Ruzie met vriendin.

Ik weet niet of dit in dit topic thuis hoort maar weet niet waar anders,

Maar nu mijn probleem, ik heb een vriendin al vanaf me geboorte en ik heb het altijd zo gezellig met haar gehad buiten en op ping en wapp. Maar nu hebben we niks meer te vertellen en is ze de laatste tijd ook zo chagerijnig, ik ook trouwens. Ze slaapt nu en is boos op mij denk ik, want ze is zo chagerijnig als wat en ik voel me hier zo *** over. Ik wilde vannacht iets sturen om te bewijzen dat ik der echt gewoon niet kwijt wil! Ze is mn aller beste vriendin en wil haar echt never nooit meer kwijt.

Weten jullie iets wat ik kan doen.

~Een verhaal schrijven, maar weet niet wat ik daar in moet zetten ideeen?

Maar waarom hebben jullie nou ruzie dan?

Over dat we nog zo weinig leuke gesprekken hebben en niks meer tegen elkaar te vertellen hebben. Ze vindt dat we “uit elkaar groeien” en het maar moeten accepteren. Ik kan dat niet. Ik wil haar gewoon bewijzen dat dat niet hoeft en dat we gewoon weer beste vriendinnen kunnen zijn!

Hm oke, ik bedoel dit absoluut niet lullig, maar hoor je als vriendinnen niet gewoon stiltes te kunnen hebben die natuurlijk zijn? Dat het niet ongemakkelijk is bedoel ik. En daarbij, vriendschap moet wel van twee kanten komen… Als zij het niet meer ziet zitten, kun jij nog wel zo graag willen maar dan wordt het sowieso niet wat.

Je zou met haar kunnen afspreken en zeggen dat je haar gewoon niet kwijt wil als vriendin. Probeer gesprekken niet te forceren, zo van; ik móét wat zeggen. Je hoeft echt niet elkaar elke dag uitgebreide verhalen te vertellen omdat dat ‘moet’. Ik heb een goede vriendin, die ik soms wel een week niet spreek. Dan stuurt er eentje wel weer een berichtje hoe het gaat of over of we nog gaan stappen. Dat is niet gek hoor :wink:

Elkaar minder zien!

Idd elkaar minder zien. Zo irriteren jullie elkaar alleen maar. Ga een tijdje van elkaar weg en spreek weer af over … weet ik het, een paar weken? Dan heb je ook weer genoeg te vertellen.

Je moet elkaar ook niet op de nek zitten omdat jullie ‘altijd al’ zoveel met elkaar afspreken.