Ruzie met moeder

Ik had net hele erge ruzie met mijn moeder en ben er best overstuur van. Nu heeft ze mij in haar boosheid een aantal keer geslagen zoals ze wel vaker doet. Onze ruzie ging er over dat ik het niet normaal vind dat ik niet mocht douchen nadat ik van sport kwam vandaag. Ook zei ze tegen mij dat als ze een hartaanval krijgt dat het mijn schuld is. Verder zei ze nog meer van die rotte dingen. Nou was mijn vraag of het normaal is, geslagen te worden als 17-jarige? Ik weet wel dat ouders soms corrigerende tikken geven, maar is dat niet meer bij kleine kinderen? Ik hoop dat jullie mij hier antwoord op kunnen geven en ik hoop dat het nog een duidelijk verhaal is.

Ik vind het niet normaal dat jouw moeder jou slaat. Kun je hier niet een keer op een rustig moment er met je moeder over praten? Over wat jij vindt en voelt? Ik denk dat je dan het beste vanuit de ik-vorm kunt praten en vooral geen verwijten maken?

Maar ik weet niet hoe. Want als ik met haar er over praat, zegt ze dat ik mij aanstel en dat dat in ieder gezin gebeurd. Alleen weet ik dus niet of dat echt zo is. Maar ze doet het ook alleen als ze boos is en vaak slaat ze niet super hard. Wel tegen mijn hoofd.

misschien moet je gewoon met haar praten en duidelijk maken dat je het niet leuk vind en dat ze je niet kan slaan en gewoon afspraken maken. veel succes nog ermee

Op welke manier zei je het? Want als ik een grote mond/respectloos tegen mijn moeder praat kan ik ook klappen verwachten. Maar ik zou er gewoon rustig met je moeder over praten waarom ze zo doet want ruzie krijgen alleen als je wil douchen is wel erg overdreven.

Wat heftig, zeg!

Dit moet echt stoppen. Zowel het slaan als hoe ze tegen je praat.
Meid, je moet het er niet bij laten zitten.
Ik kan me voorstellen dat je er mentaal ook kapot aan gaat.

Sterkte :heart:

Kun je er met een ander familielid over praten?

Ik ben als kind wel eens geslagen, maar alleen als ik m’n moeder zo boos maakte dat ze haar woede niet meer onder controle had. Ze heeft ook altijd gezegd dat ze ons echt niet hoorde te slaan en er spijt van had.

Het is echt niet zo hoor dat er in elk gezin word geslagen, sterker nog het is steeds meer van deze tijd dat zelfs een corrigerende tik niet meer mag.