Ruzie

Hoi.

Ik weet niet niet of dit in de goeie categorie staat.
Maar ik heb heel erge ruzie met mijn moeder. Er was iets met mijn ouders en ik vond het zo zielig dat ik gewoon iets zei om hem te helpen want mijn moeder deed echt onaardig. Toen werd ze helemaal boos omdat ik hem ging helpen, en als ik haar help is er niks aan de hand.
Nouja ik ging net mijn excuses aanbieden en toen zei ze dat ik maar onder de brug moet gaan wonen bij de ratten (we hebben rattenplaag) Want daar hoor ik thuis. En ze houdt alleen nog maar van me broer zegt ze. En ze wilt mij niet meer als dochter blabla.

Ik zit er nu echt helemaal doorheen en ik weet niet meer wat ik moet doen.

Sorry voor het lange verhaal en het gezeur.

Ik denk dat je je moeder eventjes moet bij laten draaien, en je in het vervolg niet met je ouders moet bemoeien. Ook al is het goed bedoeld, en is een van de twee zo onredelijk. Jouw ouders zijn volwassen en moeten het zonder jou kunnen oplossen, jij hoort je niet te bemoeien met je ouders. :wink:

aaah wat erg voor je!
ga anders naar je vader toe en bespreek het met hem
ga daarna met de hele familie gewoon even rond de tafel zitten
zeg hoe je je hierbij voelt en praat het uit!

weet niet of dit echt een goeie tip is maar succes!

Ach, wie zegt er nu geen rare dingen als die boos is? (: Ik zou haar gewoon even met rust laten, en later nog eens je excuses aanbieden, als ze wat blijer is.

En je gewoon niet meer bemoeien met de ruzie van je ouders. Jij zou het ook niet leuk vinden moesten zij tussen komen bij een ruzie tussen jou en je vriendje.

Dat is vanzelfsprekender, aangezien zijzelf als kind beschouwt wordt door haar ouders en kind is. Natuurlijk wel afhankelijk waar de ruzie over zou gaan.

Ouders zijn een ander verhaal, zijn volwassen, al hebben ze zo hun onvolwassen buien.

Oh, wacht. Niet gezien dat TS 18 jaar is. Excuse me. Dat veranderd de situatie wel ietswat. :wink:

Al zou ik alsnog de raad geven om je er niet meer mee te bemoeien, al is dat vrij lastig.

Ja ik bemoei me verder ook nooit met mijn ouders maar dit was gewoon heel zielig en aangezien mijn vader niet echt voor zichzelf op komt. Maar als er iets anders is tussen mijn ouders en ik help mijn moeder dan is er niks aan de hand.

Maar mijn moeder werd pas echt boos toen mijn vader het voor mij opnam.

Maar bedankt voor de reacties! :’)

Dat laatste zal waarschijnlijk komen door de onenigheid die er al was. Waarschijnlijk had ze op dat moment net meer frustratie, om het maar eventjes zo te benoemen.

Misschien is het een optie om over een paar dagen te praten, misschien zat haar iets dwars op dat moment wat jij niet weet? Ik weet verder niet hoe het contact tussen jouw en je moeder is. Als jullie elkaar veel vertellen zou je het er op kunnen wagen.

Misschien is het ook verstandig om je vader hierin te betrekken, hij zat ook in de ruzie. Met een duidelijke vermelding dat je geen partij kiest, en hier rustig over wilt praten.

Zijn er trouwens veel ruzies thuis?

Klinkt in mijn oren alsof ze boos is omdat ze er misschien naast zit. Tja als iemand dan heel koppig is als karakter, doen ze er alles aan om het laatste woord te hebben. Ik zou zoals Kaboosh zegt er later een keer op terugkomen als het was gezakt is.
Net als idd niet bemoeien met een ruzie van je ouders. Jij kent maar de helft zo niet minder, dus het is heel gevaarlijk je je erin te mengen.

Het contact tussen mij en mijn moeder is altijd heel goed juist, alleen de laatste tijd zijn er best veel ruzies. En dan is het vaak gewoon ook als ik normaal iets zeg ofzo.

Ik probeer het over een paar dagen, maar mijn vader erbij betrekken heeft niet zoveel zin, want mijn moeder wilt nu dat mijn vader en ik ergens anders gaan wonen. En ze luistert nooit naar mijn vader.

Je hebt je excuses al aangeboden, ik zou 't niet nog een keer doen maar gewoon wachten totdat zij haar excuses aan jou aanbiedt want dit is wel erg kinderachtig van haar.