Ruzie met vriend.. Wat moet ik hiermee

Hee girls,

Ik heb een probleem, ik heb een hele lieve vriend, maar we zijn nog niet zo lang samen. En zijn moeder gaat dinsdag een week op vakantie, en hij is dan alleen thuis. Hij vroeg of ik een week bij hem bleef slapen enzovoort. Maar ik kon niet een hele week omdat ik zit met 3 dagen school, 2 dagen stage en ik heb ongelofelijk veel huiswerk. Nu heb ik gezegd, ik kom donderdagavond tot zaterdagmorgen. Want donderdagmorgen heb ik een ochtenddienst op stage, en zondagmorgen ook. En dan heb ik woensdag en zaterdagmiddag nog tijd voor mijn huiswerk af te krijgen. Nu werd hij dus super kwaad, en hij wou dat ik mijn stage ging afzeggen op donderdag. Waarop ik dus zei dat ik dat niet deed en dat het gewoon niet kon voor zo’n reden. Waarop hij helemaal escaleerde en kwaad werd dat ik niks voor hem deed, en maar moest regelen dat ik in het weekend ging werken, waarop ik nog kwaader werd, en ik duidelijk heb gezegd dat als hij zo doorgaat ik dit niet pik, en die week helemaal niet meer kom. En hij zei, ja en je kan toch zeggen tegen je werk dat je bij mij wil blijven, waarop ik het helemaal had gehad, want ik heb hard moeten vechten voor op mijn opleiding te komen, en ik laat hem niet bepalen wanneer ik stage mag lopen of niet. En nu is ie nog steeds super kwaad, en ik negeer hem nu, omdat hij blijft doordrammen over dat ik niet naar stage mag gaan, en ik het even gehad heb met hem. En vannacht belde ie me 15x waarop ik de tel heb uitgezet omdat ik aant slapen was, en geen zin had om tegen hem te praten, waarop hij weer begon te zeiken wat ik voor gek ben, dat ik stage niet afbel en dit en dat.

Nu is mijn vraag… wat moet ik hiermee? hij denkt dat ik alles voor hem opzij zet, maar school is me veel te belangrijk. want hij heeft op dit moment geen opleiding, stage en geen huiswerk niks. en hij blijft me pushen. heeft iemand tips hoe ik hiermee moet omgaan? want ik ben RADELOOS.

Liefs… :bored:

Whuuuuuuuuut. Opleiding > lover.

Ik zou hem absoluut geen gelijk geven. Hoe leuk hij ook mag zijn, zet je opleiding niet aan de kant voor hem. Ik vind het een super egoïstische insteek van hem.

Hey lieve meid. Je mag hem nog zo graag zien, maar wat hij doet gaat erover.
Je opleiding komt altijd op de eerste plaats. Ik zelf ben 16jaar en heb nu zo’n 7maand iets met de grootste schat op deze wereld. ik ben echt smoorverliefd op hem en wil niet liever dan elke minuut bij hem zijn. Maar wij zijn beide best serieus en denken eerst aan school en dan aan elkaar. Je bent niet zeker dat jouw relatie met hem voor altijd gaat blijven duren, terwijl je de dingen die je leert op school en tijdens jouw opleiding nog heel je leven nodig gaat hebben.

Beslis zelf of je van donderdagavond tot zaterdagmorgen bij hem blijft slapen of niet, maar bekijk toch zeker dit standpunt eens. Volgens mij heb jij eerder nood aan een serieuzere jongen, niet? iemand die jou begrijpt en er ook zo over denkt.

Iig succes, xVintage! :couplekiss_man_woman:

Ik zet zeker niks aan de kant voor hem, en heb hem gister ook duidelijk gezegd dat als hij geen respect heeft ervoor dat ik voor me opleiding ga, hij t maar moet uitzoeken, want ik was er totaal klaar mee. Maar hij begrijpt het nog niet.

Ik zou hem heel duidelijk maken dat je opleiding boven een weekje bij hem zijn gaat, zeker buiten vakanties oid. En 2 dagen is toch ook leuk? Waarom perse een hele week?

Ten eerste ; RESPECT GIRL! Goed van je dat je bij je opleiding blijft in plaats van dat je vriend je overhaalt om bij hem te blijven :slightly_smiling_face:
Ten tweede is je vriend echt stom bezig en ik zou het zelf ook niet pikken als hij denkt dat hij voor alles komt.
Ik zou hem even negeren, laat hem maar afkoelen. Vooral niet zijn zin geven! Succes :slightly_smiling_face:

Dumpen die hap, wat een eikel

school/stage/werk gaat voor ALLES.