Ruzie met stiefmoeder. Wat te doen?

Het is een heel verhaal maar bedankt als je het leest want ik weet echt niet meer wat ik moet doen!

Hallo dames,
Ik heb een probleem en ik weet zelf even niet meer wat ik ermee aan moet.
Mijn vriend en ik hebben nu een relatie van elf maanden na een vriendschap van vier jaar.
Tussen ons gaat het heel goed en we houden veel van elkaar.

Het probleem is dat zijn stiefmoeder (M) er werkelijk alles aan doet om ons uit elkaar te krijgen.
Ik zal even bij het begin beginnen…
Toen ik nog jong was hebben mijn vader en M een affaire gehad. Hij ging vreemd met haar en hij maakte naakt foto’s van haar op de bank. Die foto’s heeft mijn moeder later gevonden en zo is ze erachter gekomen… Dit heeft er voorderest niet veel mee te maken behalve dat jullie nu wel snappen waarom het eigenlijk altijd al raar tussen M en mij is geweest.

Toen ik met mijn vriend kreeg wist ik hier nog niks vanaf. Wel merkte ik al gelijk dat M mij niet mocht. Als mijn vriend (K) iets stoms deed was het gelijk mijn schuld. Bijvoorbeeld; Als hij niet naar school ging kwam het omdat ik slechte invloed had. Vaak sliepen we bij mij omdat er echt iedere dag ruzie is bij hun thuis. Ik heb vroeger een hele moeilijke thuissituatie gehad en kon totaal niet overweg met mijn vader. Hierdoor probeer ik ruzies enzovoort te vermijden omdat ik er heel zenuwachtig van wordt en er echt niet tegen kan. Ik voel me dan gewoon niet op mijn gemak. M pikte het niet dat we altijd bij mij waren en K kreeg dan als hij bij mij was continue smsjes met; Ben je weer bij die bitch? Als hij thuis was stopte het niet en ging ze tussen ons stoken door te zeggen dat ik vreemdging.

Dit ging eigenlijk onze hele relatie zo door. Ik deed maar alsof ik er niks vanaf wist en als ik bij hun thuis was deed ze ook gewoon aardig tegen mij. In vakanties wou K altijd bij mij slapen omdat hij het niet fijn vond om thuis te zijn omdat zijn moeder altijd boos wordt om alles op hem. Ik begreep dit en vond het geen probleem als hij dan de hele vakantie bij mij sliep. Uiteindelijk is dit heel erg tegen me gaan keren omdat zijn moeder ‘chilled’ met K zijn vrienden. Ze nodigt ze bij haar thuis uit en dan gaan ze met zijn alle blowen enzovoort. Ze heeft ze tegen mij opgestookt door te zeggen dat ik slechte invloed heb en dat hij van mij niet naar huis mag. Zijn vrienden geloofde dit en begonnen K over te halen om het uit te maken. Dit heeft K uiteraard niet gedaan en hij zegt ook tegen hun dat ze moeten ophouden maar toch gaan ze door met stoken. Het is zó ontzettend vervelend!

Maar goed, hier stopt het nog niet. Een maand of twee terug liep het compleet uit de hand. M ging omdat K vaak bij mij was mijn moeder en broer lastig vallen. Ze stuurde héle gemene dingen en vooral naar mijn moeder die ik bij thuiskomt huilend op de bank zag zitten omdat M haar helemaal zwart had lopen maken. Ik was zo boos en heb toen iets heel stoms gedaan. Ik heb me naar haar niveau verlaagd en naar het zusje van K een bericht gestuurd waarin stond dat haar moeder gestoord is en een slet enzovoort. Dat ze haar moeder duidelijk moest maken dat ze moest kappen met mijn gezin lastig vallen omdat ik anders die naaktfoto’s op internet ging zetten. Ik had meteen spijt nadat ik het had gedaan maar kon het niet meer terug draaien… M heeft dit dan ook meteen aan alle vrienden van K laten zien en heel het verhaal verdraaid door dus alleen te zeggen wat ik fout heb gedaan.

Jullie begrijpen nu wel dat ik de volle laag over me heen heb gekregen en dat zijn vrienden er alles aan doen om het uit te krijgen. Wat ze eigenlijk gewoon zeggen is dat ik een monster ben en ze zetten heel veel druk op onze relatie. Vooral omdat K nog thuis woont is het niet makkelijk want M zoekt er constant ruzie over met hem. We worden er beide gek van en daarom vraag ik om jullie hulp…
Wat zouden jullie doen ? Ik weet het echt niet meer… Vooral omdat het tussen K en mij echt heel goed gaat. We zijn hartstikke blij met elkaar maar zij maken het zo moeilijk.

Bedankt voor het lezen… Ik heb jullie hulp echt nodig!

Moeders en zonen…
Ik vind het vooral raar dat zijn vrienden met haar gaan blowen en zich dan ook nog eens door haar zich laten opstoken.
Ik heb geen tips voor je, behalve dat je je niet nog een keer tot haar niveau moet verlagen.

je moet wel echt blij zijn met je vriend, al zo lang gaat het niet goed maar hij blijft bij je en wordt niet beïnvloed door zijn vrienden en moeder…
als het nog heel lang doorgaat kun je hier wel mee naar de politie gaan, ook omdat ze nu je moeder lastig valt enzo.

Bedankt voor jullie reacties!

Ja, dat ben ik ook zeker…
Nee dat lastig vallen is nu niet meer na dat bericht wat ik had gestuurd is het meteen gestopt.

^ gelukkig maar…

het is echt een lastige situatie… misschien kan je vriend een keer met zijn moeder gaan praten, zonder jou. een heel serieus gesprek kan wonderen doen :slightly_smiling_face:

Dus jij hebt een slechte invloed op hem maar zij gaat met zijn vrienden zitten blowen? Dat mens spoort niet.
Heeft je vriend eens met haar gepraat, en met z’n vrienden? Ik zou zelf echt woest worden als mijn moeder en vrienden zoiets deden en ze gewoon niet meer aankijken tot ze bijdraaiden, maar dat ben ik.
Wow, wat een lastige situatie zeg.

Dit klinkt erg bekend volgens mij was erook iemand met
Zo’n probleem over een moeder en blowen enzo lekker vaag iknow

Vind het zelf een beetje raar maar ik wens je wel veel suc6

Ja ik kan het zelf ook niet geloven…
Mijn vriend heeft echt al heel vaak geprobeerd te praten met haar maar het blijft toch hetzelfde.
Het is echt een rotsituatie!

Zijn er nog mensen die tips hebben?

Hoe zit het met de vader van K, is hij in beeld, hoe is jou relatie met hem?

Hoe lastig het ook is, ik zou proberen met M om de tafel te gaan zitten en open kaart te spelen. Vraag haar maar waar ze mee bezig is.
Maar heel fijn dat jou vriend zich niets aantrekt wat zijn vrienden zeggen over het uitmaken.

Zijn vader is niet in beeld en ik heb hem ook nog nooit gezien.

Het probleem met M is dat zij vindt dat alles mijn schuld is. Ze zal nooit toegeven dat ze fout zit en ze wil me overigens ook niet over de vloer hebben.