ruzie .

ik heb ruzie met mn ouders omdat ik zo’n 234 euro over mn btg heen was.
nu mag mijn vriend niet meer komen todat ik het heb afbetaald en mag ik nergens meer heen dat kan zo’n 2/3 maanden gaan duren, niet erg goed voor onze relatie dus, nu hebben mn ouders ook ruzie met elkaar gekregen om mij geloof ik en praat niemand hier meer tegen elkaar,
mn ouders hebben verder nooit echt ruzie dus het is niks voor hun
nu zit mijn vader beneden en mijn moeder boven met de deur dicht erg gezellig dus…
iemand enig idee wat ik hiermee kan / moet doen?

ik snap wel dat je ouders heel boos zijn als je 234 euro over je btg bent gegaan!

Haha, met ¤234,- beltegoed kan ik bijna 2 jaar. :grinning_face_with_smiling_eyes:

Zoek werk, gedraag je een beetje en blijf van je mobieltje af en dan mag je misschien wel eens naar je vriendje of andersom.

ja ik snap ook dat ze boos zijn
maar iemand ideeën verder?

zoiets heb ik zelf ook 2 keer gehad.
en geloof me dat is niet fijn :$.
ikwas er 2 keer 400 euro overheen.
van de eerste keer heeft mn moeder geld van mijn spaarrekening afgehaald.
en de 2e keer ben ik er voor gaan werken en heb ik 300 euro terugbetaalt.
en ik heb mn lesje wel geleerd nu.

dus misschien kan je gaan werken? of je koopt gewoon prepaid, en geeft deze simkaart aan je moeder.
maar ik denk dat je gewoon je mobiel uit jezelf in kan leveren, totdat ze niet meer boos zijn. dat heb ik ook gedaan toen.
gewoon van: ja mam, hier heb je mn mobiel. ik zal het niet meer doen en ik betaal je af.

dan krijg je hem na een poosje wel terug want ze weet dat je het dan meent, want die geef je denkik niet zomaar.

haha ja ik heb al werk
en mijn telefoon is al afgepakt :stuck_out_tongue:
mag ook niet meer met mijn vriend bellen en ik mag hem dus niet meer zien alleen op school
maar met mijn werk duurt het 2en halve maand tot ik het heb afbetaald

Ga babysitten, dan kan je je vriend een uurtje uitnodigen als ze zijn gaan slapen en tegelijk wat verdienen

ja dat werkt niet bij mij, ik mag savond’s niet alleen over straat heeft te maken met de plek waar ik woon-.-

stel voor om ook klusjes in huis te doen, zoals vaker koken, afwassen, gras maaien, wassen, strijken, wc schoonmaken, badkamer schoonmaken. Dat bespaart hen tijd en misschien willen ze er wel een kleine beloning (al is het 50ct-1euro per keer) tegenover zetten.

oh en wat iedereen hier op gs lijkt te doen bij geldnood: oude kleren verkopen via marktplaats. Dat kan je vanuit huis doen, hooguit ff naar postkantoor uit school pakketje wegbrengen.

HEt is erg vervelend maar wat ik doe in dat soort situaties & wat je ouders vast zouden respecteren is als je je vader & je moeder even aan tafel roept en zegt dat je het spijt… & dat je je best zou doen het aftebetalen & je excuses aan bieden enz Ouders vinden het helemaal geweldig als jij zelf met het initiatief komt & niet zij uiteindelijk naar jou toe moetten komen omdat jij een fout gemaakt hebt… & je bent jong met een vriendje haah dan ga ik ook heel veel over me abbonoment heen hoor:P je bent niet de enige :wink: xxx

verkoop je telefoon. die mag je toch niet meer gebruiken. & stuur nu alvast een brief of je ouders die de abonnement beheert om het contract sowieso niet te verlengen nadat het is afgelopen. & als je weer alles afbetaald hebt neem prepaid zo ben je alleen zelf je geld kwijt als je meer gebruikt.

sorry maar als ik je moeder zou zijn had ik presies het zelfde gedaan… 234 euro!!! daar doe ik echt zeker weten 3 jaar mee! Dan had je maar moeten nadenken over dat je over je belbundel heen kan gaan.

:open_mouth: ik vijf jaar. serieus hoor, als je zoveel belt kun je toch net zo goed naar elkaar toe gaan.

ja idd en trouwens ik heb een abo van 20 euro 1000sms 300 min en daar kom ik nog niet eens boven( die 1000 smsjes waren goedkoper als ik er 100 had gekocht)

bijbaantje nemen, uitleggen aan je ouders dat het nu eenmaal gebeurd is, je je lesje leert door nu geld te sparen, en dat dat niets te maken heeft met je vriendje…

dubbel

hahah ik vond het al super erg toen ik 40 euro over mn abbonnement heen zat, en dat terwijl ik alles al heel lang zelf betaal ( of course, ik ben al oud, 21) maar goed. alles wat hierboven is gezegd, en niet zoveel meer bellen hè;)