Ruzie met moeder

Hee meiden,
Ik heb de laatste tijd super veel ruzie met mn moeder. Ik woon op kamers en kom dan in de weekenden naar huis. Nu verwacht ze iedere keer zodra ik thuis ben dat ik het hele huishouden ga doen, van alles schoonmaken, opruimen, etc. en dat vind ik gewoon een beetje vreemd. Ik kom dan in het weekend naar huis (3 uur reizen) en dan moet ik alle zooi op gaan ruimen die zij door de weeks gemaakt hebben. Dan zeg ik dat ik het niet helemaal eerlijk vind en dan zegt ze ja, maar ik haal jou ook altijd van het station. Terwijl ze ook vaak zegt dat ze dat gewoon helemaal niet erg vind om te doen. Nu heb ik dan net het hele huis stofgezogen, begint ze te zeuren dat het zo echt geen zin heeft en dat ik het allemaal slecht doe. Dan heb ik het natuurlijk al helemaal gehad, vooral omdat mn broertje heel weinig hoeft te doen qua opruimen omdat hij dat toch nooit goed doet (dan moet je 10x zeggen wat ie nog allemaal moet doen). Ik ben dit nogal zat, dus wat vinden jullie hier van? Of tips hoe ik het op kan lossen?
Alvast bedankt!

Zeggen dat je daarvoor niet thuiskomt, maar dat je thuis komt voor je familie, en dat je het niet erg vindt wat te doen als het maar niet te bont wordt.

Vreemd zeg, alsof je als je op kamers woont niet genoeg moet opruimen/wassen/stofzuigen?

Ik zou haar vragen waarom je nu meer in het huishouden moet doen dan toen je nog thuis woonde. (Of deed je toen evenveel?)

Toen ik thuis woonde deed ik ook wel veel omdat mn moeder druk is met werk en dan vind ik het ook geen probleem want dan heb ik er zelf ook profijt van, maar nu ben ik voor het grootste dele niet eens thuis…