Ruzie, wat moet ik doen?

Precies een week geleden had ik ook een hele erge ruzie met mijn vader, hij pakte mijn pc af en kon daarom mijn schoolwerk ook niet maken. Hij heeft me geslagen in mijn gezicht en getrapt en tegen de muur aangegooid. Ik probeerde maandag te praten maar hij wilde dat niet. Ik at 's avonds ook niet, ik wilde er niet bijzitten.

Het weekend was ik bij mijn moeder. Ik heb er met haar over gepraat en zij heeft een afspraak met een psycholoog gemaakt(daar ga ik al een half jaar naartoe) daar moest ik gisteren naartoe.

Vandaag moest ik er weer naartoe met mijn vader en stiefmoeder. Ik had daarvoor even met mijn vader gepraat want zij had het erover met haar kinderen dat ik niet goed ben.
Toen liep zij de kamer binnen waar mijn vader en ik zaten en toen wilde ik weglopen want ik was(nu nog steeds) boos op haar. Zij ging in de deuropening staan en toen botste ik tegen haar aan. Zij riep: ‘Au, ik kom net uit het ziekenhuis!’
Toen stond ze er half in en ik wilde eruit gaan en botste toen weer tegen haar op(door haar vette buik) en toen werd ze kwaad. Ze begon te schelden en schreeuwen. Mijn vader kwam ertussen maar stond uiteindelijk aan haar kant.

Ze begon aan mijn haar te trekken en trok mij naar de grond toe. Ze heeft me over de grond gesleurd. Mijn vader kwam er toen weer tussen.
We zijn uiteindelijk naar die psycholoog geweest en ze wilden eerst met m’n vader en stiefmoeder praten. Ze vroegen of ik mee naar boven wilde maar zei toen dat ik wel even in de wachtkamer wachtte.
Die vrouw bij de receptie vroeg of ik haar wilde helpen en zei toen dat dat oke was. Toen ik aan het helpen was kwamen mijn vader en stiefmoeder de lift uit en zeiden dat ik mee moest komen. Ik ben meegegaan en vroeg in de auto waarom ik mee moest omdat ik niet met die man heb gepraat. Geen antwoord…

Ik ben nu super verdrietig, wat moet ik doen?

Sorry, ik snap je verhaal niet heel goed, maar wat ik er van begrepen heb vind ik echt naar! Kan je niet met iemand er over gaan praten die je goed kent en die je vertrouwt?

Vertel dit aan je moeder, en vraag of je bij haar kan blijven.
Je kunt zo niet bij je vader blijven.

Op school praat ik met een vertrouwenspersoon ofzo. Daar heb ik morgen een gesprek mee. Ik praat er ook weleens over met een vriendin. Maar ik los daar niks mee op. Ik wil geen ruzies meer.

Ehm. Als ik jou was zou ik al het contact met mijn vader/stiefmoeder verbreken.

Dan is het enige wat ik kan bedenken niet meer naar je vader en stiefmoeder toe gaan.

@godhatesme
Ik had eerder ook kleine ruzies met mijn moeder en mijn moeder heeft me naar mijn vader ‘gestuurd’. Maar soms wil ik liever terug naar mijn moeder omdat het daar minder heftig is en snel opgelost.
Maar ik ben vanaf het nieuwe jaar bij mijn vader en moet een half jaar in deze situatie zitten.

Hoe komt het dat je niet met je ouders kan opschieten?

@Scrumptious
Maar mijn stiefmoeder ‘stookt’ mijn vader tegen mij op.
Hij weet gewoon niet wat hij moet doen maar ik wil niet bij hem weg

Ik kan niet super met mijn ouders opschieten omdat ze boos worden om kleine dingetjes en worden dan heel kwaad.
Ik krijg dan een woede aanval maar die probeer ik onder controle te houden maar dat lukt niet als ze zo tegen me doen.

als de vriendin van míjn vader zo tegen mij zou doen, mij aan mijn haren zou trekken zou ik haar echt een klap hebben verkocht. wie denkt ze wel niet dat ze is? ze is je moeder toch niet.

maar achteraf gezien lijkt dit me toch niet zo slim hahah.

