Ruzie met vriend door een meisje, wat nu?

Ik zal het zo kort mogelijk proberen te vertellen :cold_sweat:
Mijn vriend heeft een meisje in zijn klas en in het begin had ik totaal geen problemen met haar. Totdat ze een keer samen iets gingen drinken en sindsdien appt ze hem vaak dingen zoals ‘‘waar ben je?’’ ‘‘wanneer ben je thuis?’’’’ ik wil je weer zien’’ ‘‘wanneer kom je terug van je vriendin?’’

Ik had mijn vriend aangegeven dat hij best met meisjes mag omgaan maar dat ik het niet fijn vind als hij te close met een meisje wordt (elke relatie is anders en ik vind het gewoon niet fijn)
we hadden ruzie gehad hierover en daarna opgelost dat hij haar niet buiten school zou zien.

maar nu maakt het me echt gek van binnen dat ze elkaar elke week elke dag gaan zien op school… wat kan ik doen om mezelf te kalmeren en gewoon mijn vriend ermee te vertrouwen?

Hij heeft al beloofd dat hij haar niet meer buiten school zou zien. En contact op school kan je niet voorkomen. Ik vind het al heel lief van hem dat hij dat heeft beloofd, hij heeft het voor je over!
Denk daar maar aan :slightly_smiling_face:

Hier sluit ik mij volledig bij aan. Hij kan verder vrij weinig doen, behalve haar zoveel mogelijk links laten liggen in de klas.

Hoe reageert hij dan op die berichtjes van haar?! jeetje ik zou het ook echt niet fijn vinden!

Ik weet precies hoe dit voelt.
heb precies hetzelfde meegemaakt, mijn vriend zou er ook minder mee omgaan. maar hij ziet mijn kant niet in, hij denkt dat ik hun vriendschap kapot wil maken, terwijl ik daar helemaal niet op uit ben.
Maar ik vind het belachelijk dat hij vaker met haar af spreekt dan met mij.

het is eventjes verbeterd maar was gauw weer terug bij af,

Aan jezelf werken.

Ja hij probeert afstandelijk te doen maar dan stuurt ze weer een berichtje of hij toch wilt afspreken … ze is zo desperate echt word er misselijk van

Hier ben ik het wel mee eens. Ik zou het overigens ook heel vervelend als een ander meisje mijn vriend zulke berichtjes zou sturen hoor. Ik begrijp je reactie wel. Maar nu moet je het ook proberen los te laten.