Ruzies..

ik heb een probleem ,
ik heb een heeele lieve vriend
maar we hebben altijddd ruzie is gewoon niet normaal meer we hebben meer ruzie dan dat we normaal doen tegen elkaar
vaak gaat het om kleine dingen die irritant zijn
maar ik weet gewoon dat ik spijt ga krijgen als ik uitmaak want ik hou te veel van hem om het uit te maken
maar door die ruzies word ik ook echt heel erg chagerijnig !
we hebben het ook heel vaak uitgebreid uitgepraat
wat kan ik doen om die kleine ruzies te voorkomen ? :frowning_face:
ik probeer me ook altijd in te houden zodat we geen ruzie krijgen maar als het erger word kan ik me niet meer inhouden …

Probeer elkaar wat minder vaak te zien, als je elkaar te vaak ziet ga je elkaar te veel irriteren…

hmm ja idd misschien is elkaar minder zien wel handig
ik weet het verder ook niet echt eigenlijk

hm , ja daar heb ik niet aan gedacht
dankjewel :slightly_smiling_face:!

Als het maar blijft doorgaan, moet je je afvragen of je de relatie nog wil voortzetten. Ik bedoel: als jullie altijd maar ruzieën over de kleinste dingetjes, dan kunnen jullie nog zoveel zeggen dat jullie toch van elkaar houden - dan klopt er gewoon iets niet. Misschien is het beter, als de ruzies niet stoppen, om gewoon als vrienden verder te gaan?
Je kunt in elk geval proberen om niet als een gek terug te gaan schreeuwen, want dan maak je het waarschijnlijk alleen maar groter. Stel rustig vragen (bv ‘Waarom vind je dat?’ ipv ‘Dat is helemaal niet zo!’) dan krijg je ook rustig antwoord.

meestal gaat het om als hij iets doet dat ik niet leuk vind ,dan doe ik droog en kortaf en zo word droger en droger totdat en zo ontstaat dan een ruzie

Ik herken het. Dat heb ik ook. Maar dan komt het vaak door dat ik iets niet leuk vind. En dan maak ik er altijd een heel probleem van en hij doet altijd heel luchtig [soms andersom]. En dan krijgen we ook altijd ruzie. Maar je moet gewoon met hem praten over de dingen die jij bijv. niet leuk vind of wat hij niet leuk vind. En dan samen kijken wat je eraan kan doen.

En ik weet niet of jij ook altijd zo koppig bent? :stuck_out_tongue: Iig ik wel maar als je bijv. ruzie hebt of als je t voelt aankomen even niet met hem te praten. Dus gewoon even afkoelen. Dan weet je ook beter wat je zegt.

Nou, dan probeer in het vervolg niet zo droog/kattig te reageren, maar gewoon rustig te zeggen: ‘Ik vind het niet leuk dat je dat doet!’ (Ik heb ook altijd de neiging om kattige dingen te gaan zeggen, helaas maakt dat de stemming er nooit beter op.)

ik heb net hetzelfde !
vandaag wou hij dus met me alles uitpraten maar kon hem niet zien was veel te ziekk en ga hem echt niet zien met zo’n zieke kop !
dus morge gaan we het UITPRATENN waarom we zoveel ruzie maken de laatste tijd … Alles op een rijtje zette…
misschien moet je dat ook eens doen?

Ik heb ook zo’n periode gehad met mijn vriend… Toen zijn we echt gewoon ff gaan zitten om te kijken waar het nou echt an ligt… Bij ons was het dat er iets was gebeurd dat nooit goed was uitgepraat en zo kwamen er irritaties enzo.

Toen we dat hadden gevonden en hadden opgelost, gingen de irritaties ook weg :slightly_smiling_face:.

xx