Ik en één van mijn beste vriendinnen hebben sinds vandaag ruzie, en ik voel me d’r best wel rot om. Maar ik wil geen sorry zeggen omdat ik vind dat ik dat in dit geval niet moet doen.
Het is dus zo, 2 weken geleden had ik met m’n vriendinnen groep afgesproken om vorige week m’n verjaardag te vieren, zij, met wie ik nu een conflict heb, kon niet, en nog één ander dus besloot ik het te verplaatsen naar deze week. Ze kwam woensdag op school naar me toe en zei eerst dat ze niet kon omdat ze geen vervoer had, toen stelde ik voor dat ze met de trein zou kunnen gaan en dat ik haar bij het station zou ophalen. Dat vond ze goed. Ik hoorde later dat ze op zaterdag met een jongen zou afspreken die ze leuk vind, verder niks aan de hand dacht ik. Nu had ik vandaag tweet naar al die meiden gestuurt om even te horen of ze zeker weten zouden komen. Toen zei zij dus dat ze niet kon, en dat ik dat zogenaamd al wist. Ik zei dus dat ik daar helemaal niets van wist en waarom ze niet kon, in eerste instantie zei ze weer ‘geen vervoer en ik moet leren en ik ben zaterdag de hele dag bezet.’ Ik wist dat ze die afspraak met die jongen een week terug had gemaakt, en die van m’n verjaardag al 2 weken terug. Dus ik vroeg waarom ze dan mijn verjaardag afzegt en niet hem. En toen begon ze allemaal rare dingen te zeggen zoals ‘Ik verkies hem echt niet boven jou.’ Ik heb het gevoel van wel, anders zou ze hem toch afzeggen? 1. Het is m’n verjaardag, maar één x perjaar. 2 De afspraak van m’n verjaardag was eerder gemaakt. Als ze die afspraak met die jongen veel eerder had gemaakt had ik het ook echt geen probleem gevonden. Maar ze is één van m’n beste vriendinnen en ik heb het gevoel alsof ze hem boven mij verkiest terwijl het niet eens echt haar vriendje is ofzo. Ik heb geen idee wat ik moet doen en ik voel me er rot over. Help ?