Ruzie met vriendinnen

Hoi allemaal, ik zou graag jullie advies en mening willen hebben over iets.

Ik heb met 3 meiden altijd al een super hechte vriendengroep gehad. We deden echt alles samen. Op een gegeven begon 1 vab die meiden mij te negeren en kortaf te reageren. Ik heb haar prive geappt en gevraagd wat er aan de hand was en toen kreeg ik te horen dat er niets is en ik het me allemaal verbeelde. Maar het negeren ging gewoon door. Dit ging weken lang door ik heb vaker gevraagd wat er speelde of er iets aan de hand was maar ik kree altijd te horen dat er niets is. Op een gegeven moment begonnen de andere 2 vriendinnen mij ook te negeren. Uit het niets… ik vroeg ook vaker aan hun wat is er gaande maar ook daaruit bleek dat er helemaal niets was hoor. Mijn nichtje overleed in de tussentijd maar ik kon van hun geen steun verwachten. Nu is mijn opa stervende en ook dat kan ze volgens mij niets schelen. Vervolgens na een tijdje stuurde ze me snaps dat ze gezellig met elkaar uiteten gingen etcetera. Eigenlijk was dat voor mij de druppel. Toen me zus met een van hun sprak begon ze opeens allemaal dingen uit het verleden naar boven te halen. Over dingen die ik heb gedaan. Terwijl het allemaal dingen zijn die geweest waren. Dus ik maakte ewn groepsapp met ze aan en sprak ze hier op aan dat ik het onredelijk vond. Toen begon het meisje dat me eigenlijk als eerste begon te negeren heel bot te reageren. Uiteindelijk escaleerde de hele groep. Nu praat ik dus helemaal niet meer met ze. Ze hoeven niets meer van me. Ik ben iemand die zich hier heel erg veel van aantrekt. Het zit mij heel erg dat ik geen contact meer met ze heb. Eigenlijk hoef ik dat ook niet meer want ze beweren dat ik altijd lieg etc. Maar goed ze zijn momenteel ook mijn andere vriendinnen tegen mij op aan het zetten door allerlei verhalen te vertellen uit t verleden. Natuurlijk ik heb fouten gemaakt, maar iedereen maakt fouten. En die dingen die zijn gebeurd in het verleden heb ik allemaal al aan ze verklaard en daar hadden ze vrede mee. Maar nu halen ze dat uit de kast, zomaar.
Mijn vraag is dus wat moet ik nu doen. Want ze willen geen contact meer met mij dus praten is geen optie. En ik voel me buiten dat heel erg eenzaam en ellendig hierdoor.

Wat voor fouten heb je gemaakt, als ik vragen mag? Misschien kunnen we het ons dan beter inbeelden en beter advies geven. Het klinkt een beetje vaag nu :wink:

Laten gaan. Als mensen geen tijd meer in jou willen steken, is het zonde om wel jouw energie en tijd erin te steken.

De dingen waar zijn boos om werden was dat ze me bijvoorbeeld eens wilde komen verrassen op werk en ik was er toen niet terwijl ik had gezegd dat ik qas werken. Maar ik was tot 1 uur werken en vervolgens ging ik eten met een collega. Zij geloofden dat niet. Ze geloven dat nog steeds niet. Ze zeggen dat ik daar over lieg. En dat ik helemaal niet was gaan werken.
Tweede wat ik via via hoorde was dat ik met een jongen aan het praten was. De broer van een van die vriendinnen. Hij wilde met mij trouwen ja serious zaak. Terwijk ik hem amper kende. Volgens hun verhaal had ik in die tussentijd met mijn huidige vriend. Dat is niet waar aangezien het uit was met mijn vriend. Dat had ik natuurlijk niemand verteld. Maar dat vertel ik ook niet gauw, aangezien er nog een kans was dat we terug zouden komen bij elkaar en dat is gebeurd. Direct toen we terug kwamen bij elkaar heb ik de broer van die vriendin verteld dat het nooit wat tussen ons zou worden en dat ik niets serieus wilde. Maar goed zij geloven niet dat het uir is geweest. Ze geloven hun eigen verhaal en dat is dat ik nog altijd relatie had toen ik met die broer contact had. Verder waren waren er meer dingen volgens hun maar dit zijn de enige twee die ik heb meegekregen.

Dit is mij ook wel eens gebeurd. Het is gewoon ongelofelijk kinderachtig en het gaat echt niet meer goed komen. Laat ze lekker en zoek andere mensen.
Wees de volgende keer ook zelf de volwassenen en bespreek dit niet via whatsapp want dat werkt echt totaal niet.

Jammer dat mensen zo zijn… & ook dat ze moeten gaan stoken. Vreselijke hekel aan mensen die deze dingen doen. Iedereen maakt fouten, dat doen hun ook. Ik zou het laten gaan en het negeren en genieten van wat je hebt. Ten slotte zijn je ouders & familie het belangrijkst dan mensen die stoken. Ik weet het, het is makkelijk gezegd dan gedaan, but I believe you can do it :grinning:

Zulke mensen wil je niet eens als vriendinnen. Dat ze je niet geloven dat je was werken omdat toen hun kwamen jij al vrij was. Al werk je een uur dan ben je als nog gaan werken toch? Jezus, kan me zo kwaad maken om zulke mensen. Wees blij dat ze niets meer met je te maken willen hebben want zulke mensen zijn echt giftig in JOU leven. Lekker laten gaan, echt waar, zonder hun ben je zoveel beter af.

Dankjewel voor jullie lieve adviserende berichtjes. Ik snap zelf ook dat ik fout zat. Dat ik bijvoorbeeld iets had moeten zeggen ervan toen ze naar m’n werk kwamen of dat het niet lekker liep tussen mij en mijn vriend. Ik ga jullie advies opvolgen en afstand van ze nemen en die tijd besteden aan mijn zieke opa bijvoorbeeld en om nieuwe vriendinnen maken. :slightly_smiling_face: