Ruzie

Al een tijdje maken mijn vriend en ik ruzie, in het begin ging het over zijn ex die zich overal mee bemoeide. Nu gaat het vooral dat hij geen afspraken kan maken en zich niet aan beloftes kan houden. Elke keer komt er wel iets tussen door zijn moeder of vrienden. Het geeft me gewoon het gevoel dat hij me gebruikt, ik kan dan nogal dramatiseren en het is een paar keer bijna uitgegaan, maar ik zie hem te graag en hij zegt dat dan ook tegen mij.

Nu gingen we vanavond gezellig een avondje bij mij houden, want normaal gezien ging hij weg, maar omdat ik eerst niet mee mocht wou hij bij mij blijven. Super lief natuurlijk, maar ik had hem nog een paar keer gevraagd of hij zeker niet weg wou. Hij verzekerde me elke keer van niet. Tot hij vanmorgen me vertelde dat hij door vrienden toch ging, ik natuurlijk heel boos want het was de zoveelste keer hij iets afzegde. Nu ging ik door het lint en hij zei ja ik wil niet dat je me controleert en daarachter ook nog dat hij tijd met zijn vrienden opoffert voor mij. Natuurlijk ben ik hier niet goed van, want dan is het of ik hem altijd dwing terwijl hij van mij mag doen wat hij wil.

Nu kan ik toch naar dat feestje vanavond, maar het voelt gewoon niet goed meer. Elke keer annuleert hij afspraken. Ik begin me echt gebruikt te voelen en niet meer gewenst.

Wat moet ik doen?

Dat duidelijk maken aan hem. Ook al heb je dat misschien al 10x gedaan, nog duidelijker maken. Zeg dat je daardoor aan jullie relatie begint te twijfelen.

misschien gewoon een keertje proberen echt goed met m te praten ?

We praten genoeg, maar hij wordt geirriteerd als ik erover praat en dan begint hij over dat ik rap boos kan worden daardoor en dat hij geen afspraken meer gaat maken.

ik had hier ook last van met mijn vriend, hij kwam ook steeds zijn afspraken niet na, maakte beloftes dat hij het voortaan wel zou doen en vervolgens weer niet deed… het is uit gegaan tussen ons, maar we spreken ondertussen wel weer af.

misschien moet je hem duidelijk proberen te maken dat je zo niet verder wil? misschien dat hij het dan inziet…

Dankje zal er misschien nog meer over praten :slightly_smiling_face:

Ik zou als ik jou was meer je eigen ding doen, ga ergens anders heen met jou vriendinnen. Laat hem denken dat jij een druk schema hebt, dat je soms moet afzeggen en soms dingen leuker vind met je vriendinnen, want dat doet hij ook bij jou. Mannen vinden het sowieso fijn als een meisje onafhankelijk is, de meesten dan. Dan trekt hij misschien wel meer naar jou toe.

Wat xMiss_carolaa zegt, lekker je eigen ding gaan doen. Misschien heel kinderachtig hoor, maar je hebt het al een aantal keer duidelijk aan hem proberen te maken en als hij het niet wil snappen nou ja jammer dan toch? Hoe vervelend het ook is. Dus ga lekker heel veel plannen en leuke dingen, nu kan het zeker nu het van dat mooie weer is. Daarbij raak je dan niet elke keer verdrietig omdat hij toch wel weer wat afzegt.

Ik heb dit trouwens ook met mijn ex mee gemaakt. Heb het ook zo opgelost als hierboven beschreven en mijn ex kwam er toen wel heel snel achter hoe het voor mij zou moeten voelen als hij steeds afzei. Succes :slightly_smiling_face:

Dankjewel! Ga dit zeker doen :slightly_smiling_face: