Ruzie :(

[i]Ik heb nu al bijna 2 maanden ruzie met mijn beste vriendin. Zij zei opeens dat ze sociale faalangst had (al heel lang) en daar was ze 2 dagen maar over door aan het praten. Toen zei ik dat ik het raar vond dat ze de laatste 2 dagen er de heletijd over was aan het praten. En toen werd ze Héél boos. Ze noemde me toen slechte vriendin, en dat ze 2 veel betere vriendinnen had en dat ik niet nodig was. Ze noemde me toen eigendunk en bleef maar door schelden. Ze deed alsof ik alles heb gedaan, héél vaag terwijl ik alleen zei dat ik het raar vond. Toen ik dit tegen mijn moeder vertelden zei ze dat ze helemaal geen sociale faalangst had, maar dat ze een nieuw woordje heeft geleerd. Nu heeft ze zo in haar wiewatwaar bij hyves:
En dan verkloot een persoon je hele dag. Dankje dat ik dom ben, dat ik niet belangrijk ben. Je kunt zeker wel zonder mij met heel je vrienden groepje? Respecteer maar eens wie ik ben. Als je er niet tegen kunt dat ik anders ben dan duuvel je maar op. Mensen hebben echt geen inleving meer in anderen, dankje Yara, dankje dat je me helemaal kapot maakte

Ik wist nog niet is wat ik had gedaan :frowning_face: . Kan ik dit nog wel een vriendin noemen? Al mijn andere vriendinnen zeggen dat ik haar niet meer vriendin kan noemen, en dat ik helemaal geen slechte vriendin ben omdat ik altijd voor iedereen opkom en altijd voor iedereen klaar sta. Dat ik open ben.
De enige dingen die zij zei was van:
-Ik ben jaloers op je dat je paranormaal bent.
-Jongens vallen altijd op jou omdat je zo knap bent.
Soms zei ze dan nog wel dat ik haar beste was, maar toen ze zei dat ze 2 vele betere vriendinnen had was ik er toch wel kapot van. Wat moet ik doen?

Oplossen? Dit zo door laten gaan?[/i]

Klinkt als een ontzettende aandachtstrekker, sorry.

Is ze eerlijk gezegt ook hoor. Dat was ze al toen ik haar leerde kennen. Maar nog, ik heb veel met haar meegemaakt, maar zoiets rots heeft ze nog nooit gedaan :s.

Ik zou gwn tegen haar doen, vriendelijk, maar niet meer overdreven aandacht aan haar geven zoals een beste vriendin. Behandel haar gewoon zoals een gewoon persoon, kennis. Dan doe je eigenlijk niets verkeerd want je bent vriendelijk en kan je ook niets verkeerd meer zeggen. Als ze dan zelf nog vriendinnen wilt zijn, komt ze wel terug, zoniet dan had het toch geen zin meer dat je superveel moeite had gedaan. Wel vervelend van haar, als je erbovenop wilt geraken moet je kritiek kunnen aannemen en niet met zelfmedelijden blijven zitten!

Bedankt, soms heb je gewoon bevestiging nodig en die heb ik dus wel gevonden :slightly_smiling_face:. Heel erg bedankt.

compleet negeren.
jij weet het beste wat jij hebt gedaan. ze draait gewoon door en draait alles om, zoals ik dit zo lees?

als ze zo graag naar die twee andere vriendinnen toeegaat, dan doet ze dat maar lekker. het ziet eruit alsof je veel beter af bent zonder haar!

Sociale faalangst – Dit treedt op in contact met anderen. Iemand met sociale faalangst blokkeert van angst tijdens bijvoorbeeld het toespreken van een groep, bij het ontmoeten van onbekenden, of in een gewoon gesprek. Zowel verlegenheid als sociale fobie hebben raakvlakken met sociale faalangst.

Even van een site gekopieerd, de beschrijving van sociale faalangst. Als je dit hebt, is het dan niet logisch dat je ook geen “diepe” beschrijvingen van jezelf op hyves/facebook durft te zetten?
Of ligt dat nu aan mij?
Maargoed, in ieder geval zou ik er gewoon niet te veel aandacht aan besteden. Zoals je het beschrijft ligt het namelijk voor het grootste deel niet aan jou(grootste gekozen, omdat natuurlijk alle ruzie’s van 2 kanten komen:)