Ruzie..

Lieve meiden,

Ik heb wat oneindigheid met een jongen uit me klas. Deze jongen raakt mij op plekken aan waarvan ik dit niet wil, al is het maar voor de grap. Ik heb hier enkele keren iets van gezegd tegen hem, maar toch gaat hij door. Tot ik op de dag vandaag naar mijn docent toe ging om dit even voor te leggen.

Later in een college kwam hij terug en hij zei van wat een ongelovelijke kut streek, wij praten nog wel. Dus ik in de pauze gezegd dat ik niet wil dat we hier zo’n probleem van maken. Terwijl hij zijn mening al had gesloten. Hij zei dat ik alles even zelf moest oplossen rondom de projectgroep waarin ik zat, even niets meer met mij te maken wil hebben… en dat ik oud en wijs genoeg ben om dit zelf tegen hem te zeggen. Toen ik zei dat ik dit meerdere malen had gedaan liep hij weg met de woorden ’ Denk er maar overna’ …

Wat moet ik hiermee? Want ik vind dit dus echt kut… Hoop dat iemand kan helpen.

Hey,
ik herken je probleem :slightly_smiling_face: zo iemand zit er bij mij in de klas maar dan alleen een meisje ik vroeg steeds of ze er mee op wilde houden en dat ik het niet leuk vond. Ik zelf heb er ook ruzie over gehad ik trek me dat altijd heel erg aan maar dat moet je dus niet doen, hoe erg je er ook mee zit moet je het even van je af zetten hij kan toch niet eeuwig boos zijn? nogmaals ik snap ik probleem HEEL goed en je denkt nu die heeft makkelijk praten maar het werkt wel. Je moet hem ook even de tijd geven erover na te denken en misschien lost het zich vanzelf op.
succes!xx

o ik heb je berichtje beetje verkeerd gelezen ik dacht dat hij opmerkingen tegen je maakte maar iig het verhaal geldt nog steeds wat ik hierboven zei :slightly_smiling_face:

hoi,ik las je berichtje en al heb ik het niet meegemaakt,ik kan me heel goed voorstellen wat je voelt. Wat die jongen doet mag niet,hoor,niet naar hem luisteren! Het is juist heel goed dat je hulp zocht,want dit mag niet zo verdergaan. Hij luistert niet naar je en betast je terwijl je dit niet wilt,dat is niet goed! Laat je niet bang maken door hem,ik snap dat je je heel rot voelt,maar probeer er boven te staan,hij is de gene die fout zit,jij niet,ook al verkoopt hij dat wel zo. Denk na over wat je docent gezegt heeft. Wilt hij hulp bieden,gaat hij er nog over nadenken,moet je later nog terugkomen? Handel eerst het gesprek met je docent af,bedenk dan samen wat je er verder aan wilt doen. Als dit niet helpt kan je misschien op www.dekindertelefoon.nl chatten met medewerkers,dat doe ik soms ook,het helpt heel goed. Bij de eerstvolgende keer dat de jongen je weer betast,ga dan meteen weer terug naar de docent die hier vanaf weet,vraag of hij er met die jongen over wilt praten. Hier kan en mag hij niet niets aan doen,bedenk dat goed! heel veel sterkte en groetjes,vlametaardbeien

Ik zou hem gewoon echt aanspreken en ergens heenlopen waar je privacy hebt en het dan gewoon uitleggen, dat je ermee zat enzo.
Zoiets.

deed iemand uit mijn klas ook
ik had gezegt dat ikk dat niet wou maar dat hielp niet
dus sloeg hem een keer vol op in zijn gezicht
en hij heeft me nooit meer aangeraakt

hee!
ik begrijp je volkomen!
ik heb namelijk ook een jongen in mn klas die vaak aan me zit.
hij knijpt in mn kont enzo. ik voel me hier ook niet prettig bij.
de 1e keer zei ik; doe eens normaal!
de 2e keer; hou eens op! doe niet zo wanhopig!
toch bleef hij doorgaan.
de 3e keer gaf ik hem een klap in zn gezicht en weg was zijn zelfvertrouwen.
hij kreeg tranen in zn ogen en heeft het daarna nooit meer gedaan!
je moet goed opkomen voor jezelf!
zorg dat die sukkel schrikt!
succes ermee!
xoxo

Eehm, ik zou hem nou niet slaan. Straks heb je te maken met zo’n ventje wat soms vreselijk agressief kan worden, en ik denk niet dat je zin heb om in elkaar geslagen te worden. Probeer gewoon om rustig met hem erover te praten, en als dat niet helpt gewoon weer naar die leraar gaan. Want dit is echt niet acceptabel.