ruzie met moeder

hi, mijn moeder is laatst weer eens onredelijk heel erg boos geworden, en nu roept ze dat ze mij het huis wilt uitzetten, en heeft grotendeels al mijn eigendommen afgepakt…(dus ook mobieltje. laptop, andere telefoons etc). ik ben al 2 dagen elke minuut bezig om het op te lossen, maar ze is gewoon zo onredelijk en ‘kinderachtig’ ze schreeuwt alleen maar dat zij het goed doet, en ik niet.

ik moet het oplossen, maar elk moment dat ik het probeer ‘heeft ze geen zin’, en anders gaat ze me gewoon negeren :’)

ik moet dit opgelost hebben voor aanstaande maandag aangezien ik dan naar een nieuwe school ga, en mijn apparatuur nodig heb…

tips?

euhm
Niet om bot te doen, maar hier had je toch al een topic over? Want ik herinner mij anders wel dat ik daar gereageerd op had.

ja :’)
maar dit is weer iets nieuws van der, normaal was het alleen beledigen grotendeels van mijn stief-vaders kant.

maar nu heb ik blijkbaar echt ruzie met m’n moeder, en wil ze me weg hebben.

Probeer toch weer te praten en leg alles duidelijk uit zonder te schreeuwen oid, en zeg dat het je heel erg spijt (ik weet namelijk niet wat er allemaal speelt tussen jullie).

En als ze het nog steeds niet geeft, zul je toch echt af moeten wachten.

mijn moeder kwam thuis van der werk, en ineens wou ze gaan fietsen ergens heen.
ik was dus de hele middag weg, en toen ik thuiskwam m’n mobiel leeg, op dat moment sleurt ze mij mee.
halverwege wilt ze ineens mijn mobiel voor gps, die dus leeg was. word ze fucking boos, dat ik nooit wat regel en vanalles.
en is ze keihard weggefiets…

ik wist van niks.

en ja, daar kan ze zo boos om worden, dat ze mn halve kamer overhoop gehaald heeft :’)

Wow… sorry maar ik vind dit best erg (ik kan even niet op het goede woord komen). En jij weet de reden dus ook niet, of?

dat was de reden, mijn mobiel was niet opgeladen :’)

Alleen omdat je telefoon niet was opgeladen sleurt ze je mee en maakt ze een zooi van je kamer? :") Wat een reden.

nee, ze sleurde me mee om te fietsen.
m’n mobiel was dus niet opgeladen.
en toen is ze thuis losgegaan :’)

jah, gezellig hier in huis

Je moest het wat duidelijker uitleggen, nu is het zo kris kras door elkaar heen.

Maar dat slaat echt nergens op.

Ik wil niet heel lullig doen…
Maar je zegt dat je nu stiekem op je vaders computer zit…
Als ze daar achterkomen ben je toch alleen maar verder van huis?

ja, sorry.

dus nu kan ik het weer gaan oplossen :’) en ze is voor geen enkele reden vatbaar

ik heb geen andere tips voor je dan wat al gezegd is, maar als al je elektronica is afgepakt, hoe kun je dan hier op gs?

mijn moeder is nu niet thuis, en mijn vader vind het ook onzin.
en ik verwijder de webgeschiedenis

Wauw, wat een reden… Eigenlijk gewoon geen reden.

Ik zou, om de vrede te bewaren, zeggen dat het je spijt en dat je in het vervolg erop zult letten dat je wat georganiseerder bent. (Ookal trekt het eigenlijk op niets.) En misschien, als ze dan wat gekalmeerd is, vragen of ze in het vervolg wat rustiger kan zeggen wat er mis is zodat er gewoon normaal over gesproken kan worden.

oh nvm, ik zie t al :stuck_out_tongue:

dankje, ik denk dat ik morgen maar wat bloemetjes ga halen of iets dergelijks.

best moeilijk om over de situatie te oordelen sinds je uitleg al niet objectief is (en haar kant ken ik ook niet)

probeer het bij te praten, vooral met ‘ik voel/vind dat…’ ipv 'Het is niet eerlijk) < scheelt enorm in communicatie!!

blijven praten en compromissen sluiten, het is geven en nemen in deze situatie en probeer te begrijpen ipv meteen te oordelen en defensief doen (als dat het geval is)

Vanuit jezelf blijven praten is denk ik inderdaad heel belangrijk.