Ruzie met me BFF, wat nu ?

Hee ik heb ruzie met mijn allerbeste vriendin gekregen omdat ze met een 22 jarige man wou afspreken (zij is 13). Ik heb hierover mijn mening gegeven, dat ze het dus absoluut niet moest doen maarja dat snappen jullie wel denk ik. Hier luisterde ze niet naar maar ik wou niet dat haar iets overkwam. Dus heb ik het tegen haar broer gezegt. Hierover is ze heel boos geworden tegenover mij. Dus ik weet nu niet of ik wel het goede heb gedaan.

Ik snap dat ze boos is.
Je moet haar denk ik laten inzien dat jij het voor haar deed, om haar te beschermen. Wat een slechte vriendin zou je zijn als je er niks aan deed!
Ik vind dat je goed hebt gedaan hiermee.

Uh, aan de ene kant is het heel logisch dat je het hebt gedaan. Maar ik snap haar ook wel. Ik zou ook flink boos worden als een vriendin zoiets aan mijn ouders (ik heb geen broer) zou vertellen.

Conclusie: Vanuit jou oogpunt heb je het goed gedaan.

Ik vind het inderdaad beter dat je er wel wat van hebt gezegd dan helemaal niets.

Ze is minderjarig en makkelijk te beinvloeden…

Ze had hem trouwens via internet leren kennen

Met een 22 jarige afspreken? En via internet leren kennen?
Je hebt het goede gedaan hoor!

You did the right thing!

Dus ik moet het maar zo laten en haar boos laten zijn ? eigenlijk hoef ik haar niet eens terug als ze zo reageert xD

kill it with fire :grin:

Nah, gewoon even af laten koelen denk ik.

Nja, op zich snap ik haar punt wel, maar je hebt zeker het juiste gedaan. Laat haar even met rust. Als ze echt een goede vriendin is, zal ze zelf inzien dat je haar probeerde te beschermen en komt ze wel terug.

Ik vind dat wat je gedaan hebt erg goed is. Een kans van 9 op 10 dat die vent iets van haar wou waar zij misschien nog helemaal niet op zit te wachten. En gewoon lekker boos laten zijn en wachten tot ze inziet dat jij gelijk hebt.

Zeker niet twijfelen! Je hebt de enige juiste keuze gemaakt. Ze zal na verloop van tijd wel inzien dat ze dom bezig was. Stuur haar anders een paar filmpjes of teksten over het gevaar van over het internet afspreken met mensen die je nog nooit gezien hebt.

Misschien kan haar broer ook nog eens een goed woordje voor je doen? Dat je alleen maar het beste met haar voorhad?

je hebt echt het goede gedaan. leg haar uit waarom je dat deed en dat je niet wilt dat haar iets overkomt omdat ze veel voor je betekent.

Over een paar jaar zal ze je dankbaar zijn dat je dit hebt gedaan.