Ruzie met vriendin

Ik heb sinds deze week ruzie met een vriendin van school. We weten van elkaar dat we elkaar haten en dat dit een echte ruzie is. Ik heb haar gister een bericht gestuurd, want ik wou het goed maken omdat anders de rest van onze vriendinnen er last van krijgt en dat wil ik echt voorkomen, want zij hebben hier niks mee te maken. Ik heb dit zo aan haar uitgelegd, maar zij wilt het niet goedmaken. Dat komt omdat ze me niet kan vergeven wat ik heb gedaan, terwijl ik haar nu al vaak genoeg heb uitgelegd dat het niet mijn bedoeling was wat ik heb gedaan, maar ze gelooft me niet. Dus het lijkt haar beter om elkaar te blijven negeren en het maakt haar niks uit wat de rest er van vindt. Ik heb geen zin in ruzie met de rest van mijn vriendinnen, daarom wou ik het goedmaken. Ik weet echt niet meer wat ik nu nog moet doen, weten jullie iets?

Huh, je ‘haat’ een ‘vriendin’? Ik zou het gewoon laten. Komt vanzelf wel goed, en anders niet.

Laat haar gewoon en have fun met je echte vriendinnen

Heb je dan echt iets kuts gedaan?

Ik ben het ook van plan om het zo te laten, maar ik ben bang dat zij het verpest voor de anderen, en dat zou nog al lullig zijn. Het is niet zo zeer dat ik het goed wil maken voor de vriendschap met haar, maar gewoon voor der est van onze vriendinnen.

Ik heb volgens haar een vriendin van ons allebei een kant laten kiezen, maar dat is niet waar. Ik heb gewoon aan die vriendin gevraagd of ze een kant koos en niet gezegd dat ze dat moest doen. Die vriendin heeft dat verteld aan de vriendin waarmee ik ruzie heb en zij heeft het verkeerd opgevat. Daarom is ze boos op me.

Is ook wel een domme vraag om te stellen. Maar bon.

Wat is bon?

“Bon” is een stopwoordje, als in “maar ja”
Euhm, als zij zoiets pietluttigs niet wil uitpraten for the sake of the group, dan moet je haar maar laten.

Goed idee, dankjulliewel

Je moet het ook niet goedmaken via Whatsapp of iets. Ga gewoon langs haar huis en probeer het dan uit te praten. Face to face. Als je eenmaal voor haar deur staat zal ze hem echt niet dichtgooien.

Ik ben nog nooit bij haar thuis geweest btw :s. We zijn namelijk nooit zulke goede vriendinnen geweest. Ze wil het met me uitpraten op school, maar dat lijkt mij niet bepaald de beste plek.

Ik zou haar gewoon geen aandacht meer geven, jij hebt je best gedaan.
Op school zou ik dan wel gewoon normaal tegen haar doen, voor je vriendinnen (al lijkt dat me niet echt makkelijk).
Succes!

Zij zegt dat ze niet zomaar normaal tegen me kan doen en ze zegt dat als ze me wil uitschelden ze dat ook gewoon gaat doen. Ik hoop dus echt dat ze dat niet doet(ik kan daar wel tegen, maar of de rest het leuk vindt?!)

Dan laat je haar maar schelden, dan weten de rest van je vriendinnen gelijk wie ze echt is toch.
De rest zal het jou echt niet kwalijk nemen, jij hebt je best gedaan!

Dus als ik het goed begrijp?

Jij haat een vriendin. Die zin snap ik sowieso al niet, maar ja. Dan hebben jullie ruzie omdat jij een vraag gaat stellen die je iemand alleen zo rond groep 6/7 vraagt. En dan is je ‘vriendin’ zo ontzettend boos dat ze je niet wilt vergeven en op school uit gaat schelden?

DAFUQ man… Hoe oud zijn jullie?