Ruzie met mijn vader.

hoi.
ik wil het nu toch eens posten…
mijn ouders zijn nu al 4 jaar gescheiden en daar heb ik geen problemen meer mee ofzo. maar mijn vader… elk weekend dat ik bij mijn vader ben ( om het weekend ) heb ik ruzie met hem. hij gedraagt zich af en toe als een kleuter en dan wil hij niet naar mij luisteren enzo. maar dit weekend was het wel heel erg. we hadden ruzie om iets heel kleins. mijn vader is christelijk en zo zijn wij opgevoed. alleen mijn moeder is niet christelijk dus daar doen we niets aan het geloof. en bij mijn vader bidden we alleen en hij neemt gewoon niet de moeite om zondag naar de kerk te gaan. ik vind het dus ook nog onzin om te geloven enzo en ik snap het nut niet. af en toe scheld ik ook wel met godverdomme en verdomme. ik heb mijn vader als vriend op hyves en hij heeft dus mijn berichtjes zitten lezen. in EEN berichtje naar een vriendin had ik een keer het woordje godverdomme gebruikt. dus hij helemaal boos, hij zou het tegen mijn moeder vertellen enzo. dus toen zei ik: ik ben niet gelovig en ik doe wat ik wil. toen zei hij ongeveer dit:

’ weetje, doe wat je wilt. spring voor een trein, laat je overrijden door een auto, spring voor een bus… weet ik veel. maar val alsjeblieft dood! ik wil je niet meer zien. wegwezen uit mijn huis, nu!’

nou, ik was nog niet eens zo overstuur dat ik naar huis moest maar wel heel erg gekwetst. dus ik heb mijn spulletjes gepakt en ben naar huis gefietst. alleen… mijn moeder is bij haar vriend thuis. ( ze hebben al 3 jaar wat, dus ik noem hem even mijn stiefvader en elk weekend dat ik bij mijn vader ben gaat zij naar mijn stiefvader) dus ik was helemaal alleen thuis. ik heb zelf gekookt, tv gekeken blabla. ik lig nu in mijn bed met mijn laptop. ik ben alleen heel erg bang alleen thuis. ik ben bang voor inbrekers en moordenaars. volgens mij kan het mijn vader ook niks schelen wat er met mij gebeurt op dit moment … ik heb niks tegen mijn moeder verteld want die gaat meteen stressen enzo…

wow lang verhaal maar ik moest even mijn ei kwijt. :frowning_face:

Wat een kutopmerking!
Meisje ik zou gewoon je moeder bellen, dit heeft echt wel voorrang, dan komt ze maar even terug van je ‘stiefvader’. Jij bent en blijft haar dochter, en je verdient zo’n opmerking echt niet.
En dat druk maken over inbrekers en moordenaars moet je echt even proberen los te laten. Zet even wat muziek aan hou genoeg licht aan enzo.
Heel veel sterkte!

dankjewel.
nou, ik durf mijn moeder niet te bellen want die gaat echt enorm ontploffen dat ik haar niet gebeld heb en dan raakt ze in paniek dat ik alleen thuis ben. ik heb allemaal moordwapens naast mijn bed gelegd (lees: knuppel, hakken, glas, lamp) dus als er iets gebeurd heb ik iets bij de hand. oke dit klinkt wel heel stom. (:

idd, en misschien een keer proberen om er met je vader over te praten? (als dat lukt >_>)

Ze wordt nog bozer als je ‘t helemaal laat vertelt. Bel der zeg dat je niet durfde te bellen, dat het nu wel goed gaat dat ze zich geen zorgen hoeft te maken maar dat je wel graag zou willen dat ze komt. Of was je van plan dit helemaal stil te houden voor je moeder?
Hhaha, die moordwapens, zo herkenbaar :’)

belachelijk dat hij dat heeft gezegd… ik snap dat je bent weggegaan, wel goed ook… errr ja niet veel toe te voegen sorry heb zelf een situatie die er een beetje op lijkt.

