ruzie

Mijn vriendje zit aan zee, en ik wou iets verderop op een camping naar zee gaan met 2 vriendinnen, lekker zonnen en shoppen en 's avonds gezellig buiten zitten en wat spelletjes spelen. Mijn vriendje zegt dat ik niet mag gaan en is heel boos, maar vanavond gaat hij zelf wel een feestje gaan bouwen en dj zijn in de discotheek op de camping. Is dit niet gemeen? Ik heb mijn vriendinnen afgezegd omdat ik geen ruzie wou, en hij wilt dit niet eens afzeggen , wat ik veel groffer vind.

Wat vinden jullie?

Heeft hij daar iets over te zeggen dan?

ik vind het maar een vaag gedoe, vraag aan hem waarom hij het liever niet heeft, en zeg ook duidelijk dat jij liever niet hebt dat hij dj is.

praten praten praten

Hij kan het je niet verbieden.

Daar heeft hij niets over te zeggen. Ga gewoon.

Uh wtf? Hij kan je niets verbieden, hij kan wel zeggen dat hij het liever niet heeft, maar het blijft nog altijd jouw beslissing. Egoïst.

hij is bang dat ik iets verkeerd doe, ma ik ga niks verkeerd doen bij 't zonnen en meiden dingen e, hij kan daar elke meisje gaan versieren als dj

Apart.

Er is gebrek aan vertrouwen in jullie relatie, werk daar aan…

okeee, hij zegt dat jij niet mag gaan en hij gaat ondertussen wel zijn eigen gang? vaaag

ja heb ik, nu stuuurt zijn mama boos naar mij dat hij niks verkeerd doen en ze geeft hem gelijk dat hij vanavond gaat

Vaag, wat is er dan zo verkeerd aan wat jij zou doen?

ja niks e, ma hij denkt van wel, dak me jongens ga rondhangen ofzo weet ik het

Oke. Hij stuurt nu zijn mama op je af?
Hoe oud is hij dat hij niet eens zonder z’n mammie iets uit durft te praten?

ik zeg je 1 ding, maak dit zo snel mogelijk uit, een jongen hoort niet te bepalen wat JIJ doet om het vervolgens zelf wel te doen en hij hoort al helemaaaal niet z’n mama op je af te sturen!!!

ik heb al bijna 2 jaar met hem e

ik kan dit niet zomaar uitmaken, ik hou van hem ondanks hoe hij nu doet. Maar ik ben wel radeloos nu

Je vraagt hem niet eens wat zijn probleem precies is? Je denkt dat hij jaloers is of…?

Ja dat kan ik me voorstellen, maar wat hij nu doet is gewoon niet goed!
Zo hoort een relatie niet te zijn, een relatie moet gebaseerd zijn op vertrouwen, wederzijds vertrouwen.
Hij vertrouwt je duidelijk niet en hij praat het niet eens met je uit, hij stuurt gewoon z’n moeder op je af…

Maar, dat is mijn mening, je moet uiteindelijk zelf een beslissing maken

zijn probleem is dat ik daar met 2 andere meisjes zit en we alles kunnen doen wat we willen

Bullshit, hoe wantrouwig is hij wel niet? Hij zit op een feestje, hij kan toch ook ‘alles doen’ wat hij wil? Ik zou gewoon zijn gegaan.

edit: ik vind ‘wel niet’ heel vaag nu, but you get my point :’)