's avond eten uit verveling

Hoi,
Ik heb een probleem ik eet 's avond uit verveling gewoon als vermaak ik wil het heel graag veranderen maar zodra ik niks meer te doen heb ga ik eten. Hebben jullie tips om dit gedrag te verbeteren en hoe ik mezelf 's avond bezig kan houden want tv kijken is geen goede bezigheid voor mij :flushed:

Groetjes,

Pak in plaats van ongezonde dingen een stuk fruit, tomaatjes, komkommer of andere gezonde dingen.

Wat mij helpt is om als een soort ‘doel’ de keuken te vermijden. Dus niet focussen op niet eten maar meer op niet in de verleiding gebracht worden mocht dat logisch klinken. Klinkt een beetje stom maar helpt mij wel.

Mocht je toch willen eten 's avonds pak dan inderdaad wat gezondere dingen.

Maar probeer in eerste instantie gewoon niet te eten uit verveling, dat is namelijk de meest slechte reden ooit. Wel heel herkenbaar overigens hoor :wink: Vooral als ik 's avonds alleen op de bank voor de tv zit heb ik er last van. Ik probeer dan toch de drang om te eten weerstaan door spelletje te doen op de telefoon, kasten op te ruimen of soms, als het niet te laat is, ga ik sporten/rondje wandelen buiten.

Misschien kun je proberen om vrij vroeg op de avond je tanden te poetsen en heel veel water te drinken. Als je je tanden al hebt gepoetst krijg je misschien minder snel de neiging om iets lekkers te pakken.

Zoals hierboven al gezegd wordt probeer als je echt trek hebt naar gezonde snacks te pakken. Als ik trek heb s’avonds eet ik meestal 0% griekse yoghurt met wat vers fruit.

Ik drink dan altijd thee (met misschien een smaakje). :slightly_smiling_face:

Drink water! Dit vult.

Maak je eigen magnetron chips! Dan ben je in ieder geval een tijdje bezig met het klaar maken en heb je daarna toch een snack :wink: Als je er niet teveel zout op doet (of andere dingen) is het gezonder dan chips uit de winkel.

Video hoe je magnetron chips maakt

Verder moet je vooral streng voor jezelf zijn. Probeer het bij die ene portie te houden of pak andere gezonde snacks zoals fruit. Zoek iets leuks om te doen s’avonds zodat jij je niet meer verveelt!

Voor mij helpt het om een eetplanning te maken en je daaraan te houden. Die structuur zorgt ervoor dat ik er niet vanaf wil wijken, haha. En als je toch wat pakt, neem dan snackajacks ofzo, of komkommer/tomaat/fruit/yoghurt.