Ruzie

Lieve meiden,

Mijn vriend is erg moeilijk in het maken van afspraken, leuke dingen doen, tijd maken omdat hij een eigen bedrijfje heeft. We hebben nu bijna 4 maanden een relatie, en het lijkt allemaal goed te gaan. We smsen veel, en hebben veel MSN contact. Maar als het om afspreken gaat, dingen samen doen is het nogal lastig om dingen te plannen, en veranderd zijn gedrag in koraf zijn.

Het is nu vanmiddag gebeurd dat hij zelf voorstelde iets te gaan doen, ik was helemaal blij want had hem 1 weekje niet gezien. Dus ik ging me omkleden en douche. Later op MSN zei hij dat zijn moeder belde en dat de auto niet starte ( hij vertelde dat eerder, dat de auto kapot was) en dat hij die moest gaan maken, dat hij het echt niet leuk vind.

Ik was teleurgesteld, en begon een beetje pissig te raken, hij vroeg of ik kwaad was. Ik vertelde dat het er gewoon op gaat lijken dat hij smoesjes verzint om niet te kunnen afspreken. Toen ik dat zei, vertelde hij me dat hij even helemaal klaar met me was, en ging offline. Hij neemt zijn telefoon niet op, belt niet terug… maar heb hem even gemaild en sorry tegen hem gezegd. Wat zou ik kunnen doen? Ik zit hier erg mee…

Ik vind je reactie best logisch, ik zou ook pissig worden als mn vriendje steeds afspraakjes afzegt/nooit tijd heeft. Waarschijnlijk heeft hij het heel erg persoonlijk opgevat, gewoon even rustig met hem praten lijkt me een goed idee…

Wow, dat is vervelend ja.
Ik denk misschien dat het beter is om hem even te laten afkoelen?
Sorry, meer advies heb ik niet voor je at the moment.

Ik hou jullie op de hoogte… hij is net online gekomen, maar hij praat momenteel even niet.

Tsja, misschien moest ie gewoon even afkoelen ja. Het is niet echt leuk om allemaal verwijten aan te horen… Maarja, jij had ook best een goede reden om te denken dat ie smoesjes verzint. Successss <3

Hij had je toch ook mee kunnen nemen naar zijn moeder? Je kan toch gezellig met zijn moeder kletsen als hij de auto maakt? Dan zie je en je vriend en je schoonouders ook nog.

Ik snap je reactie wel, ik zou ook boos worden als ik m’n vriend weinig zie.

ik vind dat hij overdreven reageert.

Ik woon ongeveer een half uurtje van hem vandaan met de auto, dus dat was wel lastig, die moeder die moest vlug opgehaald worden. =(

idd, hij had zich best kunnen verplaatsen in haar situatie.
maargoed, gebeurd is gebeurd…

Alles wat eruit komt is, dat hij niets meer te vertellen heeft… en dat alles wat ik doe hem niets meer intresseert…

Oei…
Snap dat het niet leuk is, zou het zelf ook niet leuk vinden als m’n vriend steeds afspraken verzet. Maar misschien moet je met hem in RL praten ipv MSN. Ik vind dat zelf niet persoonlijk. Dan ga je misschien langs hem?.. en dan gewoon een goed gesprek voeren?..

Nou lekkere reactie van hem zeg.
Misschien is hij gwn beetje kwaad en moet hij ff afkoelen.
Als hij vandaag niks nuttigs meer tegen je zegt, zou ik gwn morgen weer met 'm proberen te praten.

Er was een gesprek gaande, maar nu valt het weer stil…

En hoe ging het?..
En als je belt?.. of je gaat nu ineens langs?..

bel hem op zn huisnummer? :S

eigenlijk zou je gewoon spontaan langs moeten gaan, zeggen waar het op staat en kijken hoe hij reageert.
ik zeg dit nu wel, maar ik denk niet dat ik de guts zou hebben. succes!

Ik zou langsgaan. Ik hou nogal van directheid. Ik kan er ook eeecht niet tegen als ik gewoon antwoord moet hebben en duidelijkheid en dat kán op de een of andere manier niet ofzo. Kan je niet gewoon langsgaan en met hem praten, face to face? Dan is het ook moeilijker om echt boos op elkaar te worden, op MSN is het veel makkelijker om iemand ook te kwetsen ofzo.

Zei ie dat?..
:astonished:

Ik heb hem die avond een smsje gestuurd, dat ik er serieus klaar mee ben. Dat ik duidelijk heb gemaakt wat ik voor hem voel, en hoe graag ik hem wil zien. Hij smsde maar niet, tot hij rond 21.00 uur aan de deur stond. Hij zei dat hij wou praten, met tranen in zijn ogen.

In heb begin kwam de ruzie terug, en hebben we even lekker op elkaar kunnen schelden, elkaars negatieve kanten naar boven kunnen brengen, je kent het vast we. Later zei ik; Ik wil godverdomme gewoon dat je weet wat je met me doet… toen pakte hij me vast en hij zei ’ Het is goed Caroline, ik weet wat ik met je doe… en jij doet hezelfde met mij’ … later ging hij op bed zitten … en zei toen ik naar beneden keek ’ Je bent lief’

Nu hebben we het er uitgebreid overgehad, en we houden rekening met elkaar, als hij geen tijd heeft en als hij zoiets zegt dit ook echt zo is, of ik hem hierin wil geloven. Zo heb ik hem ook dingen gevraagd, en hij heeft het tot nu toe waar gemaakt, door mij op school op te halen vandaag!

Bedankt voor jullie tips!