Ruzie

hee
ik heb al een langere tijd ruzie met een vriendin.
het was altijd een van mijn beste vriendinnen en we hebben hetzelfde vrienden groepje.
Op een feest sloeg ze mij 2x uit het niets, hierom ben ik heel kwaad op haar geworden (begrijpelijk lijkt mij?)
We hebben al vaker ruzie gehad om dingen dat zij heel veel afsrpaken etc. niet nakomt. Maar altijd maak ik het goed, (terwijl het niet eens mijn schuld is).
Verder nam ze het wel altijd voor mij op, hadden we het super gezellig en maakte we lol. We deden super veel samen.
Ik begin de vriendschap echt te missen en wil heel graag dat het goed komt. Maar ik wil geen sorry zeggen voor iets dat ik niet gedaan heb. Vanavond is er iets dat we altijd samen deden, nu hebben we totaal andere groepjes daarvoor gevormd om elkaar te omzeilen. ze blokte mij op msn en ik heb het idee dat ze niks meer met mij te maken wil hebben terwijl ik haar niks misdaan heb. hoe kan ik er voor zorgen dat het goed komt? iemand tips?

oja, laatst hadden we met de hele groep afsgesproken en deed ze heel normaal tegen me. maar sindsdien heeft ze mij geblokt en genegeerd…

Waarom wil je vrienden zijn met iemand die jou zo behandelt?

Nouja, communicatie is de sleutel tot de meeste ruzies. Je zou eens op haar af kunnen stappen om te laten merken dat je wilt dat het goed komt, maar ik zou me afvragen of dit alles het wel waard is, aangezien je al vaker ruzie met haar hebt gehad en ze jou zelfs sloeg.
Als zij dit niet wil, moet je het ook niet gaan pushen. Vriendschap moet van twee kanten komen, niet alleen van de jouwe.

Daar heb je gelijk in… Het speelt bij mij ook mee dat het mijn laatste jaar is op deze school en ik niet met ruzie en gedonder uit elkaar wil…
Ik snap het zelf ook niet helemaal waarom ik met iemand om wil gaan die mij zo behandeld… maar ik mis het gewoon… en ik wil gerust met haar praten maar dan komt het dus weer van mijn kant af… en je hebt gelijk vriendschap meot van twee kanten komen…

Ik vraag me af waarom je eigenlijk vrienden wilt zijn met iemand die je heeft geslagen? Het klinkt hard, maar ik denk dat je het moet laten rusten aangezien het duidelijk is dat ze niet veel meer met je te maken wilt hebben. Als ik jou was zou ik sowieso geen vrienden willen zijn met iemand die mij zo behandeld.

Ik wou er eerst ook geen vrienden meer mee zijn… maar ik werk deze zomer nog de hele vakantie met haar samen… bedenk ik me opeens…
ik ben ook bang dat ik het moet laten rusten… :frowning_face:

bedankt voor de reacties!

Ik denk eigenlijk dat het na een tijdje wel weer overwaait, en dat jullie elkaar dan wel gaan missen

Waarom heeft ze je geslagen? Je slaat iemand niet zomaar…

Verder klinkt het heel erg als een ruzie die ik een tijd geleden ook heb gehad met mijn beste vriendin.
De ruzie zelf ging nergens om, maar toch hebben we elkaar 3 maanden niet aangekeken. Ik kreeg de heletijd verhalen te horen die ze over me vertelde waar ik nog bozer om werd (en dat was waarschijnlijk wederzijds).
Aletwee waren we te eigenwijs om ergens sorry voor te zeggen en dan loopt de ruzie vast en kom je ook niet verder.
Uiteindelijk had ik er echt genoeg van, en heb ik haar gesmst dat ik wilde praten. Niet om sorry te zeggen, maar er gewoon écht over te praten.
Toen we met elkaar gingen afspreken kwamen we erachter dat onze ruzie ook helemaal niet ging over waar het eigenlijk uit ontstaan was. Dat was meer de aanleiding, de druppel die de emmer deed overlopen.
Ik vertelde haar wat me allemaal dwars zat en dat deed zij ook. Hierdoor kwamen we erachter dat we elkaar gewoon heel erg verkeerd begrepen en dat we het anders bedoelde.
Het was een ontzettende opluchting om alles eruit te gooien en nu is onze vriendschap alleen maar sterker geworden. :slightly_smiling_face:

Ik hoop dat je er wat aan hebt!

