Ruzie. :(

Ik en één van mijn beste vriendinnen hebben sinds vandaag ruzie, en ik voel me d’r best wel rot om. Maar ik wil geen sorry zeggen omdat ik vind dat ik dat in dit geval niet moet doen.

Het is dus zo, 2 weken geleden had ik met m’n vriendinnen groep afgesproken om vorige week m’n verjaardag te vieren, zij, met wie ik nu een conflict heb, kon niet, en nog één ander dus besloot ik het te verplaatsen naar deze week. Ze kwam woensdag op school naar me toe en zei eerst dat ze niet kon omdat ze geen vervoer had, toen stelde ik voor dat ze met de trein zou kunnen gaan en dat ik haar bij het station zou ophalen. Dat vond ze goed. Ik hoorde later dat ze op zaterdag met een jongen zou afspreken die ze leuk vind, verder niks aan de hand dacht ik. Nu had ik vandaag tweet naar al die meiden gestuurt om even te horen of ze zeker weten zouden komen. Toen zei zij dus dat ze niet kon, en dat ik dat zogenaamd al wist. Ik zei dus dat ik daar helemaal niets van wist en waarom ze niet kon, in eerste instantie zei ze weer ‘geen vervoer en ik moet leren en ik ben zaterdag de hele dag bezet.’ Ik wist dat ze die afspraak met die jongen een week terug had gemaakt, en die van m’n verjaardag al 2 weken terug. Dus ik vroeg waarom ze dan mijn verjaardag afzegt en niet hem. En toen begon ze allemaal rare dingen te zeggen zoals ‘Ik verkies hem echt niet boven jou.’ Ik heb het gevoel van wel, anders zou ze hem toch afzeggen? 1. Het is m’n verjaardag, maar één x perjaar. 2 De afspraak van m’n verjaardag was eerder gemaakt. Als ze die afspraak met die jongen veel eerder had gemaakt had ik het ook echt geen probleem gevonden. Maar ze is één van m’n beste vriendinnen en ik heb het gevoel alsof ze hem boven mij verkiest terwijl het niet eens echt haar vriendje is ofzo. Ik heb geen idee wat ik moet doen en ik voel me er rot over. Help ?

1. Verkeerd topic, lifestyle is meer toepasselijk.
  2. Zij zit zeker fout, en is degene die haar excuses moet aanbieden.
  3. Meiden zitten soms op een roze wolk als ze met een jongen bezig zijn, en laten hun vriendinnen dan een beetje achterwege.
  4. Je kunt wel een gesprek aanknopen, zeggen dat je het stom vindt dat het zo is gaan lopen, maar bied niet je excuses aan (zij zit fout).

Succes.

Hm, het is niet echt aardig van haar, inderdaad. Ik zou gewoon aan haar uitleggen dat je had begrepen dat ze al veel langer wist van jouw verjaardag en dat je dus niet begrijpt waarom ze dan alsnog met die jongen af gaat spreken. In ieder geval wel over praten, want ruzie blijven houden is toch geen optie.

bedankt voor je reactie in ieder geval! ik ben nieuw dus dat wist ik niet zo goed, maar dan weet ik dat voor de volgende keer!

ik heb al een heel gesprek met haar gehad op msn, waar dus die uitendelijke ruzie uit leidde. en uiteindelijk kwam ze alleen nog maar aan met ‘ok’. ik heb ook gezegt dat ik heel teleurgesteld en wel boos op haar ben, en dat ze al niet meer hoefde te komen. toen kwam ze weer aan met ‘ja, nu mag ik toch al niet meer komen’ toen heb ik gezecht van dat als ze mocht komen ze het toch niet zal doen en dat gaf ze toe. toen heb ik maar doei gezegt want ik verander haar gedachte toch niet. ik voel me er super rot over maar ze zit bij mij op school en in me klas en we gaan met een hele meidengroep om met ze 6en. en ik heb geen zin om zo’n drama te maken van dat ik ze allemaal tegen haar ga opzetten ofzo. dus ik negeer d’r wel gewoon. maar bedankt xx

dat had ik dus al gedaan. ik ben ook niet iemand die van ruzie houdt, kan ik dagen buikpijn van hebben. maar ze bleef maar uiteindelijk maar zeggen ‘oke’ en ‘ik wil heus wel komen hoor’ en toen bleef ik dus weer met dezelfde argumenten komen, maar uiteindelijk reageerde ze toch kortaf dus toen was ik er wel een beetje klaar mee. ik zie maandag wel op school, maar ik vind dat zij haar exuses moet aanbieden.

