Ruzie met m'n moeder - Student en mag niet lang opblijven

Hoi,

Ik woon op kamers maar omdat ik vakantie heb ben ik nu weer thuis. Vanavond moest ik tot laat ( half 2) iets afmaken voor mijn bijbaantje, in verband met een deadline. Op mijn kamer doe ik dit soort dingen zonder gedoe, soms blijf ik gewoon wat langer op om dingen af te maken. Ik snap natuurlijk wel dat misschien niet helemaal normaal is, maar soms heb ik overdag te veel te doen.
Nu werd ik dus snachts betrapt Door mijn moeder. Ze is super boos en zei dat ze het niet gek vond dat ik geen vrienden had, dat ik altijd alleen ben en dat ik voortaan moet luisteren . Ik heb ook het gevoel dat ze het werk wat ik voor mijn studie moet doen heel erg onderschatten. Altijd als ik studeer wordt ik daarop aangesproken, dit werkt heel demotiverend. Bovendien vind ik het gewoon vervelend, ik zoek zelf wel uit wat ik doe.

Wow misschien ligt het aan mij hoor maar ik vind dit echt niet normaal. Je studeerd, woont op kamers dus ik neem aan dat je oud en verstandig genoeg bent om je leven zelf in te plannen. Vind het al goed van je dat je het alsnog maakt ookal word het laat, de meeste (waaronder ook ikzelf) zouden denken “ach dat doe ik morgen wel!!”

Vervelend hoor. Ik zou een goed gesprek aan gaan met haar. Over hoe je je gister voelre door wat ze deed en wat je zou willen wat ze wel zou doen.
Je bent zelfstandig en oud genoeg om voor jezelf te zorgen. Ik snap dat ze zo laat werken aan iets niet slim vindt maar je bent volwassen genoeg om je eigen keuzes te maken en eventuele de consequenties van je keuzes te ervaren. Dat is ook denk ik.belangrijk om duidelijk t maken.