Ruzie met een vriendin

Hee,

Ik zit met een probleem, gister heb ik nogal ruzie gekregen met een vriendin, en ik wil het heel graag goedmaken, maar ze blijft kwaad.

Ik zal eerst even vertellen wat er is gebeurd vanaf het begin:
Zondag vierde ik mijn verjaardag voor familie, en begon mijn ex ineens op msn over iets heel nutteloos kwaad op me te worden. Dus ik probeer hem even duidelijk te maken dat hij me gewoon met rust moet laten. Dat doet hij niet, en dan krijgen we ruzie, waarin we allebei nogal lullige dingen zeggen. Ik besef daarna dat ik wel te ver ben gegaan met wat ik zei, en zeg daarvoor sorry.

Daarop krijg ik de volgende dag (mijn verjaardag) in een smsje antwoord: “Ja, heel leuk dat je sorry zegt, maar dat had je wel wat eerder mogen doen.” Op dat moment vind ik dat hij echt te veel denkt dat hij alleen maar gelijk heeft (hij heeft namelijk net zo’n lullige dingen gezegd), dus ik sms terug: “Luister, doe een beetje volwassen, en zeg ook sorry, of laat me met rust. Maar ga niet mijn verjaardag verkloten met je gezeik.” Zijn reactie: “Sorry waarvoor?” Dit irriteert me alleen maar meer, en ik sms terug: “Als je dat niet zelf kan bedenken laat maar zitten.” De rest van de dag heb ik niks meer van hem gehoord, maar hierdoor was ik al een beetje chagerijnig.

Vervolgens heb ik Duits (van mijn mentor), en zou ik eigenlijk een presentatie moeten doen, maar ik had avond ervoor een mailtje naar mijn mentor gestuurd dat ik die niet kan doen, omdat ik op zaterdag eigenlijk de presentatie af wilde maken, maar internet eruit lag, en ik er dus niks aan kon doen. (En zondag dus ook niet omdat ik mijn verjaardag vierde). Nou is mijn mentor een klootzak, dus hij doet de rest van de les chagerijnig tegen me, en eist dat ik de volgende dag de presentatie doe.

Dus ik ben nogal pissed als de pauze begint, en ik naar mijn vriendinnen toe ga. Zodra ik aankom is het eerste wat gezegd wordt: ja, we gaan niet opschuiven hoor, waardoor ik nog chagerijniger wordt. Als ik vervolgens hoor dat er een discussie is tussen 2 van mijn vriendinnen (ik noem ze even D en U) om wat de D U moet trakteren, vraag ik waarom ze moet trakteren. Dus zegt U: “omdat ik D mijn verslag voor CKV heb gestuurd, want die had ze nodig als hulp bij haar eigen verslag.” Dus ik vraag: “Dus je laat haar serieus betalen voor je verslag?” (nogal beledigd). U zegt: “ja, en wat is jou probleem nou weer?” Op dat moment knap ik, en komt alle spanning er in 1 keer uit, dus ik zeg: “Ja, wat denk je? Jij doet fucking asociaal, en daar heb ik genoeg van.” Die opmerking is ze echt niet blij mee, en ze negeert me voor de rest. Zodra ze kan loopt ze met D naar de wc, en komt de rest van de pauze niet meer terug.

Als we een uur later gym hebben negeert ze me compleet, en met gym worden we in andere groepen gezet, dus spreek ik haar ook niet. Als ik het uur daarna in de les zit voel ik me toch wel schuldig, omdat ik snap dat ik niet alles op haar had moeten afreageren. Dus ik stuur haar dit smsje: “Okee U, serieus sorry, het was lullig om dat zo te zeggen. Maar ik had de laatste tijd echt het idee dat je alleen maar aan jezelf dacht, en dat voelde heel kut. Zou je daar alsjeblieft op kunnen letten? Want ik wil je echt niet kwijt als vriendin. Dus nog een keer sorry. Xoxo”

Ze stuurde dit terug: “Dan mag jij eerst een paar situaties noemen waar ik alleen maar aan mezelf denk.” Ik stuurde: “Ik denk niet dat dat nu zo’n goed idee is, dan wordt je waarschijnlijk alleen maar kwader, en dat wil ik niet. Xx”
U: “Dat ga jij me wel vertellen, je kunt me niet van iets beschuldigen zonder redenen te hebben.”

Na dat smsje begon de les waarbij ik normaal naast haar zit, dus ik liep naar haar toe, en zei dat ik even wilde praten. Ze zei: “Nu even niet”, draaide zich om, en ging bij iemand anders zitten. Onder de les smste ik nog: “Kan ik straks alsjeblieft even met je praten? Xx” Waarop zij antwoorde: “Nee ik moet na huis.”

Toen ik op de fiets naar huis zat kreeg ik nog het smsje: “En weet je er al een paar?” Daar heb ik niet meer op gereageerd. Vandaag op school heeft ze me helemaal genegeerd.

Heeft iemand een idee hoe ik het goed kan maken?

euuhm xeg tegen haar dat je wordt lastig gevallen door je ex en met die presentatie dat je daarom zo chagerijnig bent en dat je dat niet meende en geef haar dan bijv. chocolade

Pff lullige situatie, maar ik denk dat je haar het beste kunt opbellen of bij haar langs gaan en praten met haar over wat er die dag allemaal al was gebeurd en dat je gewoon even uit je slof schoot en dat het je spijt. En als ze door blijft vragen naar dat gedrag van haar, dan geef je haar gewoon een paar situaties, daar vraagt ze immers om.

Daar was ik ondertussen ook al achter, maar dat kan ik niet meer veranderen…

Probeer haar een keertje aan te spreken als je haar binnenkort weer ziet, maar dan niet tijdens de les maar gewoon een keer op een rustig moment dat je alleen met z’n tweeën bent.

hahaha alsof het allemaal weer goed is als ze haar daarna chocola zou geven?

Leg het gewoon eerlijk uit, als ze met je wil praten.
En anders laat je haar nog even in dr sop gaar koken en praat daarna met haar:)

@Amperbroekie:

En ik denk dat ze voorlopig nog niet met me wil praten…

Ga gewoon naar haar huis & zeg sorry en dat je het niet meende maar dat je gewoon heel chagerijnig was door je ex & de presentatie. 'Neem een reep chocola ofzoiets mee. Ze blijft heus niet langer boos dan hoor, als je zoveel moeite doet.

Ga even naar haar huis en leg uit waarom ze zo gespannen was, dat gedoe met de presentatie en je ex enzo, en zeg dat je het niet zo bedoelde. :slightly_smiling_face:

ik zou gewoon uitleggen dat je stress had door de presentatie en je ex en dat je alles erin een keer uit was en dat zij de druppel was die de emmer deed overlopen. ze blijft heus niet boos om zo’n klein dingetje hoor :slightly_smiling_face:

Het is al weer goed. (Ik ben trouwens niet naar haar huis gegaan, want dat is een uur fietsen om alleen daar te komen).

smile smile smile.
en voor de rest, laat het fv rusten, dan is de boosheid over.

oh grapje