Ruzies om drank

#

Ik zou hem de voordelen en nadelen vertellen en eens goed laten horen wat je er van vind. En jaa ik vind het terecht dat je er over praat.

Laat hem maar ff, want hij weet dan alleen maar dat jij gelijk hebt als hij zo lastig doet.
Hij komt vanzelf wel weer naar je toestappen

‘halverwege deze zin hing hij op in mn oor…’ die zin snap ik niet : ).

Maar ik begrijp je heel goed hoor, ik snap dat je je zorgen maakt. Ik zou hetzelfde trouwens doen, maar het lastige is dat het bij dat soort mensen niet echt doordringt waar ze mee bezig zijn…
Dus ik kan je niet echt helpen

#

Ik zou het ook niet ok vinden.
Ik vind soms dat mijn vriend ook best veel drinkt, of er in ieder geval heel ‘makkelijk’ over denkt. Misschien komt het bij jouw vriend ook wel een beetje door thuis ofzo? Want bij mijn vriend thuis drinken ze echt niet normaal zo veel, sowieso zijn moeder dagelijks en in het weekend nog veel meer. Voor zijn verjaardag of voor sinterklaas enzo krijgt hij ook altijd sterke drank van zijn ouders, terwijl hij nog maar net 18 is. Dat vind ik ook echt zo raar en soms ook best wel vervelend. Zelf drink ik helemaal niet maar ik vind dat iedereen het verder zelf moet weten, zolang het maar wel binnen de perken blijft. Ik vind het heel terecht dat je je vriend er op aanspreekt!

#

Ik vind sowieso niet dat jij zeurt, want het is terecht dat je het daar met hem over wilt hebben.
Probeer de verleiding te weerstaan en niet te bellen, híj hangt op, dus híj mag van zich laten horen.

Probleem had ik ook met mijn ex die veeeel te veel blowde. Maargoed, je kan er eigenlijk weinig aan doen. Je kan hem natuurlijk een keer waarschuwen, uitleggen waarom je je zorgen maakt e.d. maar uiteindelijk blijft het zijn eigen keus om de drank te laten staan. Als je altijd maar blijft doordrammen erover dan is de kans groot dat hij je een zeikwijf vind en dat het slecht is voor je relatie. Uiteindelijk moet hij zelf de beslissing nemen om niet zoveel te drinken.

ik snap jou heel goed hoor! ik zou het ook echt niet oke vinden als mijn vriend dat zou doen (als ik die zou hebben).
Ik zou zeggen, praat met hem… maarja als het steeds op ruzie uitdraait weet ik het eigenlijk ook niet…

#

Ik zou het zeker niet oké vinden. Een vriend van mij drinkt ook redelijk veel, maar alleen als ie uitgaat en dat vind ik anders dan dat ie meerdere malen per week drinkt etc.

Wat je kunt doen is hem vragen of ie wel drugs zou gebruiken? Als hij hierop nee antwoord is dat vreemd aangezien alcohol een gedoogde harddrug is. Hier kun je hem dan op wijzen en vertellen wat de gevaren zijn.

Ik denk wel dat het helpt om het er eens over te hebben als hij niet gedronken heeft. Want als je hem erop aanspreekt terwijl hij al gedronken heeft dan is dat ook niet echt bevorderlijk voor het gesprek.

Ik zou hem gewoon gaan negeren als hij weer gedronken heeft, zo van: je bent weer dronken dus nu moet ik niks van je hebben… En probeer nog eens te praten ja. Wel lastig in ieder geval. Een vriendin van me heeft ook zo’n vriend en 't is ook vaak dat zij er helemaal gek van wordt.

Ik vind dat mijn vriend ook teveel drinkt. Maar ben gelukkig niet de enige die dat vind, haha =P Maar je moet er gewoon wat van zeggen hoor. Het is ook niet leuk als jij later een alcoholist als man hebt. Dus je moet het tegen hem zeggen, als hij nuchter is. Even een goed gesprek aangaan. Misschien kun je tegen hem wel zeggen wat je tegen ons zegt.

doordeweeks dronken? iedere week? en 3x veel drank en verder wel minstens 1 biertje?
dat is eigenlijk wel heel veel!
ik zou eerlijk gezegd niet weten wat je moet doen ):
dus dit is een up.

mijn vriend kan er ook wat van, op zijn werk en dan in het weekend is die eigenlijk op zaterdag altijd wel naar de klote

ik vond dit in het begin ook kut, maar als ik er iets over zei negeerde hij me toch lekker en had ie er schijt aan…

dus ik weet niet goed hoe je dit kan aanpakken…

#

#

#