Ruzie met ouders over Vakantiebaan

Ik ben nu dus 15 en mijn ouders vonden dat het tijd was voor een vakantiebaan.
Op zich ben ik het daar wel mee eens; ik geef zelf eigenlijk nooit geld uit (koop nauwelijks kleren, bel/sms niet, etc.) maar het leek me wel een goed idee om wat ervaring op te doen en anders wist ik dat mijn ouders zouden gaan klagen.

Ik heb al gesolliciteerd bij Karwei, VanDijk, ben bij het uitzendbureau geweest, de drogist, lelies koppen, vakken vullen, etc. maar overal zaten ze al vol of ik was te jong. Er is hier gewoon veel vraag en super weinig aanbod (woon op het platteland).

Zegt mijn moeder dus ‘dat ik te lui ben om een baan te zoeken’. Ik ben echt pissig. Ik probeer er toch zeker een te krijgen? Als het aan mij lag had ik al lang een baan. Mijn cijfers op school en zo zijn allemaal hartstikke goed, dat waarderen ze ook al totaal niet. Ik weet echt niet wat ik nou moet doen om mijn ouders eens tevreden te stellen…

Heeft iemand misschien een tip waarmee ik mijn ouders kan laten ophouden met zeuren? Ik heb nu al twee dagen niet meer echt met ze gepraat omdat het enige waar ze continu over beginnen dat stomme vakantiewerk is. Ik heb eigenlijk al geen eens meer zin om een baan te vinden als ze zo door gaan.

Ik zit precies met hetzelfde.

Dus ik blijf even meelezen.

ik ben ook 15 en woon op het platteland. Het is inderdaad lastig om dan een baan te zoeken! Misschien kun je folders bezorgen voor een tijdje? Bessen plukken, dat ga ik ook doen. En vooral advertenties bekijken! Daardoor heb ik soms ook een paar dagen werk.
En ik zou wel verder gaan met zoeken, want dan kun je sparen voor later, studeren is duur! Ik denk dat je moet wachten tot je een baan hebt, dan zullen je ouders pas ophouden met zeuren :wink:

Ik zou het gewoon even laten rusten, en morgen eens met je ouders erover praten.
Ga anders kranten rondbrengen of ga poetsen bij oudere mensen daar zoeken ze echt nog veel mensen.

Kun je dan misschien iets doen in de landbouwsector? Aardbeien plukken, tomaten plukken dat soort dingen?
Werkt zoeken is nu eenmaal veel ‘werk’. De baantjes liggen over het algemeen niet meer voor het oprapen. Laat duidelijk merken dat je actief op zoek bent, meer kun je niet doen lijkt mij.