Ruzie met vriend (Blijven slapen?)

Hoi!

Ik heb sinds kort een vriend, ik ben zelf 18 en hij is 21. Voor mij is dit de allereerste keer dat ik een relatie zit en ook de allereerste dat ik gezoend heb ed.Mijn vriend zit de afgelopen maand nogal er op te drammen dat hij heel graag bij me wil blijven slapen. Ik heb hem toen elke keer uitgelegd dat ik heel erg zenuwachtig wordt van dat idee en dat ik me er nog niet comfortabel bij voel. En elke keer zegt hij dan dat hij het wel begrijpt.

Gisteren vroeg hij het toen weer en toen heb ik het hem opnieuw uitgelegd via whatsapp, een kwartiertje later hadden we het overallerlei dingen toen vroeg hij hoe het met mn zus ging ed en toen zei ik dat mijn zus haar vriend vandaag voor het eerst bleef slapen. Toen werd hij volgens mij redelijke pissig want het enige wat hij terug stuurde was … dus en toen oke leuk. Vervolgens had ik hem terug geappt dat ik gevoel heb dat ik tekortschiet naar hem toe als ik elke keer moet uitleggen dat ik best zenuwachtig wordt van dat soort dingen. Hij heeft hier niet echt op geantwoord en toen zei hij dat hij ging slapen.

Nu heb ik hem vanochtend een appje gestuurd met goedemorgen ed maar dit heeft hij gelezen en genegeerd. Ik weet niet zo goed wat ik nu moet doen want ik wil hem wel zijn zin geven en hem laten slapen maar ik wordt er zelf gewoon echt ontzettend zenuwachtig van.

Ik begrijp dat je zenuwachtig bent… Dit is altijd spannend natuurlijk
Maar ik begrijp ook dat hij het wilt en het vervelend vindt als de vriend van jouw zus dit wel doet.
Waarom word je er precies zenuwachtig van? Als jullie in de toekomst willen gaan samenwonen hoort samen slapen daar zeker bij.

Je hoeft helemaal niets te doen. Hij moet accepteren dat jij er niet klaar voor bent.

Ik ben het eens met wat @MillionStars zegt. Maar ik vind ook dat je niks moet doen waarbij je je niet fijn voelt :slightly_smiling_face:

Ik vind het nogal raar om daar nu al aan te denken, dit is haar eerste relatie en de relatie duurt überhaupt nog niet zo lang. Samenwonen lijkt me nu nog helemaal niet relevant voor haar.

Dit. + hoe lang hebben jullie eigenlijk al een relatie?

Ik denk toch meestal aan de toekomst als ik een relatie aanga met een persoon…

Dat doet iedereen, daar heb ik het ook niet over. Ze hoeft toch niet nu al, aan het begin van haar relatie, samen te slapen met haar vriend omdat ze misschien ooit gaat samenwonen? Die logica snap ik niet. De TS geeft aan dat ze er nu nog niet klaar voor is, en dat geeft ook niet.

Hij doet erg lullig.

Ik zeg toch ook niet dat ze het nu hoeft te doen en dat ik ze beiden begrijp? Maar misschien is er een reden voor dat ze er schrik voor heeft of iets dergelijks.

Ik heb nu iets meer dan 3 maanden een relatie met hem maar dit is naar mijn idee nog niet zo bizar lang. Ik weet eigenlijk niet waarom ik er zo zenuwachtig van wordt maar ik heb het gevoel dat we elkaar nog steeds elke dag een beetje meer leren kennen en dat alles nog veelste nieuw is om dan bij elkaar te gaan slapen al.

Maar aan de andere kant heeft hij best veel vriendinnen al gehad wat ik van hem heb gehoort en toen sliep hij al na een maand samen dus ik weet niet precies wanneer het de juiste tijd is maar ik wordt er alleen maar nerveuzer van als hij er elke keer zo op blijft drammen.

Je moet niks doen waar jij je niet comfortabel bij voelt.
NEVER. Klaar. Moet hij maar begrijpen. Ik vind echt niet dat je iets verkeerds doet.

Ik snap zijn teleurstelling ook wel, maar hij moet gewoon accepteren dat jij er nog niet aan toe bent. Hij is jouw eerste met alles en als het een goede jongen is, heeft hij geduld. Zijn reactie (of eigenlijk het uitblijven ervan) op jouw uitleg is erg lullig. Jij legt je gevoel bloot en hij negeert je. Niet cool.

Inderdaad, wat iedereen hier boven zegt. Als je er nog niet aan toe bent, prima. Hij moet dat maar accepteren. Misschien is een klein stapje ervoor dat hij op een andere kamer slaapt. Maar dat is aan jou of je dat fijn vind. 3 maanden is inderdaad nog niet heel lang en helemaal niet als je daarvoor elkaar nog niet goed kende. Ga op je gevoel af.

Jij hebt hem duidelijk uitgelegd waarom je het liever nog niet wilt en ik vind dat hij dat gewoon moet accepteren, ondanks zijn teleurstelling. Natuurlijk vindt hij het jammer, dat snap ik ook wel, maar het is je eerste relatie dus alles is nieuw voor je. Mijn ex was precies zo en ik heb hem toen wel bij mij laten slapen maar ik vond het echt niet leuk om eerlijk te zijn :") was na mijn idee veel te snel gegaan en voelde mij totaal niet op mijn gemak. Natuurlijk moet dat ook wennen maar dat komt vanzelf. Ik denk ook wel dat het voor jou ook niet zomaar iets was om uit te leggen waarom jij dit nog niet wilt en hij negeert je doodleuk. Beetje erg kinderachtig van hem.

Jij hoeft niks te doen.

^dat, niet achteraan vissen.