ruzie

Hooii meiden,

ik zit heel erg ergens mee. Ik kan echt niet tegen ruzie of boze mensen en vermijd het dan ook altijd. Dit lukt mij gelukkig erg goed. Nu zit ik in een positie dat ik midden in een ruzie sta en eigenlijk de tussenpersoon ben. Ik ben zelf dan niet degene waar deze mensen boos op zijn, maar zo voelt het wel. Ik maak het in mijn hoofd dan ook weer veel erger dan het is en ik krijg dan zo’n enorme knoop in mijn maag. Ik kan er heel lang mee zitten en slaap er ook slecht van en sta altijd op het punt van janken. Ik ga heel erg piekeren en weet niet wat ik hiermee moet doen. Ik voel mij dan ook altijd een aansteller, maar het voelt voor mij altijd zo groot. Wat moet ik hiermee? Herkent iemand zich hierin?

Ik kan mezelf hier heel goed in vinden en je bent ook echt niet de enige! Ik weet dan ook niet heel goed wat voor advies ik kan geven maar als ik in jouw situatie stond zou ik gewoon proberen te denken “deze ruzie draait niet om mij en er is ook niemand boos op mij” en elke keer als je die knoop weer in je maag voelt gewoon weer denken “niemand is boos op mij”. Als je savonds gaat slapen kun je tegen jezelf zeggen over 2/3 weken is dit allemaal weer voorbij! Of aan andere dingen denken, bijv. wat je gaat doen in je vakantie of een andere leuke gebeurtenis. Ik hoop dat het wat helpt!

Wist je dat ik eigenlijk net zoals jij zou willen zijn? Niet zo extreem natuurlijk,maar wel gewoon op een natuurlijke manier ruzies uit de weg willen hebben en boze mensen etc. Klinkt super vaag,maar ik dacht er gewoon even aan toen ik het las en wilde t gewoon delen…

Nou ja,anyway… probeer idd wat zij hierboven zegt. Of je kunt anders ook gewoon praten met ze en om duidelijkheid vragen? Dat lucht denk ik wel op?