Je slaat iemand niet helemaal zonder reden, er zal vast wel iets achter hebben gezeten.

Er moet toch wel een reden zijn wáárom ze je heeft geslagen? Het lijkt me sterk dat het ineens uit het niets kwam?

ik heb het haar gevraagd waarom ze me sloeg. zei ze dat weet ik niet meer, ik had een kut avond. verder heb ik met haar gepraat, maar verdraaide ze de werkelijkheid. terwijl ze tegen iedereen zegt dat ik haar overal de schuld van gaf…
het lijkt eigenlijk wel een beetje op die ruzie van awesome…
als ik met haar werk zit ik 6 dagen in de week 8 uur lang met haar opgescheept en moet het er toch ooit van komen…

Dude… Ik had 5 jaar lang een beste vriend, totdat het uit de hand liep en we inderdaad met elkaar gevochten hebben, hij had mij een vuist in mijn gezicht gegeven en ik heb 2 weken met blauwe plekken rond gelopen. Denk maar niet dat ik hem ooit nog wil zien, ondanks dat we 5 jaar lang goede vrienden waren. Je moet niet met zo iemand om gaan.

En bedenk je dit, nadat ze je geslagen heeft zal het nooit meer hetzelfde worden als het eerst wa.

^^ ik begrijp je helemaal! wat stom van die vriend!

en ik denk dat jullie allemaal gelijk hebben…
en lizbaby het is idd zo, het zal nooit meer hetzelfde worden

ik zal wel kijken hoe het over 10 dagen met werken gaat xd

Wat een vriendin! Ik snap dat je haar mist maar je bent echt beter af zonder haar! Ga meer met de ander meiden uit je vriendengroepje om. Want wat zij heeft gedaan kan echt niet. En als ze ziet dat zij het echt moet goedmaken anders niet komt ze wel bij je terug.
Als je dit niet wilt kan je ook gewoon met haar praten, je hoeft geen sorry te zeggen.

Ik snap die ‘gelijk dumpen, beter zonder’ reacties in dit soort topics nooit. Dat je nu ruzie hebt met een vriendin wil niet zeggen dat ze een slechte vriendin is, iedereen maakt fouten. (en natuurlijk is het een ander verhaal als het constant door gaat etc)

Ik zou niet zelf naar haar toe gaan. Als jullie echt hele goed vriendinnen waren en de vriendschap ook vanuit haar kant kwam, komt ze wel naar je toe als ze je gaat missen. Jij hebt namelijk niks verkeerd gedaan. Dus ik zou maar afwachten of ze naar je toe komt. Anders was ze gewoon een slechte vriendin!

Wat een rotsituatie!
Ik zou iig niet naar haar toegaan. Dit moet vanuit haar kant komen, de excuses etc. want jij hebt voor zover ik weet niets fouts gedaan.
Het is natuurlijk erg naar als ze niet komt, maar ik denk (en hoop voor je) dat ze vanzelf wel terugkomt, als de vriendschap zo goed was. En als ze niet komt, ook niet na een heeel lange tijd weet je al genoeg: ze is het niet waard. Jou slaan en niet excuses aanbieden etc., dan moet je blij zijn dat je geen vrienden meer met haar bent.
maar voorlopig is het nog een kwestie van wachten.

Bedankt allemaal!

ik wacht het allemaal af en kijk of zij ooit naar mij toe komt… jullie hebben gelijk het moet van twee kanten komen en bij mij weten heb ik ook niets om sorry voor te zeggen etc.
ik kijk wel hoe het gaat met werken…
maar ik wacht in iedere geval af tot zij komt… anders is het het niet waard…

bedankt allemaal voor de reacties!

Ik snap je ik ben ook een goeie vriendin kwijt geraakt :frowning_face:
Maar ik zou proberen met haar te praten daar was ik te laf voor en als je het niet doet krijg je er later spijt van geloof me

we hadden gister het eindexamenfeest (saaiheid heerste daar maar toch xd) en toen was zij er dus ook. ging eigenlijk heel goed en omwille van een vriend van ons beide is het eigenlijk weer half goed. Vandaag condoleance gehad van die vriend (overleden moeder) en toen hebben we serieus gepraat, over van alles en nog wat. Niet over de ruzie, daar begin ik later wel een keer over, maar het lijkt in ieder geval de goede kant op te gaan…

Mooi