Het lijkt er op dat je het initiatief hebt genomen. Als zij haar excuses niet aanbiedt, zou ik haar negeren. Misschien draait ze later bij…

ja, dat word wel een beetje lastig, want daar ben ik niet goed in. maar in ieder geval bedankt xxx

Weet je wat het is, vriendschap moet van 2 kanten komen. Als jij blijft geven, en zij nemen, is het geen vriendschap meer…

je moet echt niet denken dat we zo’n vriendinnen stel zijn die altijd ruzie heeft en over elkaar roddelt want dat zijn we totaal niet. dit is de eerste x dat we zo’n soort conflict hebben in 2 jaar. en het komt altijd zeker van 2 kanten. maar daarom ben ik zo teleurgesteld dat ze me laat zitten voor een jongen, ik bedoel maar, kinderachtig. dus ik hoop wel dat ze bij draait want ze is wel iemand die het makkelijk vind om d’r exuses aan te bieden, maar meestal doet ze dat vrijwel meteen, en dit x dus niet …

Jij hebt gedaan wat je moest doen, haar laten weten dat je er mee zit. Nu is het inderdaad aan haar.

Inderdaad, jij hebt initiatief genomen en nu is zij aan de beurt.

jullie hebben gelijk, in ieder geval bedankt :slightly_smiling_face:

Sommige mensen vinden het moeilijk om hun excuses aan te bieden ofzo, ik zit nu in een soortzelfde situatie, alleen niet met een beste vriendin. Eigenlijk kan ik haar niet een een vriendin noemen, maar ik legde ook iets uit wat mij dwars zit en zij wil het probleem niet zien. Heel jammer, maar ik zou in jouw geval ook afwachten tot zij naar jou toe komt. Zij is inderdaad degene die nu een stap moet zetten

ze is eerlijk gezecht totaal niet iemand die dat niet kan, meestal doet ze het gelijk. maar dit x niet wat ik wel rot vind, en juist in deze situatie vind ik dat ik echt niet moet toegeven, vooral nu iedereen mij gelijk geeft weet ik zeker dat ik niet fout zit.

Je verjaardag is inderdaad maar een keer in het jaar en dan moet je daar als goede vriendin gewoon bij willen zijn. En ja, je hebt gelijk dat je geen afspraak maakt over een andere afspraak, en deze eerste afspraak zonder eerlijke reden afzegt.

Ik denk dat ze je begrip sowieso al had kunnen winnen als ze gewoon eerlijk tegen je was geweest en je had laten weten dat ze die jongen ontzettend leuk vind en graag met hem uit zou willen, maar dat dit dan net op die ene dag van jullie afspraak zou moeten.

Zijn moet dus gewoon haar excuses aan jouw aanbieden, omdat ze niet eerlijk is geweest.

we hebben het uitgepraat omdat ze me gister een direct message op twitter sturen. ze komt dus morgen als nog en eigenlijk ging het gesprek helemaal overnieuw maar vroeg ze toch waar het treinstation is blablabla. toen vroeg ik van ‘ik ben heel blij dat je nu komt, maar waarom nu opeens wel?’ toen zei ze dus ‘ik zou in de avond met blablabla afspreken maar dat gaat nu niet door dus kan ik dan leren en de toets is een dag verplaats.’ ik weet dat ze die afspraak een dag van te voren heb gemaakt door twitter enzo. maar ik voel me zo ontzettend op de tweede plaats gezet. als dat niet gebeurde, de verplaatsing en de afzegging, zou ze dan evengoed komen? ik wilde niet een heel drama weer beginnen via een direct message op twitter dus ik heb maar gewoon oke gezecht en prima. maar als ik haar ophaal van het station wil ik er eigenlijk subtiel over beginnen dat ik me op de tweede plaats gezet voel.

als ze al die afspraken eerder had geplant dan mijn verjaardag was het echt geen probleem geweest. naja, misschien een beetje, want m’n verjaardag is toch 1 x per jaar.

hoe kan ik er over beginnen zonder boos enzo over te komen? ik heb geen zin om ruzie te hebben terwijl ze bij me achter op zit …