Ruzie met ''klasgenoot''

Hallo,

Omdat ik chronisch moe ben kan ik niet met alles meedoen. Het gaat al stukken beter aangezien ik in een revalidatie centrum heb gezeten en nu aan t opbouwen ben in de brugklas. Gister deden we de vossenjacht in de stad met de klas. Ik was samen met een ander meisje (wat ik niet mocht btw).

Na 2 uur lopen en veel pauzes hadden we de vossenjacht voor 3/4 af. Ik wou graag weer naar de fietsen. Ik vroeg aan haar of zij mijn toetsen wou ophalen (iedereen moest dat.) en dat ik dan alvast naar huis kon. Dat wou ze doen.

Eenmaal thuis vroeg klasgenoot O. : Waar zijn jullie
Ik; Ik ben thuis
O.: Maar we moeten nog toetsen ophalen op school
Ik; Ik heb E. gevraagd of ze het voor mij wou doen.
O. : hoezo?
Ik ; moe :bored:
O.: Ja ik ben ook moe, nu ga ik ook aan E. Vragen dat te doen
Ik; *screenshot van wat CVS inhoud*
O; BOEIT ME NIET. Jij moet ook alle toetsen maken én ophalen. wat denk jij? En wel met de vossenjacht meedoen? Tss…
Ik; Nu denk je dat je stoer bent he? Hoer.

Ik ben zelf heel erg geschrokken van mezelf Ik heb ook een km lang bericht gestuurd met mijn excuses. Zij niet. Ik zit hier erg mee. Wat kan ik hieraan doen?

Persoonlijk ben ik van mening dat je niet iedereen een verklaring moet geven van waar je bent of waarom je er niet bent (ik weet waarover je spreekt). Ik heb zelf een chronische darmaandoening, vaak ook moe of ziek thuis en geef vaak ook geen antwoord op dat soort Whatsappjes.

Mensen kunnen zich niet in jouw verplaatsen en weten ook niet wat jij voelt, dus snap ook hun reactie erop. Het begrip moet wel van beide kanten komen.

Overigens zeg je dat je dit meisje niet mocht, maar ze wilde wel je toetsen ophalen dus dit meisje lijkt mij dan best wel aardig toch?

Laat je vriendin voor nu maar even met rust, die zal wel bijdraaien.

Ik denk niet dat je nog iets kunt doen. Je laatste opmerking was misschien niet geweldig maar als je daar je excuses voor hebt aangeboden is het ook klaar. Zij reageert ongetwijfeld zo vanuit jaloezie en ik denk dan ook dat je geen excuses moet verwachten - jaloezie kan men erg verbitterd maken.
Ik denk dat je het gewoon moet laten gaan, en moet accepteren dat sommige mensen vervelend zullen doen vanwege je chronische vermoeidheid en mensen die het niet zullen begrijpen. Dat is niet leuk, maar je kunt hun reacties toch niet beïnvloeden, dus dan is het ook zonde om jezelf daar druk over te maken.

E. Was het meisje wat mijn toetsen op wilde halen en met mij de vossenjacht liep

O. Is degene waarmee ik ruzie heb

Dankjewel voor je reactie!

Ik heb aan het begin van het jaar verteld wat het inhoud. Ik ben ook bij sommige lessen niet aanwezig omdat ik dan even ga ‘‘rusten’’ ook heb ik een Ipad omdat mijn tas anders te zwaar word.

Ik zou eerlijk gezegd ook niet meer reageren als iemand: ‘Nu denk je dat je stoer bent? Hoer’ tegen mij stuurt.
Ik snap dat je boos was, maar waar deed ze over stoer dan ;p, het slaat niet echt ergens op xd?
Ik denk dat je het beter gewoon uit had kunnen leggen ipv meteen een agressieve reactie terugsturen.
Mensen begrijpen het niet altijd, je moet erboven staan, geen beledigend appje terugsturen.

Dank jullie wel ! Hier heb ik veel aan!