ruzie met huisgenoten

Hoi

Ik woon sinds augustus op kamers. Ik woon hier met 4 andere meiden. Nooit ruzie gehad en het is hier altijd harstikke gezellig tot nu.

Ik heb 1 huisgenoot die ALTIJD druk is. Dat is prima maar ze laat haar afwas overal slingeren en voelt zich de baas omdat ze hier al 3 jaar woont en wij wonen hier allemaal pas een paar maanden. Sinds haar vriendinntje uit het huis weg is, doet ze heel bitchy.
Ook is er steeds gedoe over de verwarming. Zij heeft het nooit koud zegt ze dus moet de verwarming altijd uit. Ik daarentegen, en 2 andere hebben het wel altijd koud. Het huis is mega slecht geisoleert en zonder verwarming is het 15 graden. Ik kan best een warmere trui aantrekken en een deken pakken, maar tv kijken de hele avond, mag wat mij betreft toch wel met een beetje warmte. Ze wil niet dat we de verwarming in de woonkamer, badkamer en gang aanzetten. Wij hebben een mega lange gang die heel kil en vochtig is. Ik en iemand anders hebben last van schimmel dus moet het huis op temperatuur blijven. De verwarming hoeft echt niet vol aan, maar stand 1 lijkt mij geen overbodige luxe. Ze wil dat niet omdat ze geld terug wil krijgen. Wij betalen namelijk elke maand een voorschot GWE. Ze krijgt per jaar zo´n 100 euro terug en dat wil ze gewoon ook zo houden.

Ik vind het zelf niet erg om minder/geen geld terug te krijgen want ik wil graag van die schimmel af en ga ook niet in de kou zitten. Nu hadden we dus een afsrpaak dat stand 1 gewoon mocht. Maar nu draait ze zonder dat wij het merken steeds de verwarming uit. Het kost volgens mij meer geld om hem steeds op te stoken dan om hem op de laagste stand aan te laten.
We gaan straks met z’n allen praten over alle irritaties, maar nu is ze bij iedereen op de kamer om zich tegen mij en een ander huisgenootje te keren.

Iemand tips?

Nou ja, jullie zijn met drie tegen één toch? Gewoon lekker blijven stoken op je kamertje, daar kan zij vrij weinig aan doen. En alleen de verwarming aandraaien in de badkamer als jij daarna gaat douchen (en erna weer uitdraaien). Wij hadden ook zo’n gestoorde huisgenoot; die ging zelfs lampen verstoppen als wij het licht op de gang aan hadden gelaten…

Het is 2 tegen 1,5 ongeveer. 1 huisgenoot heeft geen mening en probeert iedereen aardig te vinden en zich nergens mee te bemoeien en 1 huisgenoot doet half mee met die zeikerd en de andere helft heeft ze of geen mening of praat ze achterbaks over die zeikerd waar ze niet bij is. Lekker schijnheilig.

Kan zij niet de verwarming op haar kamer uitdraaien? Zodat het in de rest van het huis wel een aangename temperatuur is?

Als jullie er niet uitkomen zou ik gewoon contact opnemen met de huisbaas, ik vind dat zij zich niet normaal gedraagt. Als je een huis deelt heb je rekening met elkaar te houden, ongeacht wie er langer woont etc. Wanneer er mensen zijn die het koud hebben kan de verwarming prima aan.

Sowieso zou ik contact opnemen met je huisbaas, misschien moet er eens even wat aan die schimmel gedaan worden? Lijkt me niet bepaald gezond namelijk.