ruzie met vriendin

Lieve meiden,

ik heb even jullie hulp nodig!
Ik was namelijk laatst op een feestje van een vriend van me, toen ik een soot van ruzie met een goede vriendin kreeg. Ik had al aardig wat gedronken die avond, maar was -naar mijn idee- echt niet irritant, ik vond het gewoon gezellig. Toen de rest naar binnen ging om een spel te gaan doen, bleef ik liever buiten, omdat ik het spel op dat moment niet echt volgde. Het vriendje van mijn vriendin raakte uit het spel, en ik vroeg hem mee te gaan naar buiten, want ik had geen zin om er maar wat bij te zitten. Wij gingen naar buiten, dronken nog wat en hadden een goed gesprek.

De ochtend na het feest mailde deze vriendin mij, dat ze het heel dom van mij vond dat ik zoveel gedronken had en dat ik met háár vriendje buiten ging zitten drinken terwijl ze zo onzeker is… én dat ze het achterbaks vond dat we het over haar gehad hadden.

Toen ik het mailtje las voelde ik me echt enorm kut, wat had ik haar wel niet aangedaan?! Maar nu ik er over nadenk, heeft ze mij niet een beetje in haar macht? Wat vinden jullie, heb ik me verkeerd gedragen? Ik weet het dus echt niet. Jullie tips wat ik nu moet doen?

liefs, Ellen

misschien is het wel de bedoeling dat ze wil dat jij je schuldig voelt. en ze is jaloers dat jij met haar vriendje buiten heb gezeten, anders zegt ze zoiets niet. maar je kan niet altijd rekening met haar houden, zij moet ook rekening met jou houden. want een email vind ik persoonlijk wel heel raar, terwijl ze wel een goede vriendin van je is. dan kan ze beter naar jou toestappen om het te zeggen, meestal komt het dan ook beter over dan in een email, omdat je daarin totaal geen emotie kunt tonen. misschien moet je naar haar toegaan en haar vragen wat ze ermee bedoelde en wat haar dwarszit. en als ze het dan alleen maar over zichzelf heeft en over wat zij ervan vindt en voelt, kun je zeggen dat het niet alleen om haar gaat.

Ik vind niet dat je je verkeerd hebt gedragen. Jullie hebben toch niks gedaan? Ook niet aan elkaar gezeten ofzo?

Ik zou het ook niet heel fijn vinden als een vriendin met mijn vriendje buiten zouden gaan zitten. Maar mijn echte vriendinnen vertrouw ik wel, en het vriendje ook. Maar als zei onzeker is ben je ook sneller jaloers.

Heb je het dan wel over haar gehad met hem?

Ze is kennelijk erg onzeker en bang dat je misschien rare dingen gaat doen door veel alcohol (dus aan haar vriendje bijvoorbeeld zitten). Ik begrijp van je vriendin dat ze dan een beetje angstig/jaloers/boos wordt.

Ik zou wel mijn excuses aanbieden, maar haar er ook mee confronteren dat ze je moet vertrouwen (dat je niets met haar vriendje zal doen).

dankjullie wel alvast! We hebben écht niets gedaan ofzo, ik zou niet durven! Maar we hebben het inderdaad wel even over haar gehad, maar ook niet veel negatiefs ofzo…

-

wacht even… je hebt niet veel negatiefs gezegd? dat is echt gemeen je beste vriendin zwart maken bij d´r vriendje, nou ik begrijp d´r wel hoor, of het nou een heel klein beetje negatief was of heel erg, dat moet je echt niet doen.

@ secretme ehm je weet niet WAT voor negatiefs hè. Je reageert dus wel vrij heftig. I mean, negatief hoeft niet per sé in de zin van zwart maken te zijn. Dus wacht even af voordat je zo snel zo fel wordt.