hallo allemaal,
Ik had een vraagje… ik vlieg binnenkort met ryanair naar italie, de afmetingen van handbagage is 55x30x20 cm, alleen mijn handbagage is 50x32x22. mijn vraag is dus of dat uitmaakt ? En tellen de wieltjes ook mee?
alvast bedankt
hallo allemaal,
Ik had een vraagje… ik vlieg binnenkort met ryanair naar italie, de afmetingen van handbagage is 55x30x20 cm, alleen mijn handbagage is 50x32x22. mijn vraag is dus of dat uitmaakt ? En tellen de wieltjes ook mee?
alvast bedankt
Nehh. Kijken ze echt niet naar. Het gaat erom of het in de bagagebakken past. Heel af en toe plukken ze een tas eruit om die ergens in te stoppen voor de afmetingen, maar dat zijn vaak hele grote dingen of afwijkende vormen.
Als die van jou verder gewoon een handbagagetrolley is dan is het geen probleem.
De complete omvang telt mee, de wieltjes dus ook.
En het zóu een probleem kunnen zijn. Vaak hebben de goedkopere maatschappijen (wat Ryanair dus ook is) een soort bak van exact de toegestane maten, waar je je handbagage in moet doen om te laten zien of het past. Als het niet past, moet je het alsnog inchecken.
Maar ik weet dus niet of Ryanair dit ook doet.
Ja hoor dit staat in het goede topic
Echt onzin dit
Kijk anders op de site van ryanair hoeveel je per centimeter bij moet betalen
Is bijbetalen niet alleen per kilo met incheckbagage?
Ik dacht altijd dat als je handbagage te groot is, je deze als ruimbagage moet inchecken, dan betaal je gewoon een stukprijs geloof ik.
Ik maak hier toch niet zomaar een topic over, dat betekend dus dat ik het niet kan vinden
Ze bedoelt denk ik dat je je topic in het subforum “onzin” hebt geplaatst.
Ja dat zou ook kunnen ja
Maar over een paar centimeter zullen ze toch niet heel moeilijk gaan doen denk ik anders word het wel heel duur.
Bijbetalen moet inderdaad alleen als je het als ruimbagage doen, maar dat zullen ze voor die paar cm echt niet doen, want hij is ook geen 55 maar 50 cm.
En daarbij, Ryanair is lowcost en altijd heel makkelijk. Om die paarkleine cm’tjes gaan ze geen moeite doen, daar zijn ze te lui voor.
Klopt
Kan beter bij lifestyle denk ik
oww… naja ik ben nieuw dusjaaa