Ruzie tussen ouders en broertje

hallo allemaal, ik zit met een probleem. Mijn ouders en mijn broertje hebben continu ruzie. Hij speelt namelijk erg veel computerspellen (verslaafd) en tegelijkertijd haalt hij ook allemaal onvoldoendes op school. Mijn ouders verzinnen daarvoor echt drastische straffen en m’n broertje die doet dat dan vervolgens net zo hard terug waardoor er uiteindelijk een hele grote ruzie uitbreekt en de sfeer heel erg gespannen is. Ik kan daar echt nier tegen en val dan wel eens huilend in slaap, terwijl mijn moeder zegt dat ik mij niet zo moet aanstellen. Door dit gedoe kan ik mij niet concentreren, wat wel belangrijk is want ik zit in mijn examenjaar. Wat moet ik doen? Ik kan hier verder niet echt met iemand over praten, maar ik wil dit zo niet meer

Ben je niet toevallig close met je grootouders, dat je daar er tenminste over kan praten en misschien kunnen ze je wel helpen? Of anders toch voorzichtig met je ouders in gesprek. Want ik snap dat je ouders je broertje van zijn verslaving af willen krijgen, maar jij moet er niet onder gaan leiden.