Ruzie met ouders

[i]heeeeeeejj,

ik heb een probleem en hopelijk akn iemand me serieus helpen en geen negative dingen ofzo zeggen;p Ik heb heel erg vaak ruzie met mijn ouders, omdat ik nu in de 2e van mavo zit en me vader wil niets meer voor me doen, mijn moeder denkt nooit aan me en me broertje weet niet eens dat ik nog besta denk ik;p ook heb ik op school geen vriendinnen. terwijl ik niets verkeerd doe en probeer zo lief mogelijk te zijn. Ik begin in de puberteit te koemen en heb erg last van me hormonen en kan niet normaal terug antwoorden als mijn ouders iets vragen.

help?
x x x x x x x [/i]

Praten.

hoe bedoel je ; broertje weet niet eens dat ik nog besta ?

wat is er mis met de 2e van mavo?

ik zou trouwens gewoon zoveel mogelijk normaal doen en met je ouders praten over hoe jij je erbij voelt dat jullie steeds ruzie hebben ofzo

met je ouders

dit is niet negatief. maar je moet laten zien wie je bent en niet alles pikken. zo lief mogelijk doen op school heeft juist geen effect. als je bijvoorbeeld een groepsopdracht moet doen en mensen weten dat jij over je heen laat lopen zit jij uiteindelijk met al het werk, dus je moet echt voor jezelf opkomen… hoe lastig dat ook is

Ongeveer hetzelfde.
Gewoon groot blijven. En volhouden.
Het wordt wel beter.

Ongeveer hetzelfde.
Gewoon groot blijven. En volhouden.
Het wordt wel beter.

dankje, er is niet ergs aan de mavo alleen ik speelde in een musical in de 1e en toen had ik geen tijd om vrienden te maken en nu heeft iedereen elkaar al en kom ik er niet meer tussen.

oh me broertje is zo computerverslaafd dat hij alleen maar op zijn kamer zit met zijn computer,wii,nintendo,psp,en ipod touch;p

dit is ook ongeveer wat ik dacht.