Ruzie

Ik heb een vriendje, al iets langer dan 5 maand.
maar we hebben best wel vaak ruzie, en met vaak is ongeveer 1x in de 2 dagen.
Het zijn niet echt enorme ruzie’s maar toch.
Dat is ook pas mischien nu een maand zo.
Mijn moeder zegt dat dat bij heel veel mensen zo is dat als ze wat langer hebben er een periode komt met veel ruzie maar dat je daar later sterker uit komt.

Ik hou ook wel heel veel van hem.
Maar ik wil niet zo vaak ruzie.
Het komt meestal ook gewoon uit het niets om iets kleins.

Weet iemand wat ik nu het beste kan doen?

Eigenlijk wil ik het niet uitmaken want ik hou heel veel van hem maar ik wil niet meer zo vaak ruzie hebben.

hope you can help me out (:

Ik had het ook, alleen ik had toen al ruim een jaar met mn vriendje,
wij zijn niet door de periode van ruzie’s heengekomen,
ik denk dat minder afspreken helpt, als je bij elkaar bent leuke dingen doen zodat je niet geod ruzie kunt maken en alles niet zo zwaar opvatten. probeer dingen te relativeren. Als je het ook nog leuk kunt hebben samen, en de leuke momenten zwaarder wegen dan de ruzie’s zou ik het zeker niet uitmaken, misschien even rustig aan, ik vind uitmaken meteen zo drastisch…

Succes!

als je echt zoveel om hem geeft, echt door zetten
je moet dingen niet opgeven, om het zo te zeggen.
ik had ook veel ruzies, om iets wat hij vond dat ik fout had gedaan
maar ik niet.
en ruzies bleven, maar dat was een té groot menings verschil.
als het telkens kleine dingen zijn, praat met hem erover.
en zie elkaar poosje iets minder
als je dan nog zoveel om elkaar geeft, zegt het genoeg denk ik.

ik voel me net dr. Phill.

Ik heb nu… bijna 3 jaar met mijn vriend, en ik ken je probleem opzich wel. Ik denk écht dat het erbij hoort. Als je nooit ruzie zou hebben, is het ook niet goed! Dan krop je die ergernissen alleen maar op…

Misschien zouden jullie samen afspraken kunnen maken?
Bijvoorbeeld dat je (heel kinderachtig misschien) eerst tot 10 telt
voordat je boos reageert. Of zodra er ruzie is, een van jullie
even naar een andere kamer loopt ofzo? Even wat super simpele
dingen, maar zon ‘regeltje’ dat je samen hebt, kan wel helpen!

Je moeder heeft wel gelijk
Zo leer je de ander beter kennen. Klinkt misschien raar, maar dat is wel zo. Ik had dat ook met mijn vriend. We hadden er over gepraat, en naderhand was alles goed gekomen. Hoe beginnen de ruzie’s, hoe reageert jij/hij dan?. Je moet het in de hand houden, en dat soort ruzie’s vermijden want het is niet goed voor de opbouwende relatie. Vroeg of laat ben jij het of hij zat.

Alsof je als je geen ruzie maakt ergernissen niet gewoon op een normale manier kan bespreken.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~[message=4347642,noline]strawberrycakes schreef op 01 December 2009 @ 21:54~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~[/message]:~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Ik heb nu… bijna 3 jaar met mijn vriend, en ik ken je probleem opzich wel. Ik denk écht dat het erbij hoort. Als je nooit ruzie zou hebben, is het ook niet goed! Dan krop je die ergernissen alleen maar op…

Misschien zouden jullie samen afspraken kunnen maken?
Bijvoorbeeld dat je (heel kinderachtig misschien) eerst tot 10 telt
voordat je boos reageert. Of zodra er ruzie is, een van jullie
even naar een andere kamer loopt ofzo? Even wat super simpele
dingen, maar zon ‘regeltje’ dat je samen hebt, kan wel helpen!~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Daar ben ik het niet helemaal mee eens, ik heb nooit ruzie met m’n vriend en ik krop m’n ergernissen niet op, want ik heb ze gewoon niet.

Maarrr @ de topicstartster (ben je naam vergeten, sorry!) Ik zou indd proberen te kijken hoe die ruzies precies ontstaan. Is het omdat een van jullie chagerijnig is en dat op de ander afreageert, of gaat het over heel iets anders. Verder heb je vaak een keus in hoe je reageert op de ander. Als je eerst tot 10 telt, of iets zegt in de trant van ‘ik vind het niet leuk dat je zo reageert’ kun je een ruzie soms al vermijden. Ik zou het iig niet meteen uitmaken, behalve als het zo erg wordt dat je alleen maar ruzie hebt en je nooit meer leuke dingen doet.