Nee heb ik ook niet gedaan ik wilde rustig blijven en niks doen zodat het allemaal haar schuld is en zodat ze zien dat ik niet alles verkeerd doe.

ik heb ook best vaak ruzie met mn moeder, en woon nu bij mn oma en opa, niet wonen, Ik ben er nu twee weken en ga niet dit weekend, maar als het goed is volgend-volgend weekend weer naar huis. maar ik heb wel vanaf mei tot de zomervakantie daar ‘gewoond’

Maar dat jij dat pikt dat je stiefmoeder zo doet, en dat je je inhoud. Als ik ruzie heb (oke, ik krijg echt schreeuwende ruzie) en mn moeder geeft me een tik op mn arm of waar dan ook, ik sla haar gewoon terug. Zij heeft me geleerd terug te slaan, dus ik doe het ook. Maar, als mn stiefmoeder of wie dan ook dat zou doen, waar ik geen bloedband mee heb. Die zou ik echt zoo hard slaan, dan zou ik me niet eens meer inhouden

ze moet gewoon van je afblijven, een ouder hoort eigelijk niet te slaan, maar een vreemde helemaal niet.

Je hebt gelijk maar ik durf dat niet terug te doen want ze doen me dan ook verschrikkelijk pijn.
Ze heeft me een paar jaar geleden ook heel erg pijn gedaan.
Ik had haar terug getrapt. Littekens staan nog op mijn buik…

Ik wil wel bij mijn vader blijven want zij mag niet tussen mijn vader en mij inkomen.

ik snap dat ook, en de laatste keer heeft mijn moeder me dan half over de grond gesleept enzo, en kreeg de volgende dag spierpijn. Maar ik durfde het eerst ook niet, maar dan na een tijdje, word je gewoon zo boos dat je het toch maar doet en het is slecht.
Maar hun zijn nog slechter bezig

maar wat heeft je stiefmoeder dan gezegt, hoezo ben jij slecht dan?
Ze is gewoon denk ik zn achtelijk mens die heel graag assepoetser wil naa doen, en denkt dat jij aangepakt moet worden, maar degene die aangepakt moet worden is je stiefmoeder vind ik.

Aan hieronder: Ze moet dat gewoon doen, aangifte doen. Als je vaak genoeg belt staat de politie binnen een paar minuten aan je deur. En misschien word ze ook nog meegenomen

ik weet zeker dat de topicstarter dat niet erg vind

Bel gewoon is de politie, staan ze lekker onverwachts aan de deur om dat mens mee te nemen.

Oh ja, idd dat lees ik net: Ze mag ook inderdaad niet tussen je vader en jou komen. Ik bedoel Hallo? Heeft zij een bloedband met hem? Jij wel, dat is dan toch erger als jullie niet meer met elkaar praten dan hij en je stiefmoeder.

misschien elke keer dat ze je aanraakt aangifte doen?
Dit is zo zeker niet normaal :s
kan je verder ook niet echt helpen…

wat een kutwijf die stiefmoeder,
haal haar gewoon uit…
en je vader dan, even je dochter minder waarderen dan een wijf die van wie je zogenaamd houd.
ik wordt hier zo boos om hé.
blijf gewoon bij je ma, en ook vreemd dat je moeder niet even naar je vader gaat en heel het huis op z’n kop zet,
niemand mag jou slaan.

Dit is mishandeling.

Ik zou nooit meer naar je vader en stiefmoeder gaan. Kan je dit niet regelen met je moeder? Dit is echt niet normaal… :s
Veel sterkte!

mensen zeggen hier dat je dochter je bloedverwand is en dat je dus meer van haar houd. maar dit heb ik een keer tegen mijn vader gezegd, ik had ruzie met zijn vriendin en ik heb geschreeuwd dat hij meer van haar houdt dan van mij, dat ik zijn dochter ben en zijn vriendin niet. dat ik al 15 jaar in zijn leven ben en zij pas 4 jaar, en dat hij als een schoothondje achter haar aan loopt…

maar je kan dit niet vergelijken, een vader-dochter liefde is anders dan als je van iemand houd waarmee je je leven deelt. anyway heb je wel een goede band met je vader? kan je dit niet aan hem vertellen, dat je haar niet mag.

mijn vader zei aan het begin van de relatie: ik zou nooit met W (zijn vriendin) nemen als ik weet dat jij en je broertje niet met haar kunnen opschieten, want jullie zijn mijn kinderen. als zij je ooit iets aandoet dan zou ik gelijk de relatie verbreken.

dit vond ik echt fijn om te horen…

Je kunt niet bij je vader blijven. Hij mishandelt je meis! edit; en zij jou trouwens ook…
Je kan aangifte doen tegen je vader & stiefmoeder, maar ik weet niet of je dat durft… Ik zou als ik jou was sowieso hulp zoeken. Misschien kan je toch beter voor een tijdje naar je moeder gaan voorlopig? En dan vanaf daar verder kijken wat je kunt doen? Dit is niet normaal hoor…