Even tussendoor hoe oud ben je eigenlijk dat maakt natuurlijk ook verschil.

hmmm, morgen komt ze vroeg thuis dus dan bel ik haar wel even van te voren. dan raakt ze tenminste niet zo gestresst snap je, want nu is het al zo laat enzo… maargoed. als er iets met mij gebeurt vind ik toch dat het mijn vaders schuld is. en ik wilde vanmiddag niet bellen naar mijn moeder omdat ik al eerder van mijn vader ben weggelopen omdat ik ruzie had… ook om niks. toen had ik mijn spullen gepakt en ben ik zonder een woord te zeggen naar huis gefietst, mams gebeld. heeft ze me lopen chanteren dat ik weer terug moest… dus ja toen moest ik terug. mijn vader had allemaal smsjes verstuurd: ‘kom please terug…’ blalabla. kom ik terug, het enige wat hij zegt: ‘als je vervelend doet kan ik je zo weer naar huis sturen’. AAARRGGGH word af en toe zo gek van die vent!

ik ben trouwens 14 hé

wat een rotopmerking!
ik zou het zeker tegen je moeder vertellen
daar zijn ze gedeeltelijk ook voor?
en tja… niet bang zijn

Super lastig joh, ja helemaal dan als je 14 bent zou ik echt zeggen bellen.
Maar ja ik heb zero ervaring op dit gebied… Je weet zelf denk ik wel wat he beste is, kan je ook geen vriendin ofzo even bellen. Dat je real life je verhaal even kwijt kan? Heb je trouwens wel beneden deuren op slot gedaan? Voordat je gaat slapen :wink:

oef ik ga inderdaad even de deur op slot draaien goed dat je het zegt

ik ben niet bang meer op de een of andere manier (:

Goed zo, komt ook door de afleiding van gs denk ik =D.

Wow, wat een kut opmerking ! Ö.
best heftig. Maar hij meent het waarschijnlijk niet…
En dat er iemand inbreekt/me vermoord. Ben ik ook altijd dooooodsbang voor als ik alleen thuis ben. Maar dan ga ik meestal direct slapen. Zet nu anders de radio goed hard aan, dan hoor je ook niet elk geluid en denk je van ; wtf wie/wat was dat? en dan ga je zo slapen oordopjes in ofzo.
heeft je vader je nu ook al gesmst? omdat die je vanmiddag ook smste.

@ nieqj: ja inderdaad gs helpt :grinning:
@ LAxANOUK: nee, dat smsje was van de vorige keer toen ik was weggelopen naar huis. toen moest ik wel terug omdat mijn moeder mij via de telefoon zat te chanteren… en ik heb de tv lekker hard aan, muziek op mijn laptop, msn aan, gs aan, hyves aan… ik voel me veiliger. :grinning:

oh welcome to my world.

hier heb je niks aan blabla sorry
ik weet zelf ook nooit zo goed wat ik moet doen

meis, je hoeft echt niet bang te zijn!

Ik denk dat je wat afleiding nodig hebt om je zorgen over je vader en inbrekers enzo te vergeten. Wat mij altijd helpt is óf keihard muziek luisteren óf grappige filmpjes kijken.

Ik vind het echt lullig van je vader dat hij je er zowat uit heeft gestuurd! miss een goed idee om volgende keer dat je naar hem gaat gewoon niet komen en mmet je moeder meegaan?
anyway, veel succes :slightly_smiling_face:

Haha klachten van je buren dadelijk door geluidsoverlast.
Maar lekker niks van aantrekken :slightly_smiling_face:.

mooi dat je je al wat veiliger voelt :grinning:

@ utomjording: je verhaal is welkom bij mij, als je ergens je ei kwijt moet. (:

@Sick: ja, elk weekend vraag ik ook weer aan mijn moeder of ik thuis mag blijven ofzoiets… maar ze zegt altijd hetzelfde: ‘kom op, je ziet je vader twee weekenden in de maand. kun je die twee weekenden gewoon niet even volhouden en gezellig doen?’ ze snapt me gewoon niet denk ik. :frowning_face:

@ nieqj: hahaha inderdaad… naja schijt. mijn linker buren zijn vietnamees en draaien altijd van die Mieeeeeeeehaaaaaaaaaaaahooooonng sjalieeeeeeeeeeeeeee muziek. word je ook para van. :stuck_out_tongue: