ruzie! wat doen?

heei,
ik had een “vriendin” naja dat dacht ik dus,
iedereen komt opeens boos naar mij toe, en zegt waarom ik dingen over hun zeg!
maar die mensen ken ik niet eens, en heb ik ook niks over gezegd, wat blijkt die “vriendin” heeft alles gezeg echt zo van: iris zegt… ik wist dus van niks
nou ze heeft dat dus ook tegen een andere vriendin van mij en een vriend gezegd die zijn nu boos.
gisteren op msn begon die "vriendin"opees van: dat jij nou als skitz door het leven gaat hoef je andere niet te vernederen en te verlagen,
*ik gaf geen antwoord want was er niet*
zij: heei turk geef ik antwoord!
*zij gaat offline*
vandaag op school komt ze helemaal naar mij toe enzo,
en toen die “vriendin& die vriendin waar ze dingen tegen heeft gezegd” fietsen voor mij naar huis( ze moeten normaal een andere kant op) dus ik bijna bij mn straat blokkeren ze de weg, dus ik zeg mag ik er langs hun: uh NEE ik: okee dan rij ik wel op, zij: dag iris ik: doei

en nog meer van dat soort dingen doen ze, en als ze grote bek hebben heb ik altijd grote bek terug, maar niemand gelooft mij, want ze ziet er namelijk als een lief schattig blond haar blauwe ogen onschuldig meisje eruit.

wat moet ik doen?
x

Ik snap je verhaal niet helemaal. maar ik zou vragen aan je vriendin wat je verkeerd hebt gedaan,en waarom ze zo doet. En verder zou ik het gewoon negeren, houden ze vanzelf een x op.

Ten eerste beginnen met duidelijk typen… ik snap er niks van.
Ten tweede vragen aan haar waarom ze zo doet.

Okee, het komt erop neer dat jij niets gezegd hebt, maar die vriendin dat wel zo verdraaid?
Hoe komt ze daar dan ineens zo bij? Hebben jullie schoolgenoten besproken of iets? Want daar moet je mee oppassen.
Je kan haar opzoeken vanavond thuis. Praten is de beste manier.
Anders doen alsof je neus bloedt morgen op school.

ik heb al een paar keer aan haar gevraagt, waarom ze zo doet, en nee we hebben geen schoolgenoten besproken. dusja, ik weet ook niet :S

toen ze vandaag jou weg blokkeerde op de fiets had je er
eigenlijk over moeten beginnen… waarom ze zegt dat jij
hebt geroddeld en dat jij niets had gezegd.

en ik denk dat ze er zelf ook wel achter komen dat jou
vriendin liegt… ze zal het vast met hun ook flikken die
mensen zoeken alleen ruzie