Ruzie met vriend

-

Hij wilde je alleen maar helpen, ik vind dat je een beetje overdreven gereageerd hebt.

Dan hoefde je hem alsnog niet gelijk op te hangen, ik snap best dat hij boos is. Maar dat hij je gelijk niet meer wilt appen, vind ik wel raar…

ik snap dat je vriend zich aangevallen voelt, aangezien hij het alleen maar goed bedoelde waarschijnlijk. Maar ik begrijp jou ook, als ik slechtgezind ben heb ik ook vaak geen zin om een heel telefoongesprek (of een gesprek in het algemeen) te voeren. misschien moet je hem op een moment dat je niet boos/ slecht gehumeurd bent tegen hem zeggen dat het niet aan hem ligt maar dat je soms gewoon even zelf je slechte humeur wilt kwijtgeraken voor je er over wil praten.

Ik vind ook dat hij het gewoon goed bedoelde, en er alleen maar voor jou wilde zijn.

En dit.

Ik vind het trouwens echt heel cute toen 'ie zei van ‘schatje alsjeblieft, ik wil je wat vragen’ enzo, aw.

Gaat dit nu alleen over een incident als dit? Of hebben jullie meer ruzie als er irritatie momenten zijn?
Want dan ligt het probleem toch echt bij jezelf hoor.
Jij reageert je af. Jij doet bot tegen je vriendje die er alleen maar voor je wilt zijn.
De ruzies heb je dan toch echt aan jezelf te danken.

Ik lees in je opening dat je nog steeds geïrriteerd bent over het afrijden.
Alles ligt aan een ander, behalve aan jou.
Realiseer jezelf dat, voorkomt een hoop irritatie.

Ik snap je vriend eigenlijk wel. Ja ik snap ook wel dat jij chagrijnig bent, maar het is juist lief bedoelt van hem dat hij je wil bellen en spreken al zat je daar misschien niet op te wachten. Ik zou gewoon je excuses aanbieden dan komt het vast wel weer goed.

Als het altijd om zo’n dingen gaat, vind ik wel dat je in de fout bent eigenlijk. Sowieso is het wel raar dat je dan niet de steun van je vriend wilt. Zie je hem nog wel graag? Want ik zou me echt heel hard gekwetst voelen als ik bel om lief te doen, heel aanhankelijk ‘schatje’ zeg enz. en mijn vriend aflegt. Dan zou ik ook iets hebben van ‘Zie maar dat je dit goedmaakt.’

Je had het meteen beter op een andere manier kunnen brengen, iets van: sorry lieverd, ik bel je zo, ben even chagrijnig.