ruzie met vriendin

heeeej, ik heb best erg ruzie met een vriendin en ik voel me er heel rot over. ik noem die vriendin even sanne.

ik zou met een paar vrienden uit mijn klas een film kijken, dat hebben we al vaker gedaan. Sanne werd telkens niet uitgenodigd omdat ze altijd alle aandacht wilt, en een 2 andere vriendinnen haar niet echt meer mogen.

vanmiddag vertelde sanne dat ze zich de laatste tijd een beetje buitengesloten voelt omdat ik minder met haar omga dan eerst. (ik ga nu ook meer om met die vrienden waarmee ik een film ga kijken). Sanne heeft verder ook nog best veel vrienden waarmee ze veel omgaat. nadat ze dat verteld had zei ik dat ik het heel erg snap en vervelend vind en met die vrienden zou gaan praten. ik vertelde haar toen dat ik vrijdag weer een film ga kijken met die mensen. en ze vond dat best vervelend omdat ze weer niet uitgenodigd zou worden, ik vind dat ook heel rot voor haar en heb daarna met die andere vrienden er over gepraat, met als antwoord; ja ik weet niet er is ook niet veel ruimte enzoo. ik vertelde dat aan sanne en zei vroeg aan mij of ik er wel heen ging.

Sanne vroeg later nog aan mij wat ik nou ga doen, ik zei dat ik dat heel moeilijk vond om zo even te beslissen en dat ik er eigenlijk wel heen wil. daarvoor zei ze nog: ja je moet het zelf weten ik kan het niet voor je beslissen maar toen ik zei dat ik er eigenlijk wel heen wou gaan begon ze me te negeren en ze is heel boos omdat ik er wel heen ga. maar als ik er niet heen ga laat ik die vrienden ook een beetje stikken omdat ik al gezegt heb dat ik ook ging.

ojaa, er was nog een meisje en die begon te flirten met een vriend die ook die film gaat kijken terwijl een vriendin van mij (die ook de film gaat kijken) op hem is, en hij ook op haar. dat meisje gaat ook niet mee.

ik hoop dat jullie het een beetje snappen! en ik zou graag willen weten wat jullie er van vinden…
heel erg bedankt!! xx

Ik vind het een beetje raar van die Sanne dan. Zij moet respecteren dat jij ook andere vrienden hebt en niet alleen met haar om kunt gaan, vind ik.

inderdaad , praat er met haar over dat je er mee zit

Ze moet accepteren dat je ook met anderen om gaat, en als zij altijd de aandacht wil begrijp ik best dat die andere vriendinnen dat irritant vinden.

Leg haar uit waar jullie mee zitten. Haar gedrag tegen over jouw is natuurlijk ook wel begrijpelijk, als mijn vriendinnen een film zouden gaan kijken en ik als enige niet zou worden uitgenodigd, ondanks dat ik andere vrienden heb, zou ik dat absoluut niet leuk vinden.

Ik snap dat jullie je aan haar irriteren, want dat is ook gewoon vervelend. Maar ik zou gewoon je vriendinnen over halen om het weer een keer te proberen, misschien is ze verandert als je haar een beetje feedback geeft van wat ze beter niet kan doen? Daarna verder kijken, als ze nog steeds irritant is dan kan je gewoon zeggen dat jullie haar er liever niet bij hebben.

ik ben de enige in het groepje die momenteel goed bevriend met haar is, maar ik snap haar ook wel, alleen dat ze nu ineens zo boos is op MIJ terwijl ik er niet veel aan kan doen. ze wil gewoon dat ik er niet heen ga voor haar… wat ik ook een beetje onlogisch vind.

dubbel.

dubbel.

dubbel.

dubbel.

dubbel.

dubbel.

Ja dat vind ik ook. Ze is gewoon jaloers op je. Maarja ik snap wel dat ze zich buitengesloten voelt, heb je ook tegen sanne gezegt dat jouw vrienden het vervelend vinden dat ze zoveel aandacht trekt? x