RyanAir vraagjes

Hee meiden, ik weet niet of dit onderwerp hier hoort maarja,

Ik had een paar vraagjes over RyanAir. Mijn vriend is binnenkort jarig en wou graag naar Gran Canaria, Milaan of Trapani.

‘‘3 miljoen zitplaatsen 3 euro’’

Ik pak maar even Milaan als voorbeeld. Als ik in Eindhoven wil opstappen kost het 6 euro retour, 12 euro voor 2 personen. Dan klik ik op volgende en krijg ik de vraag of ik een koffer mee wil nemen (30 euro retour), daar kies ik nee… maar dan is mijn vraag: kan ik ook HANDbagage mee nemen? Ik had ergens gelezen dat dat t/m 10 kilo gratis is?

En ik had ook ergens gelezen dat als je in Dusseldorf Weeze opstapt, je geen belasting hoeft te betalen? (of ís dat al gratis met die 12 euro incl. zodat ik gewoon in Eindhoven op kan stappen)?

En als ik dan toch maar in Weeze/Brussel (te ver met de auto) wil opstappen, is er dan een goedkope bus die je naar de airport kan nemen? Ik heb zelf al een beetje gezocht maar dan kom je uit op 100 euro retour voor 2 personen. Dat is een beetje veel…

Sorry als het een beetje onduidelijk is… bedankt Xxx

oja edit: zoekmachine al gebruikt maar daar staat mijn vraag niet tussen

ow vind het wel goedkoop haha met ze 2e voor 100 euro retour naar milaan?:open_mouth:

heb nog nooit gevlogen dus kan je verder niet helpen!
maar hoelang wil je heen gaan dan als je alleen handbagage mee wilt nemen?

Geen idee.
Misschien moet je de maatschappij even mailen?

Naja 100 euro, het kan voor 12 euro incl. al he. Maar dan moet je niet vergeten dat er nog een hotel bij komt dus dan gaat het al duurder worden. Ik wil maar voor 2 daagjes gaan;)

De aanbieding is nog maar 2 dagen geldig en eer ik dat antwoord heb moet ik al geboekt hebben :l

http://www.ryanair.com/nl/vragen/ryanair-toeslagen

misschien heb je hier wat aan?

ja maar 12 euro incl zal zonder al je toeslagen zijn die op die site nog is staan…!lijkt mij?

Zolang je maar niet op stoel 1A gaat zitten. :’)

Heb ik al gekeken.

• Toeslag online inchecken is eigenlijk 5 euro p.p. maar dat is dus gratis.
  • Administratie kosten 5 euro per enkele vlucht p.p. is dus 20,-
  • Instappen met prioriteit hoef ik niet.
  • Ik hoef geen bagagekoffer voor 30 euro retour.
  • baby artikelen, sportartikelen enzo hoef ik ook niet.

Dus dan kom ik nog maar op 32 incl. toeslagen retour voor 2 personen uit.

Ik pak maar even Milaan als voorbeeld. Als ik in Eindhoven wil opstappen kost het 6 euro retour, 12 euro voor 2 personen. Dan klik ik op volgende en krijg ik de vraag of ik een koffer mee wil nemen (30 euro retour), daar kies ik nee… maar dan is mijn vraag: kan ik ook HANDbagage mee nemen? Ik had ergens gelezen dat dat t/m 10 kilo gratis is?
Ja, je kunt een tas/koffertje ofzo meenemen (moet wel binnen de afmetingen vallen, staat op de site). Er mag maximaal 15 kg in. Maar ik ben 2x via Weeze met Ryanair gevlogen, en ze controleren of wegen de maten helemaal niet. Maar in Beziers (Frankrijk) controleren ze weer wel…

En ik had ook ergens gelezen dat als je in Dusseldorf Weeze opstapt, je geen belasting hoeft te betalen? (of ís dat al gratis met die 12 euro incl. zodat ik gewoon in Eindhoven op kan stappen)?
In Duitsland en Belgie is vliegen ook goedkoper, daarom zijn we 2x via Weeze gegaan en gaan we nu via Brussel Charleroi. Maar of dat aan de belasting ligt weet ik niet?

En als ik dan toch maar in Weeze/Brussel (te ver met de auto) wil opstappen, is er dan een goedkope bus die je naar de airport kan nemen? Ik heb zelf al een beetje gezocht maar dan kom je uit op 100 euro retour voor 2 personen. Dat is een beetje veel…
Ik ga nooit ergens heen met de bus, dus ik heb geen idee. Misschien kun je ook met de trein? (Bij Weeze is alleen geen treinstation, bij Brussel Chareroi weet ik dat niet…)

waarom niet op stoel 1A?

Komen er dan geen kosten op voor koffers in te checken?

Nee ik neem alleen handbagage mee en das gratis

Je handbagage is gratis. Op de site staan de afmetingen, maar daar kijken ze volgens mij niet echt naar. Je kan gewoon zo’n kleine trolley meenemen!
En het is wel heel chill als je alleen handbagage hebt, want je hoeft niet lang in de rij te staan om je bagage in te checken!

Ik heb het geboekt! Naar Sicilie vanaf eindhoven :slightly_smiling_face:
Hoe bedoel je geen station? Kunnen ze ons niet gewoon op de airport zelf afzetten zeg maar?