Ruzie met vriendin (vriendschap)

Hi!

Weet niet of ik hier goed zit voor mijn probleem maar wil heel graag advies over het volgende.

7 jaar lang was ik bevriend met een meisje, hebben veel samen meegemaakt, hielpen elkaar.
Maar altijd had ik wel het gevoel alsof ze jaloers was etc. Toch zei ik niks en bleven we dikke vriendinnen.

Tot nieuwjaar 2014. Ze heeft mij een dag voor nieuwjaar laten weten dat ik en mijn vriend niet meekunnen naar een feest. Ze heeft 1 x (toen het al te laat was) gezegd dat wij gewoon apart kunnen komen. Nou je begrijpt wel dat ik me allang al niet welkom meer voelde.
Dit heeft me zo gekwetst dat ik dit thuis heb verteld. Ze heeft ook niet gevraagd of ik dan iets anders kan regelen etc, terwijl we elk jaar samen vieren.
De ruzie was uit de hand gelopen en onze ouders kwamen ook in the picture. Mijn moeder heeft niet geschreeuwd tegen haar (volgens die vriendin wel) maar alleen gezegd dat je een beste vriendin niet
zomaar moet laten zitten.
Sindsdien sprak ik haar niet meer. Ik vond dit erg moeilijk, het ging ook helemaal niet meer goed met me.

Tot gister.
Haar vader wist niks van onze ruzie (moeder wel) en dus werd haar vader super boos. Ging schreeuwen etc, die vriendin van me noemde me een mogool en dat ik het allerergste moet verwachten (wat ze wil doen weet ik niet). Mijn ouders snel naar hun toe om 12 avond en uitgepraat.

Nou nu komt het, nu wilt zij vanavond met mij afspreken om te praten. Ik ben er eigenlijk klaar mee, ze liegt veel over me en maakt me bij iedereen zwart. Alleen stel ze heeft echt spijt? Wat moet ik dan doen? Goed maken en gelijk weer close friends?

Ben echt hopeloos…

Als jij er geen belang meer bij hebt om vrienden met haar te zijn is dat prima. Als jij het wel graag uitgepraat wil hebben zou ik dat ook zeker doen. Dan kunnen jullie daarna gewoon verder met jullie leven en eventueel gewoon normaal tegen elkaar mochten jullie elkaar zien. Als ik jou was zou ik dat laatste doen, zo iemand is geen vriendschap waard…

Wat heeft dit te maken met liefde en jongens :stuck_out_tongue:

On topic, aangezien jullie blijkbaar ruzies oplossen met jullie ouders samen (vraag me af hoe oud je bent), waarom nu niet dan? Neem je moeder mee dan kan ze je ook niets aandoen.
Als je het niet wil goedmaken, dan ga je helemaal niet. Ligt eraan wat je zelf wil.