;p

1. Als ik 'savonds douche, voel ik me 'sochtends nog gewoon fris hoor, even m’n hoofd onder de koude kraan en klaar.
  2. Vroeger (toen ik lang haar had) ging ik altijd met nat haar slapen, de volgende dag zat het gewoon goed met mooi volume. Nu doe ik dat niet meer want ik heb kort haar en dan gaat het overeind staan dus ik fohn m’n haar voor het slapen gaan.
  3. Als je last hebt van vet haar moet je volgens mij juist minder je haar wassen, dus dit lijkt me een goed begin om daarmee te starten haha.
  4. Ik pak 'savonds altijd m’n tas in zodat ik dat 'sochtends niet meer hoef te doen. En misschien lijkt dit heel normaal maar ik doe alles 'sochtends in een vaste routine. Daardoor weet ik precies hoe laat ik ongeveer klaar ben met alles en weet ik wanneer ik moet haasten.

die van dat vaste schema is echt handig :open_mouth: !!!

Ik zou wel even je haar fohnen voor je gaat slapen, want ik word anders altijd wakker met een raar kapsel :'D

Dat schema heb ik ook hoor :slightly_smiling_face:

06.35 wakker worden
06.40 Wassen en aankleden
06.45 - 06.55 Make-up, haar, deo, parfum, sieraden etc etc
06.55 - 07.00 Boeken pakken
07.00 - 07.15 Eten, journaal kijken
07.15 - 07.25 Medicijnen nemen, tandenpoetsen, schoenen aandoen
07.25 - 07.30 Jas aandoen, fiets pakken
07.30 Naar school :slightly_smiling_face:

mijn schema:
07.00 wakker worden
07.10 opstaan + naar de wc + wassen
07.15 foundation + aankleden + medicijnen
07.20 andere make-up + sieraden om
07.25 haar doen
07.30 ontbijten
07.35 tandenpoetsen + parfum + schoenen
07.40 jas aandoen + fiets pakken + mp3 en mobiel pakken
07.45 naar school

Mijn schema is trouwens wel wat veranderd afgelopen jaren. Ik stond eerst altijd om 7 uur precies op en ging om half 8 weg, tot ik erachter kwam dat ik met kwart voor weggaan nog precies voor de bel op school ben en ik het niet meer nodig vond om snel te doen 'sochtends. :slightly_smiling_face:

voor de 's avonds douchers:
stel, jullie gaan wel 's ochtends douchen enzo. laten jullie dan dingen ook? dus dat je bv jezelf niet lekker douched met doucheschuim, je make up minder uitgebreid opsmeert, je je boterham opeet als je op de fiets zit enz.

of jullie zorgen er gewoon voor dat jullie nooit 's ochtends hoeven te douchen ^^ ?

Ik douche ook altijd ‘s avonds :’]. Behalve als ik eerste 2 uur ofzo vrij heb, dan douche ik ook 's ochtends :].

Ik douche ook altijd 's avonds =)
Als ik 's ochtends douche moet ik er vroeger uit en daar ben ik nogal lui voor :stuck_out_tongue:
Bovendien moet het douchen dan sneller, want mijn moeder moet ook lang in de badkamer haha. En het kan niet drogen, ik fohn nooit want dan pluist het heel erg! (Dus dan moet ik er wel heel vroeg uit gaan…)
Dus best wel veel nadelen aan 's ochtends douchen!

Maar het ligt er per persoon aan of met nat haar slapen gewoon gaat. Want bij mij ziet het er dan (vind ik zelf) totaal niet uit de volgende dag :stuck_out_tongue:

Als ik 'sochtends douche, sta ik een half uur eerder op om alles te doen. En verder is mijn schema dan gewoon hetzelfde.

Ik douche altijd 's avonds, ik heb ‘s ochtends nooit zin om eerder op te staan voor het douchen :’)
Maar ik zorg er altijd voor dat ik met droog haar ga slapen (op tijd douchen of föhnen) en ik heb niet het gevoel dat mijn haar niet meer schoon is 's ochtends, het voelt gewoon wel fijn aan. En ik was mijn haar ook om de dag, en dat gaat wel gewoon goed tot de avond van dag 2 hoor!

Ik ga dingen laten als ik 's ochtends niet douche. Dan ga ik minder mak-up opdoen, of vergeet ik mn sieraden om te doen. Ik smeer geen brood meer voor tussen de middag en dat soort dingen!

Maar ik heb juist dat mn haar minder vet is als ik 's avonds douche. En je haar kan o.a. vet worden doordat je er veel aanzit, ongemerkt. En probeer anders eens een shampoo voor vet haar!

Ik hou niet van 's ochtends douchen, dan is m’n huid niet mooi.
En je haar is dan ook nog nat als je het niet föhnt.

^ En je hebt weer 3 sterren :’)
sorry offtopic

1. Ja hoor.
  2. Ja ik slaap altijd met nat haar, en met een handdoek op me kussen dan, en volgende dag zit het gewoon normaal. 1 x door kammen en klaar.
  3. Ligt eraan, denk dat het wel mee valt. Bij mij tenminste wel.

Oh mijn schema :smirk:

6.15 wakker worden.
6.30 uit bed & kleren uitzoeken.
6.40-7.00 hart van nederland kijken haha, en broodje eten.
7.00-7.20 make up
7.20-7.25 klaarmaken en op fietsje.