Ruzie onderling

Twee vriendinnen van me hebben onderling echt heel veel ruzie, ik hoor van beide partijen veel over de ander.

En ik wil beiden niet teleurstellen of zo, omdat ik met die ander omga. Dan krijg ik weer ruzie met de één en kies ik weer voor de ander…

Hoe doen jullie dat? Ze hebben nu ook weer ruzie op MSN, ze schelden elkaar helemaal vol en ze vinden het beide niet leuk als ik met de ander omga en dan worden ze misschien weer pissig op me…

ik heb precies hetzelfde!
maar ietsje minder erg denkik, maar ze kunnen iig niet geweldig met elkaar opschieten .
ik volg dit topic even (;

Maar ik ga dit weekend dus beide iets met ze doen. Zondag naar JB met de een en morgen naar Rotterdam om te shoppen met de ander, en ze zeggen de hele tijd; sterkte hè en ik wens je succes met haar.

Duidelijk maken dat jij geen keus wil maken omdat je alle twee je vriendinnen aardig vind. Je kunt toch op aparte dagen met elkaar afspreken? Als je vriendinnen daar moeilijk over gaan doen zijn ze geen echte vriendinnen.

Had ik vroeger ook last van.
Ik reageerde er gewoon nooit op, als de een over de ander had gewoon antwoorden met mhhh.
En bij de andere hetzelfde.

Ja, we zitten bij elkaar in de klas en we spreken ook echt apart met elkaar af.

Maar ze vragen me beide altijd om naast elkaar te gaan zitten enzo, echt irritant, want dan weet ik niet voor wie ik moet kiezen.

Hmm dat maakt het wat moeilijker. Toch zou ik gewoon doen wat je zelf wil. Zelf kiezen naast welke vriendin je wil zitten. Heb je even geen zin in gezeur, ga je naast iemand anders uit je klas zitten.

Negeer ze beide tot ze weer normaal doen.

Je er buiten houden.
Hún ruzie, hún zaken.

Hoe goed bedoeld wellicht ook, door je in hun ruzie te mengen, wordt de ruzie an sich nog een heeeel stuk complexer.

Ik zou naar beide vriendinnen duidelijk maken dat je onpartijdig bent, en dat je niet op welke manier dan ook gaat ‘bemiddelen’.

ik zeg dan; wtf begin niet over haar, ik ben neutraal, jullie ruzie boeit me niet/
(:

Of als ze ruzieën in jouw bijzijn zeg je bijvoorbeeld: Sorry meiden, maar ik vind het de laatste tijd niet fijn om bij jullie te zitten, ik mag jullie allebei echt super graag maar zo vind ik het ook niet leuk meer, los het alsjeblieft op met elkaar, maar ik ga geen partij kiezen en neem het voor niemand op.