ruzie met mijn moeder

hey iedereen ik moet dit echt ff kwijt

ik heb de laatste tijd echt ongelooflijk veel ruzie met mijn moeder vorige week wel 6 keer! ik snap het gewoon niet soms denk ik echt dat ik geadopteerd ben we denken echt totaal anders eigenlijk hebben we altijd ruzie over helemaal niks maar altijd kiest mijn broer voor mijn moeders kant (natuurlijk :rage:) maar ze zeggen altijd dat ik dingen verzin maar ik heb het niet verzonnen en dan komt daar weer ruzie over en ga zo maar door… uiteindelijk vlucht ik maar naar boven want dan heb ik er geen zin meer in. ik krijg altijd zo’n idee dat ik niet gewaardeerd word en zelfs als ik iets goeds doe dan is het zo van: ja maar alsnog is het nog niet genoeg voor een voldoende (als ik een 7 haal voor wis want ik ben daar echt zo slecht in) echt wat ik ook doe het is nooit goed!! ik word het zo zat echt zodra ik het huis uit kan ga ik weg.

dus mijn vraag is wat moet ik doen? ik wil graag gewoon normaal met mijn moeder om kunnen gaan en een goede band kunnen hebben.

denk het maar normaal heb je het dan niet zo vaak…

ik denk dat het wel goed helpt als je probeert rustig te blijven reageren. Als je merkt dat dit niet lukt, kun je zeggen dat je heel even naar je kamer gaat en zo terug komt als je weer rustig kunt reageren. want meestal, als jij rustig reageert, doet je moeder (en eventueel je broer) dit ook wel :slightly_smiling_face:.

ik leg altijd rustig uit hoe het is gekomen of wat dan ook maar dan zegt zei boos: DAT IS HELEMAAL NIET WAAR DAT VERZIN JE ALLEMAAL WEER! dus tja rustig blijven is ook geen optie (voor mijn moeder tenminste) heeft iemand toevallig ervaring net contact verbreken met je moeder (of ander familielid)?

Ik vind contact verbreken een beetje een te grote stap… haha

Je klinkt aardig jong dus hoe wil je het contact verbreken dan? :’)

Nou nou nou dat lijkt me misschien ook wel weer heel overdreven. Sinds hoe lange tijd heb je al ruzie met je moeder? En waar gaat de ruzie nu écht over? Is het gewoon irritatie tussen jullie misschien? Of moeten jullie misschien op een andere manier met elkaar omgaan?

wauw. puberteit, wat ruzies die nergens over gaan, en meteen contact willen verbreken. :’)

Ik heb nu al ruim 3 jaar geen contact meer met mijn moeder dus ik snap wat je bedoelt. En voor de mensen die het overdreven vinden. Je kunt niet in iemands situatie kijken. Ik denk idd ook dat het een beetje aan de puberteit ligt, en zou het allemaal een beetje rustig aan proberen te kijken. Waar is je vader in dit verhaal?

Dit. En het is nooit leuk als je het in je ouders (moeders?) ogen nooit goed doet. Dus als dit echt zo is zou ik dit gewoon tegen ze zeggen. Mijn moeder kon het ook nooit goed doen in mijn opa’s ogen. En daar heeft ze heel lang last van gehad, omdat ze vroeger best onzeker was daardoor.

mijn ouders zin gescheiden